Korta av bakdelen, Regler ?

MR-X

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2013
Ort
Gävle
Hoj
ingen för tillfället
Hej, är ny här på forumet och har sökt och sökt angående att korta av bakdelen, hur är det med besiktning ? lär man regbes eller är det bara att sätta i vinkelslipen? nu menar jag inte korta av svingen, utan "ramen" bakom dynan.
 
Så länge du har kvar baklyse, skylt, skyltbelysning samt blinkers med korrekt avstånd mellan så ser jag ingen anledning att folk ska klaga.

Har en ombyggt hoj med annan gaffel, sving och fälgar och det säger inte besiktningen nåt om.
 
Ja vi får väl se vad de säger när jag besiktar 550n om några månader.

Ta inte vad jag säger som en 100% sanning då jag inte har läst på om reglerna, men så som jag förstått det så ändrar du vinkel på gaffeln, flyttar på fästena till bak-fjädrar/dämpare etc så ska detta regbesiktas (ev ska även SFRO vara med så du får hojen omklassad till ombyggt fordon?).

Men TROR att om du bara kapar av sista rörstumparna på ramen (lämnar ev tvärstag orörda) så ska det inte vara några bekymmer då du inte påverkat motorcykelns egenskaper på vägen.
 
Kom ihåg dock att tyskröv är totalförbjudet sedan millennieskiftet.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top