Koppla in startrelä

View attachment 402256
QUOTE]
Har ett, iaf synbarligen likadant relä på en av hojarna.
Startströmmen är, förstås, oavsäkrad.
Sedan går det en dold metallbit från batteriplus (en av de supergrova ansl) till ena änden av säkringen vars andra ända slutar i två av stiften, dvs ska försörja resten av hojen..
Sen sviker minnet mig. :dummer
Måste kolla IRL... I'll be back

OT, behövde inte göra någonting alls när jag bytte relä, bara koppla in plasthylsan på stiften. Sen funkade det, nästan, men det var pga andra problem..)
 
Update... Konstaterat att 12v över 3/4 (min bild) sluter relät. Men det är ngt vaj på kontakten mellan startknappen och ett stort j-la "huvudrelä" (står bara relay på elschemat) så det blir felsökning på sladdarna nu. Bara jag inte blåst relät :-/...
Suck!
Men tack för alla råd. Återkommer.

Skönt då är det ju löst! Altså har du avsäkrad + på 1 och 2 och spolen ligger mellan 3-4. Lite det jag misstänkte i senaste inlägget ovan när jag sa det kan behövas bygel mellan 1 och 3 men kanske var lite otydligt formulerat.

Nu kan du ju koppla hur du vill beroende på om din startknapp jordar eller ger +12v när man trycker på den, bara fråga om det är nåt som fortfarande är oklart :tummenupp
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top