Korprejsing

1. oFFkeFF
2. stavgren
3. Håkan Olsson (Kan man lösa engångslicens på plats?
4. Nr:18 är fetpå
5. Fixx har inget bättre för mig
6. Jumbo är me(någon ska ju komma sist också)
7.
8.
9.
10.
 
Nyteknik skrev:
Liten debutant; äntligen skulle det bli möjligt att tävla med en Honda RVF 400 eller NSR 250. Tjohoo!!! :tummenupp :rock
Det har det alltid varit, 2-takt 250 cc eller fyrtakt < 400 cc i standardskick gäller för SP250. Martin Karlsson från LMS har kört en Honda NSR250 i några år nu och en Kawa ZXR400 fanns alltid på startlinjen för några år sedan...
Däremot RD350 går inte in i 250SP reglementet men som tur är i "Liten debutant" så det vore ju kul att se några RD på Sviestad! :squid
 
Torkel skrev:
Det har det alltid varit, 2-takt 250 cc eller fyrtakt < 400 cc i standardskick gäller för SP250. Martin Karlsson från LMS har kört en Honda NSR250 i några år nu och en Kawa ZXR400 fanns alltid på startlinjen för några år sedan...
Däremot RD350 går inte in i 250SP reglementet men som tur är i "Liten debutant" så det vore ju kul att se några RD på Sviestad! :squid

Jag har för mig att jag såg en RG500 i någon klass för 2-3 år sedan på Sviestad. Kan det vara så att vissa kan få vara med på dispens eller liknande? (Eller är det bara önsketänk)

/h
 
1. oFFkeFF
2. stavgren
3. Håkan Olsson (Kan man lösa engångslicens på plats?
4. Nr:18 är fetpå
5. Fixx har inget bättre för mig
6. Jumbo är me(någon ska ju komma sist också)
7. Bj.O.rn (är med om jag kan fixa ledigt..)
8.
9.
10.
 
Torkel skrev:
Det har det alltid varit, 2-takt 250 cc eller fyrtakt < 400 cc i standardskick gäller för SP250. Martin Karlsson från LMS har kört en Honda NSR250 i några år nu och en Kawa ZXR400 fanns alltid på startlinjen för några år sedan...
Däremot RD350 går inte in i 250SP reglementet men som tur är i "Liten debutant" så det vore ju kul att se några RD på Sviestad! :squid

Jag trodde SP250 var en klass som tynat bort och försvunni till förmån för större fyrtaktare.

Skulle en RD350 vara ok i "liten debutant"? 400 cc oavsett antal takter? Men vem skulle vilja köra RD350? Det är säkert både lättare, snabbare och roligare att köra en RS250/RGV250/NSR250/KR1.

"Liten debutant" skulle för att få stora och roliga startfält vara öppet även för encylindriga hojar upp till 650 cc.
 
1. oFFkeFF
2. stavgren
3. Håkan Olsson (Kan man lösa engångslicens på plats?
4. Nr:18 är fetpå
5. Fixx har inget bättre för mig
6. Jumbo är me(någon ska ju komma sist också)
7. Bj.O.rn (är med om jag kan fixa ledigt..)
8. Goodstuff ( TRX - stor debutant är på om jag inte är på turné då!)
9.
10.
 
Nyteknik skrev:
Jag trodde SP250 var en klass som tynat bort och försvunni till förmån för större fyrtaktare.

Skulle en RD350 vara ok i "liten debutant"? 400 cc oavsett antal takter? Men vem skulle vilja köra RD350? Det är säkert både lättare, snabbare och roligare att köra en RS250/RGV250/NSR250/KR1.

"Liten debutant" skulle för att få stora och roliga startfält vara öppet även för encylindriga hojar upp till 650 cc.

Grejen just med RD är att det är en kul hoj för inga pengar alls. Vilken annan hoj ligger på 60-65hk, 150kg och går att få för 5000:-?

Vill man testa rejsing på ett mycket billigt sätt men vill ändå ha en hoj med bra prestanda så är RD:n nästan det enda valet.

En sak till, fråga Torkel här på forumet vem som vill tävla med RD. :D
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top