HbgQ skrev:2338812Jag trodde inte att det var något dolt budskap heller...![]()
Men varför skriver man
"Jag sköter mig"
Det var det jag undrade inget annat
Är inte ett dugg orolig för att han ska vara otrogen..
Det var inte alls meningen att analysera det kan skrev det var en fråga..
Var det ett känsligt område för dig eller??
Läs din första mening igen: "Jag trodde inte... men varför skriver man"
Är inte det ett analyserande?
Ja, det är ett känsligt område för mig, och förmodligen alla andra som är less på att bli tolkade, missuppfattade och missförstådda, när vi hela tiden säger rakt ut vad vi menar.
"Det har kommit en ny film med Kevin Kostner" betyder i mina öron att det har kommit en ny film med någon smörig skådis, inte "Du kan väl avboka det du hade tänkt göra med dina kompisar och se en smörig film med mig i kväll"
Om jag säger "Jag drar till en polare och dricker öl och kollar film i kväll" så är det det jag gör.
Får jag dessutom till svar "Jaha, jag får väl hitta på något själv då" så tar jag det som att brewden verkligen kan hitta på något, inte som hon menar "Din jävla skitstövel, då sitter jag här hemma i soffan och surar tills du kommer hem, för jag hade tänkt mysa med dig i kväll"
Ännu värre är ju om man rakt ut frågar "Går det bra att jag xxxxx på torsdag kväll" och får ett "det gör det väl" och sedan får höra att det är ett svek större än judas att inte komma ihåg att det är exakt 5 månader sedan man träffats och att man just det datumet ska hålla handen och se nykär ut.
Säg det då för helvetet, säg inte att det går bra, säg att ni hade andra planer, jag kan ändra mina planer utan att det är en katastrof.
Faktum är att jag själv inte har haft dåliga erfarenheter på det planet, men många av mina polare har ett helvete med sånt.
(själv är jag nysingel efter ett 18 års förhållande)

och titta på
)