Kopplingen på rs?

RäcerRoos

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
SD -07
Har en liten fråga. Det sägs att en del aprilia rs har problem med kopplingen, någon som vet vad det är för fel :confused:

Jag hade lite problem nu i helgen med kopplingen på min RS efter att ha plågat den lite vid sidan av banan. Men det fixade vi ganska snabbt.
Kanske samma problem som dig...på vilket sätt krånglar det?

Jag har ingen rs nu, är dock i tankar att köpa en.

Den säljs hyffsat billigt pga av kopplingsproblem, tradigt o köpa den om det inte går att fixa ju! det är en -98

RäcerRoos skrev:

Den säljs hyffsat billigt pga av kopplingsproblem, tradigt o köpa den om det inte går att fixa ju! det är en -98
Har du tur så kan det vara lätt fixat...men man vet aldrig.
Det kan mycket möjligt bli en svår och dyr historia också.
Om jag var spekulant så skulle jag akta mig för en sådan hoj.

Hur är hojen i övrigt och vad är den till salu för?

Nej, det där är på tok för högt pris.

Om du bara har tålamod så ska du få se att det kommer att dyka upp fler objekt till bra pris som inte har några fel.
Eller om du inte har tålamod - lägg då istället till någon tusenlapp så får du en fullt fungerande, körklar RS istället.

SpeedAbuser skrev:
Nej, det där är på tok för högt pris.

Om du bara har tålamod så ska du få se att det kommer att dyka upp fler objekt till bra pris som inte har några fel.
Eller om du inte har tålamod - lägg då istället till någon tusenlapp så får du en fullt fungerande, körklar RS istället.
instämmer! för högt pris för en defekt hojj!:fakta

Hammet skrev:
SpeedA! vad toppar RSen??? är det stor skillnad i effekt emot nsr:n :confused:
Ingen aning, hastighetsmätaren är bortmonterad. Men efter 3/4 av långrakan på Sviestad så är det i alla fall maxvarv på sexan.
;)

...och ja, det är mycket bättre drag än i NSR'en.

på gatan så går rs 170 nsr tror jag går sämmre.. men om det gäller bana så är ju nsr mycket mindre och lättar så där kanske den går bättre ärligt talat så vet jag inte!... du som ville köpa en rs och lagt upp en länk till den svarta rs:n köp en fullt fungerande i stället du får den för 37000...

RäcerRoos skrev:

Jepp har oxo sett den på blocket ;)

Mm tänkte slå till men har snackat med lite folk. Tycks inte vara värt. Kan ju vara nåt riktigt stort och dyrt att laga.

då får ni helt enkelt köpa en ny hoj då... när jag köpte den hade han precis byt kolv kollat igenom hela motorn byt packningar mm så nu är den inkörd och går som en klocka!

sunkan skrev:
då får ni helt enkelt köpa en ny hoj då... när jag köpte den hade han precis byt kolv kollat igenom hela motorn byt packningar mm så nu är den inkörd och går som en klocka!

Vi pratar väll om Haradan på blocket med koppling haveri.

Sunkan: Pratar du om din aprilia eller?

de e klart.. man jag har aldrig haft något problem med den... kopplingen har alltid funkat som den ska... men om ni inte vill så behöver ni inte!

*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back