Korkade uttalanden om MC

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag brukar fråga de gamla spättorna som kommer fram och pratar om de vill åka med på en tur, de tackar alltid nej, men de ser väldigt glada ut för att ha blivit frågade.

Annars fick jag kanske inte så mycket dumma uttalanden när jag på jobbet berättade om att jag kraschade på bana förra helgen, men blickarna vare lite speciella... Jag har nog aldrig tidigare sett idiotförklaringarna så tydligt i mitt liv... och jag har blivit idiotförklarad många, många gånger. Inte helt utan anledning heller. :D
Och en av dem rider. Jag skulle rida ihjäl mig DIREKT!
 

KixGirl

Utanlem
Gick med
6 Apr 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Börjar bli lite många nu...
Jag brukar fråga de gamla spättorna som kommer fram och pratar om de vill åka med på en tur, de tackar alltid nej, men de ser väldigt glada ut för att ha blivit frågade.

Vilken genuin gentleman. All heder till dig! :Bugar


"Jag hade kört..." Jisses, om man fick 10 spänn för varje gång! Då hade jag haft råd med både hus, garage och att fylla båda med kul saker.

Jag är så j-a less på uttrycket att jag brukar vända på det. Med medlidande min och ton säger jag: "Jahaaaa, men varför då, har du inlärningssvårigheter? Eller problem med balanssinnet?"
Det brukar få folk att stanna upp en stund. Men sen påföljer ett jävla tjafsande om hur "skitfarliga såna där Rättor är för polarn hade ju en sån och hans kusse tjörde ju ihjäl sig å..." Då berättar jag att två vänner kört ihjäl sig, åren efter varandra men på min födelsedag.
...liten tystnad..."Ameh alltså ja skulle tjöra fan som så jävla fort asså, de e ju farligt". Det är därför jag mest bara kör på bana, för då får jag köra hur fort jag vill och slipper riskera andra trafikanter eller boende i området. För sånt är ju skitkorkat beteende, tycker du inte? "......!....jooe...meh..."
Det är långt ifrån alltid jag orkar ta diskussionen. Men ibland är det ganska kul, de tror ju alltid att de ska kunna klå en brud i hojsnack. :tungan
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
En bekant som var förbi för någon vecka sedan och vid åsynen av min gårdsplan blev det snabbt diskussion om cross och han frågade om jag hade någon crosshoj till salu. Jag pekade på en och sa att den där är snart till salu med bla ny kolv, ny kamkedja.

Han ville att jag skulle höra av mig när den var klar men jag anade var skåpet stod och sket i det. Nåväl nu pratade vi igen och frågan kommer om den där hojen är klar och pris.
Jo svarar jag att den är klar och jag ska annonsera ut den för ca 20kkr.
Svaret blir att ok, men jag tänkte nåt under 10kk...
Hade lust och svara att han inte kommit till Eberöds bank men försökte istället pedagogiskt förklara vad man får under 10kkr då blir nästa mening att han skulle vilja hitta en gammal CR500...
Jo, vem fan skulle inte vilja hitta en CR500 för under 10000 kr.

Jag bara undrar varför så mycket folk utan erfarenhet av vare sig cross eller enduro ska ha 500or när dom snarare borde söka efter en gammal DT125a.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
En bekant som var förbi för någon vecka sedan och vid åsynen av min gårdsplan blev det snabbt diskussion om cross och han frågade om jag hade någon crosshoj till salu. Jag pekade på en och sa att den där är snart till salu med bla ny kolv, ny kamkedja.

Han ville att jag skulle höra av mig när den var klar men jag anade var skåpet stod och sket i det. Nåväl nu pratade vi igen och frågan kommer om den där hojen är klar och pris.
Jo svarar jag att den är klar och jag ska annonsera ut den för ca 20kkr.
Svaret blir att ok, men jag tänkte nåt under 10kk...
Hade lust och svara att han inte kommit till Eberöds bank men försökte istället pedagogiskt förklara vad man får under 10kkr då blir nästa mening att han skulle vilja hitta en gammal CR500...
Jo, vem fan skulle inte vilja hitta en CR500 för under 10000 kr.

Jag bara undrar varför så mycket folk utan erfarenhet av vare sig cross eller enduro ska ha 500or när dom snarare borde söka efter en gammal DT125a.

Okunskap...
 

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Den här tråden hade jag nästan glömt, synd att den sovit i 6år men nu kanske den vaknar igen.... :tummenupp
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
”Är det inte kallt att köra mc nu?” Den frågan tycker jag är så genuint korkad i december. Jo det är rätt kallt. Stating the obvious much? Jag brukar vända på det och säga att jag ser ju folk cykla och gå hela tiden ute när det är kallt. :)
 

Raderad medlem 51742

Guest
Jag och polaren skulle ut och köra och när han stod och tankade sin KTM Duke kom en imponerad småbarnsfar fram och utbrast inför sitt barn: "wow, kolla, där är ju den där nya elhojen".
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
finns mängder av dumma/korkade uttalanden och kommentarer om motorcyklar.

det jag reagerat på sista tiden är att det är dom som ej kör mc eller har mc kort som vet bäst hur det är att köra mc... även dom aldrig suttit på en tvåhjuling sedan moppe tiden...
 

ZxNystrom

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Feb 2020
Ort
Hedared
Hoj
Kawasaki zx7r 1996, Kawasaki GPZ900r 1991,Kawasaki GPZ900r 1989
finns mängder av dumma/korkade uttalanden och kommentarer om motorcyklar.

det jag reagerat på sista tiden är att det är dom som ej kör mc eller har mc kort som vet bäst hur det är att köra mc... även dom aldrig suttit på en tvåhjuling sedan moppe tiden...
"åker du riskokare vafan ska va HD föffan!!"
Jaså har du en HD?
"NÄÄÄÄÄ"
Åker du hoj då?
"NÄÄÄÄÄ"
Ok men kamma dig då din åsna och flytta på dig riskokaren skall fram och förbi.

Skickat från min moto g(7) via Tapatalk
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
finns mängder av dumma/korkade uttalanden och kommentarer om motorcyklar.

det jag reagerat på sista tiden är att det är dom som ej kör mc eller har mc kort som vet bäst hur det är att köra mc... även dom aldrig suttit på en tvåhjuling sedan moppe tiden...

Precis som med elbilar... ;)
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Dummaste idag, min fru sa att jag hade tillräckligt många hojar.
I o f s sa hon "i garaget" så om någon flyttar in i källaren så löser det problemet.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Dummaste idag, min fru sa att jag hade tillräckligt många hojar.
I o f s sa hon "i garaget" så om någon flyttar in i källaren så löser det problemet.

Konstig fru du har...:7peta
Säljer man ett barn om man känner att de är för många? :va

När barnen var små och vi hade det lite knapert sade jag till mina barns mamma att jag kanske skulle kunna sälja en motorcykel.

- Nej, jag vet hur du blir då! :tummenupp :)
 

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
"åker du riskokare vafan ska va HD föffan!!"
Jaså har du en HD?
"NÄÄÄÄÄ"
Åker du hoj då?
"NÄÄÄÄÄ"
Ok men kamma dig då din åsna och flytta på dig riskokaren skall fram och förbi.

Skickat från min moto g(7) via Tapatalk

...och sen när de börjar prata om nån frän hoj de sett så är det likförbannat en japansk custom och inte en HD..
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Korkade uttalanden om motorcyklar, ja...

Enligt en bekant så är motorcyklar och gamla snöskotrar saker som man köper men aldrig säljer.

Den gängse meningen med hur många hojar man ska ha är ju alltid X + 1 men en kompis till mig räknade ut att det ideala antalet var 11...så då måste ju ekvationen bli 11 + 1?
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top