ulf_lundin
Ge f-n i att ändra här !
Missade (alt. glömde bort) det, ursäkta upprepningen.elwe skrev:2622050Jörgen talade om detta innan också.
Ärad den som äras bör.

/u
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Missade (alt. glömde bort) det, ursäkta upprepningen.elwe skrev:2622050Jörgen talade om detta innan också.
Jörgen Karlsson skrev:2620622Jag förstår nog inte vad du menar...
Supertrapp är en vanlig megafon, den ger ingen "rabatt" från naturlagarna. Sitter 2 st sådana på min hoj i avataren.
Ja det kan man ju tycka, själv har jag inget behov av så hög effekt. Men så tänker inte de som köper nya litersporthojar, de vill ofta ha mer.
/J
Oerhört vackert.freddexwing skrev:1215384Fartvinden kommer framifrån, motorn är varmast på avgassidan.
Visst hade gamla TZ250 denna konstruktionen med två feta expkammare under limpan...?
/fredde
det va ju hudcancer och delarna göts i garaget.ulf_lundin skrev:2621870Så galet var det väl ändå inte![]()
http://www.nzedge.com/heroes/britten.html
/u
Han dog av cancer, möjligen pga ha andats in för mycket giftiga gaser när han gjöt
motorer och byggde kolfiberdetaljer i källaren
Zee skrev:1215391Men ett extra drev borde la inte va någe problem. Man får ju igen massa fördelar som mindre vikt (avgasrören bl a)..?
Dessutom har jag också funderat på varför i helsike har man tanke så högt. man borde kunna göra en 2-delad tunn tank som kan gå "runt motorn" i kåpan, eller placera en del av tanken bakom eller under motorn?
Men det kanske är "för farligt"?..
PutteLiten skrev:2622616Dina är ungefär 1.5 meter längre än de som han på TLZ satte på sin...
Men, det jag menade var sådanadär som man kan justera mottrycket på med att ändra antalet "skivor" i ändan. De kanske inte heter supertrapp??![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |