Konstant fartblindhet

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Måste vara något fel på mig. Grejar inte det där med att hålla laglig hastighet.. Utan att klanka på de som kör lagligt överhuvudtaget - men hur fasen fördriver ni tiden?? JAG upplever 50 km/h som man står still, 70/80 km/h då paddlar jag nästan med benen för att komma upp i styrfart. 100 km/h är vad JAG känner vad andra förmodligen upplever på en 30 väg. Kollar att man fått med sig allt i packväskor mm.

Måste ju vara något fel när man ej känner av fart? Men ta en kurva i skyltad 70 är ju bara så trist. Pressa i 160 känns ju bara så mer normalt. Håller jag på att bli helt galen eller? Dubblerar allt vad skyltar visar nu för tiden och skiter i hastighetsmätaren utan kör på varven.

Är det nu det är dags för att köra banhoj?? När man förlorat respekten för gatan??

Har kört saker med motor sen jag var liten, och alltid kört skiten av allt under huv eller i ram. Kört cross sen jag va 4 och fick en 750 stelbenare när jag fyllde 11. Körde bil när jag va 13 etc, etc. Så är van med att framföra fordon på allmän väg då jag nu nästa månad fyller 42! Är man född med blyfot eller konstant vrid i handleden?
:)

Packväskor, är det de som håller ner hastigheten för dig :confused: :D

Vadå? Är jag ensam om att inte uppleva eller känna av farter? Är faktiskt inget skämt, för jag känner ej av det!

Jo, och jag kan identifiera mig - men nu tänker jag mer på hur tråden kommer urarta ;)

Klart fan du ska ha banhoj! :tummenupp

Japp! Gatan ger mig inga kickar förutom i hastigheter som är höga eller vid farliga möten. Så för första gången i mitt liv ska jag söka mig till bankörning.. Tävlar ju i enduro annars, så ge järnet på bana är nog vettigt.

Jag tycker inte att du ska köra bana. Om du inte får kickar av hög fart längre så tycker jag en naturlig utveckling är att köra fortare, men framför allt i tätare trafik.

Nejdå, men har problem med hastigheter då hjärnan er reagerar på normala farter. :va

Normal fart med hoj är komforthastighet, sen att skyltningen är fel, är det mitt eller ditt problem :D

Ibland är det skönt med en vilopaus och softa med vänsterhanden på på knät när man kör igenom ett samhälle eller så........

Livet börjar vid 200 enligt en BIKE T-shirt jag hade back in the old days. Håller blicken långt fram för att spana efter konstiga grejer som älgar och väglöss. :hihi

Fartkänslan är ju relaterat till vilket fordon man kör oxå, tyvärr så förhindrar veckans förkylning deltagandet i SLC serien på Anderstorp denna helg. :gnissla:död i våran räserkebab http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52858

Ni som är i krokarna av Anderstorp kan ju köra förbi och kolla http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=80860

70+70 blir 140.
SeRiöSt! Är det bara EN skylt som gäller? :va

Jag tycker inte att du ska köra bana. Om du inte får kickar av hög fart längre så tycker jag en naturlig utveckling är att köra fortare, men framför allt i tätare trafik.

Jo, jag har nog tänkt på det. Är lätt att hamna i statistik också! Och vissa skulle inte ens våga sätta sig på min Murray åkgräsklippare bara för att det sitter en 450 CR motor i den. Mötte tre modiga killar ifrån Värmland på macken igår, och hänvisade dom till campingen i Hammarstrand då de hade stugor att hyra ut. Hade tagit dom 2 dagar att köra upp på hojarna.. Ska själv ner till Värmland till nästa helg, men tar bara några timmar... :tummenupp

Köp någon riktigt gammal och risig bil med dålig väghållning men stark motor. Sen går du ut i riktigt dåliga vägförhållanden och brassar på som vanligt så ska du nog få uppleva fart känsla när hela skiten håller på att skaka sönder...

Förstår vad du menar, brukar ofta köra för snabbt, men nja, ibland chillar jag med armen på knäet och provar olika positioner, sitter och tänker på livets mening osv när jag kör lagligt.

Du kan prova att ställa dig upp på hojen, att köra utan händer, att köra med benen på styret osv.

Eller så ligger du bara på hojen, ger gas med foten och smsar under tiden så går tiden snabbare...

http://www.youtube.com/watch?v=QE3XsZaL-zo

Sen finns ju denna tekniken om du tröttnar på att ligga och smsa...

http://www.youtube.com/watch?v=EdeojE5dLlM&feature=related

Bara att prova :)
Farthållare finns att köpa för någon hundring.. :tummenupp

Du kanske kan gå till doktorn och få en diagnos? Kanske finns ngt botemedel, typ titta på olycksbilder timtal i sträck med såna därna ögonklämmor från Clockwork Orange?

Det är ju cykeln det är fel på! Just 87:orna är kända för att visa 50% fel, så 140 på mätaren är 70 i verkligheten!:mattias

I bil så upplever JAG farten på ett annat sätt. Har inga problem med att hålla hastigheten där. Men med hojen så går det bara inte. Fläskar på som attan! Är samma sak med endurohojen, bara full gas som gäller. Och ärligt talat så blir både jag och anhöriga oroliga. Men när jag säger att det går lugnt så fasar folk..

*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back