Koppla in startrelä

View attachment 402256
QUOTE]
Har ett, iaf synbarligen likadant relä på en av hojarna.
Startströmmen är, förstås, oavsäkrad.
Sedan går det en dold metallbit från batteriplus (en av de supergrova ansl) till ena änden av säkringen vars andra ända slutar i två av stiften, dvs ska försörja resten av hojen..
Sen sviker minnet mig. :dummer
Måste kolla IRL... I'll be back

OT, behövde inte göra någonting alls när jag bytte relä, bara koppla in plasthylsan på stiften. Sen funkade det, nästan, men det var pga andra problem..)
 
Update... Konstaterat att 12v över 3/4 (min bild) sluter relät. Men det är ngt vaj på kontakten mellan startknappen och ett stort j-la "huvudrelä" (står bara relay på elschemat) så det blir felsökning på sladdarna nu. Bara jag inte blåst relät :-/...
Suck!
Men tack för alla råd. Återkommer.

Skönt då är det ju löst! Altså har du avsäkrad + på 1 och 2 och spolen ligger mellan 3-4. Lite det jag misstänkte i senaste inlägget ovan när jag sa det kan behövas bygel mellan 1 och 3 men kanske var lite otydligt formulerat.

Nu kan du ju koppla hur du vill beroende på om din startknapp jordar eller ger +12v när man trycker på den, bara fråga om det är nåt som fortfarande är oklart :tummenupp
 
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top