Ha-ha Den där fick jag rekommenderad av en polare. Utvecklingen går framåt. Jag har alltid haft en annan bild av en handtränare som var rent ut sagt livsfarlig om man slant till ?
Jag minns mina Suka GS jag körde på 70/80 -talet. Dom var lättare vad jag kan minnas än min GSX1250 idag som har hydraulisk koppling.Spontant skulle jag säga att hydraulisk koppling är trögare än vajerkoppling, iaf det lilla jag testat båda varianterna. Min VFR är inte direkt lättdragen i kopplingen.
/R
Hur kan du se hur kardelarna ser ut inne i höljet ?Tack! Jag gissar också på det du säger. Men läst en del på olika fora i tex. USA det nämns. Ska beställa ny kopplingsvajer och "ful-dra" den på utsidan. Inga stora pengar och enklaste börja med. Hade ju varit trevligt om kardelerna såg ut som en blomsterkvast men ser nytt ut och löper jämt och inte "torrt". Men kör på ny vajer först ? Edit: Kul läsa om hojen. Inte gjort det. Jag köpte den för att det är en Suzuki och röd ?
Det var lite av ett "målande skämt" från min sida...Hur kan du se hur kardelarna ser ut inne i höljet ?
Bytte kopplingswire på SV650S när den gick av. Den var helt torr när jag dragit ut den ur höljet.
Den nya wiren var komplett wire med "ändknoppar" och wirehölje som jag minns i två delar, först ett kort wirehölje från kopplingshandtaget till en 90 gradersböj i metallrör vid styrhuvudet där kopplingswiren vek av bakåt, följt av ett längre wirehölje från 90 graders metallröret ner till kopplingsmekanismen på vänster sida av motorn. Och den mekanismen nere vid motorn skulle ställas in rätt. Skruv med låsmutter som jag minns det. Skruven tryckte på kopplingstången genom växellådsaxeln.
Men det var en 2000 SV650S så Suzuki borde hunnit med förenkla.
Men någon möjlighet granska kopplingswiren fanns inte. Wiren var ju helt inne i höljet tills den gick av. Gick inte dra ut.
Tror wire brottet var vid 90 gradersböjen i metallröret vid styrhuvudet.
Och det nya kompletta wirepaketet från Lelles, ja de enda bitarna som gick att granska var några cm vid kopplingshandtaget och några cm nere vid motorn, resten av wiren var ju dold inne i wirehöljet. "Ändknopparna" på wiren var ju fastklämda på fabrik.
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024
Husqvarna TREK 2024 –... |
|
Snart dags för ”We Ride As One”
Den 4 maj är det åter dags ... |
|
Nyheter från skinnjätten Dainese!
Under 80- och 90-talet och ... |
|
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen
”och om du tittar här... |
|
Sex nya MC-stipendiater 2024
För tolfte året bidrar Sved... |
|
Start2Ride tar bron över till Danmark
Efter flera års framgång i ... |
|
Sex nya MC-stipendiater
Sex mc-stipendiater får cha... |
|
Förlängd Husqvarna-garanti
Husqvarna Motorcycles erbju... |
|
Förlängd Husqvarna-garanti
Husqvarna Motorcycles erbju... |
|
Vi kör MV Agusta Enduro Veloce
Magnus Mossberg om första t... |