Korprejsing

Chrille skrev:

Men först ska vi prata skit hela veckan om flickorna från Skåne som åker på semester och ...bara inte kommer till Åsen. Vad är det för sätt??

Appappapp!!! Inte dra alla över en kant, jag kommer till BikeWeek. Alla flickor från söder är inte av samma skrot och korn. :mad:
 
Tillbaka till ämnet igen då, nu ska bara Flummer 18 få tummen ur så att den första RRFA tävlingen kan genomföras :tummenupp
 
Det verkar gå vägen, nu väntar vi bara på besked ifrån SVEMO :tummenupp
 
johanrehn80 skrev:
1. Nr 18
2. GSXR1100R
3. Metallgutten
4. Stavgren
5. Grana
6. Johanrehn80
7.
Pssssst

1. No 18
2. GSXR1100R
3. Chrille
4. Offkeff
5. Goodstuff
6. ZoulFly
7. hajen5
8. Åsa
9. Mats #20
10. Wolf
11. ZoulFly
12. Packalén
13. R1
14. H-Klint
15. Stavgren
16. Jumbo
17. Fixx
18. Diablo
19. nr.12
20. Bingo
21. buLLit
22. RejserAnders
23. Metallgutten
24. Grana
25. Nr12
26. Lazy
27. Palte
28. Nicklas (kompis till RejderAnders)
29. Matti (kompis till RejderAnders
30. El Presidente
31. McB
32. Johanrehn80
 
GSXR1100R skrev:
Pssssst

1. No 18
2. GSXR1100R
3. Chrille
4. Offkeff
5. Goodstuff
6. ZoulFly
7. hajen5
8. Åsa
9. Mats #20
10. Wolf
11. ZoulFly
12. Packalén
13. R1
14. H-Klint
15. Stavgren
16. Jumbo
17. Fixx
18. Diablo
19. nr.12
20. Bingo
21. buLLit
22. RejserAnders
23. Metallgutten
24. Grana
25. Nr12
26. Lazy
27. Palte
28. Nicklas (kompis till RejderAnders)
29. Matti (kompis till RejderAnders
30. El Presidente
31. McB
32. Johanrehn80


Tack :hej
 
Eftersom jag inte har följt tråden på ett tag så undrar jag om någon skulle kunna sammanfatta maskinreglementet lite snabbt för mig.
Det är trots allt 255 inlägg och jag orkar inte läsa alla för att hitta.

Blev det stor och liten klass som diskuterade i början eller vart hamnade det?
 
DumDum skrev:
Eftersom jag inte har följt tråden på ett tag så undrar jag om någon skulle kunna sammanfatta maskinreglementet lite snabbt för mig.
Det är trots allt 255 inlägg och jag orkar inte läsa alla för att hitta.

Blev det stor och liten klass som diskuterade i början eller vart hamnade det?

Är väl inte helt klart hur indelningen i olika klasser blir, vad jag vet, men helt klart är att alla hojarna måste klara SVEMOS reglemente för tävlingshojar. Exakt reglemente för de olika klasserna finns att beställa hos SVEMO.
 
DumDum skrev:
Eftersom jag inte har följt tråden på ett tag så undrar jag om någon skulle kunna sammanfatta maskinreglementet lite snabbt för mig.
Det är trots allt 255 inlägg och jag orkar inte läsa alla för att hitta.

Blev det stor och liten klass som diskuterade i början eller vart hamnade det?
Snabb sammanfattning:
Stor debutant= hojar över 401cc
Liten debutant=hojar under 400cc
Endast b-licensförare, kval och rejs under samma dag, med få anmälda körs 1 final/klass, med många anmälda utökar man med b-final och c-final om det behövs, ingen kvalas ut, låg anmälningsavgift som inte återbetalas vid avanmälning.

Så ser förslaget ut som skickas till Kenneth Lodnert i morgon för att få Swemo´s synpunkter på tävlingsformen. När det finns respons på detta mejlet kommer det att planeras rejs så fort jag får en bantid :tummenupp
 
Nr:18 skrev:
Snabb sammanfattning:
Stor debutant= hojar över 401cc
Liten debutant=hojar under 400cc
Endast b-licensförare, kval och rejs under samma dag, med få anmälda körs 1 final/klass, med många anmälda utökar man med b-final och c-final om det behövs, ingen kvalas ut, låg anmälningsavgift som inte återbetalas vid avanmälning.

Så ser förslaget ut som skickas till Kenneth Lodnert i morgon för att få Swemo´s synpunkter på tävlingsformen. När det finns respons på detta mejlet kommer det att planeras rejs så fort jag får en bantid :tummenupp
:bow :tummenupp
Vi håller tummarna
 
Jag tackar och bockar. ska väl inte vara så svårt att fixa ihop något som går att köra med.

Hmmmmmm, såg jag inte en annons för en Z1000 någonstans? :D
 
Torkel skrev:
Är det inte de gamla hederliga B-rejsen vi pratar om egentligen?
Personligen tror jag inte på att dela upp i grupper efter varvtider då det skiljer så mycket i toppfart mellan en 250SP och en 1000 cc hoj på t.ex Sviestad även om varvtiderna kan vara ungefär likadana.
Mitt förslag är liten deb(125-400cc, borde kunna kallas R400), R600 och R1000 så har vi tre klasser.

Om det blir fler anmälda i en klass än vad banlicensen tillåter så kan man dela upp i dubbla grupper och kör enligt vår (LMS) modell för 250SP i fjol: 1/3 av maxantalet till start från varje kvalgrupp direktkvalade, övriga gör upp i ett kvalheat om resterande platser.

Varje klass kör två tidskval på förmiddagen, är det fler än en grupp i en klass så kör varje grupp endast ett tidskval.
Det ger 6 heat vilket tar ca 3 timmar med 20 min + 5 min mellan heat, dvs 09-12 är det tidsträningar.

Sen lunch och dags för ev kvalheat, i värsta fall 3 kvalheat = klart till 14.30, i bästa fall inga kvalheat, racen kan börja kl 13!
Nu återstår tre race som tar ca 1.5 timme, i bästa fall klart 14.30 i sämsta fall klart 16.00.

Borde väl gå alldeles utmärkt givet att det finns klubbar som kan ta på sig arrangemanget.


(Nyintresserad kastar sig in..)

Jag hoppas att grupperingen görs efter hojprestanda(hk) eller liknande och inte efter cc och takter. Jag skulle hamna nära 100km/tim långsammare än fältet på eehhh, Anderstorp. Har inget emot o bli sist men farterna skulle bli lite konstiga i vissa fall.

(har inte läst samtliga inlägg ännu)

håkan
 
1. No 18
2. GSXR1100R
3. Chrille
4. Offkeff
5. Goodstuff
6. ZoulFly
7. hajen5
8. Åsa
9. Mats #20
10. Wolf
11. ZoulFly
12. Packalén
13. R1
14. H-Klint
15. Stavgren
16. Jumbo
17. Fixx
18. Diablo
19. nr.12
20. Bingo
21. buLLit
22. RejserAnders
23. Metallgutten
24. Grana
25. Nr12
26. Lazy
27. Palte
28. Nicklas (kompis till RejderAnders)
29. Matti (kompis till RejderAnders
30. El Presidente
31. McB
32. Johanrehn80
33. Crallan]
 
1. No 18
2. GSXR1100R
3. Chrille
4. Offkeff
5. Goodstuff
6. ZoulFly
7. hajen5
8. Åsa
9. Mats #20
10. Wolf
11. ZoulFly
12. Packalén
13. R1
14. H-Klint
15. Stavgren
16. Jumbo
17. Fixx
18. Diablo
19. nr.12
20. Bingo
21. buLLit
22. RejserAnders
23. Metallgutten
24. Grana
25. Nr12
26. Lazy
27. Palte
28. Nicklas (kompis till RejderAnders)
29. Matti (kompis till RejderAnders
30. El Presidente
31. McB
32. Johanrehn80
33. Crallan]
34. Håkan Olsson (inte den riktiga)
 
En massa har handlat om grupper/klasser, fartskilnader etc. Jag tjatar vidare om att konstruera reglerna smart så även folk med udda skapelser kan få vara med. Det behöver inte vara perfekt prestanda-matchning men minimum att samtliga hojar får deltaga. Självklart skall de möta säkerhetsföreskrifter etc.

Kanske kan man gruppera efter en enkel formel typ vikt/effekt tillsammans med tidigare nämnda bästa tider. Så kan man väl slippa 4-takt, antal cylindrar och volym etc. Eller? Förmodligen kan man göra det ännu bättre. Men det var ett försök iallafall.

Jag vill köra på en 3-cyl borrad 492cc 2-taktare från -85. Nej, den har inte 185 hk och 135 kilo. Vilken modern 600 som helst flyger förbi. Jag har inte råd att köpa hoj och det är väl lite det korpen borde ta hänsyn till.

Hur långt är detta kommet?

Jag ställer gärna upp o hjälper till med en Korpracingsida på nätet om så önskas.

Tack för ordet
Håkan
 
1. No 18
2. GSXR1100R
3. Chrille
4. Offkeff
5. Goodstuff
6. ZoulFly
7. hajen5
8. Åsa
9. Mats #20
10. Wolf
11. ZoulFly
12. Packalén
13. R1
14. H-Klint
15. Stavgren
16. Jumbo
17. Fixx
18. Diablo
19. nr.12
20. Bingo
21. buLLit
22. RejserAnders
23. Metallgutten
24. Grana
25. Nr12
26. Lazy
27. Palte
28. Nicklas (kompis till RejderAnders)
29. Matti (kompis till RejderAnders
30. El Presidente
31. McB
32. Johanrehn80
33. Crallan]
34. Håkan Olsson (inte den riktiga)
35. Eazy_Living (den riktiga)

Jag vill ju också va med. Har inte vunnit ett enda race i år, så det är väl dags att börja med korpracing istället?? :öl

Ett tips till er som är sugna. Håll lite koll på LMS hemsida om någon vecka eller så. :rolleyes:
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top