Kopparbricka 6x10 mm

En lösning jag använt några gånger är att ta lödtenn, vira ett drygt varv eller två, funkar även bra om det råkat bli en spricka där man ska täta.

Man kan ju säkert löda ihop en ring av tjockare lödtenn och då få en bricka men det känns ju ut mer som lite nödlösning som görs i fält.

Stämmer att skallen är Ø10mm, standard försänkning enligt min gammle verkstadshandbok är Ø11mm.
Men att fila ner en fiberbricka till 10-11 mm från 13 mm borde väl gå ganska bra.

För mig att du har en svarv... Då är det bara sätta upp fiberbrickan å svarva ner den till diameter 10 istället för att fila...
Annars om du har en stång Acetalplast/Delrin är kan man svara en bricka av de...

För mig att du har en svarv... Då är det bara sätta upp fiberbrickan å svarva ner den till diameter 10 istället för att fila...
Annars om du har en stång Acetalplast/Delrin är kan man svara en bricka av de...
Japp jag har en svarv så det borde gå hyfsat bra att svarva till en brickorna. Är väl bara att spänna dom på en skruv som sen fästs i chucken.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT