Kopparbricka 6x10 mm

En lösning jag använt några gånger är att ta lödtenn, vira ett drygt varv eller två, funkar även bra om det råkat bli en spricka där man ska täta.

Man kan ju säkert löda ihop en ring av tjockare lödtenn och då få en bricka men det känns ju ut mer som lite nödlösning som görs i fält.

Stämmer att skallen är Ø10mm, standard försänkning enligt min gammle verkstadshandbok är Ø11mm.
Men att fila ner en fiberbricka till 10-11 mm från 13 mm borde väl gå ganska bra.

För mig att du har en svarv... Då är det bara sätta upp fiberbrickan å svarva ner den till diameter 10 istället för att fila...
Annars om du har en stång Acetalplast/Delrin är kan man svara en bricka av de...

För mig att du har en svarv... Då är det bara sätta upp fiberbrickan å svarva ner den till diameter 10 istället för att fila...
Annars om du har en stång Acetalplast/Delrin är kan man svara en bricka av de...
Japp jag har en svarv så det borde gå hyfsat bra att svarva till en brickorna. Är väl bara att spänna dom på en skruv som sen fästs i chucken.

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back