powerjohan
Ogudaktig sporthojare
Tjena. Muttern som håller fast mitt framdrev ser ut som bilden. Hur tusan får man loss en sådan? den något avfasade "fyrkanten" som går ut gör att hylsor inte kommer tillräckligt långt in varför enda möjligheten är att försöka dra i "fyrkanten" med en stor skiftnyckel, men denna måste in snett och jag har inget rör tillräckligt stort rör för att länga den och få tillräcklig hävarm, har jag bara min jätteskiftnyckel och använder domkraft för att lyfta så slutar det med att jag lyfter hela hojen, har prövat att värma muttern men den sitter ändå som fastsvetsad. Finns det specialhylsor för en sån fyrkanting eller löser man det på något annat sätt (tillräckligt "djupa" hylsor för att gå på trots fyrkan)? För vanliga hylsor kommer väl bara att slira då dom inte är byggda för fyrkanter, det blir väl bara anläggningsyta precis i hörnet vilket kommer sluta med att man deformerar denna (hittar ingen som stämmer i storlek heller)
Varför är fyrkanten där över huvud taget? Tvinga folk att byta hos kawa-verkstan?
Mutterknackare brukar folk rekommendera till framdrev men då måste jag likförbenat ha hylsa som går på... förra gången jag bytte gick dessutom det utmärkt utan (på annan hoj med "vanlig"
Jag har böjt tillbaka låsplattan mer än vad det är på bilden så det är inte den som tar emot.
(hojen är en zx636a 04a)
Varför är fyrkanten där över huvud taget? Tvinga folk att byta hos kawa-verkstan?
Mutterknackare brukar folk rekommendera till framdrev men då måste jag likförbenat ha hylsa som går på... förra gången jag bytte gick dessutom det utmärkt utan (på annan hoj med "vanlig"
Jag har böjt tillbaka låsplattan mer än vad det är på bilden så det är inte den som tar emot.
(hojen är en zx636a 04a)