Koppla in startrelä

View attachment 402256
QUOTE]
Har ett, iaf synbarligen likadant relä på en av hojarna.
Startströmmen är, förstås, oavsäkrad.
Sedan går det en dold metallbit från batteriplus (en av de supergrova ansl) till ena änden av säkringen vars andra ända slutar i två av stiften, dvs ska försörja resten av hojen..
Sen sviker minnet mig. :dummer
Måste kolla IRL... I'll be back

OT, behövde inte göra någonting alls när jag bytte relä, bara koppla in plasthylsan på stiften. Sen funkade det, nästan, men det var pga andra problem..)
 
Update... Konstaterat att 12v över 3/4 (min bild) sluter relät. Men det är ngt vaj på kontakten mellan startknappen och ett stort j-la "huvudrelä" (står bara relay på elschemat) så det blir felsökning på sladdarna nu. Bara jag inte blåst relät :-/...
Suck!
Men tack för alla råd. Återkommer.

Skönt då är det ju löst! Altså har du avsäkrad + på 1 och 2 och spolen ligger mellan 3-4. Lite det jag misstänkte i senaste inlägget ovan när jag sa det kan behövas bygel mellan 1 och 3 men kanske var lite otydligt formulerat.

Nu kan du ju koppla hur du vill beroende på om din startknapp jordar eller ger +12v när man trycker på den, bara fråga om det är nåt som fortfarande är oklart :tummenupp
 
Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Back
Top