Risbrännaren
Ny medlem
Det är ju cykeln det är fel på! Just 87rna är kända för att visa 50% fel, så 140 på mätaren är 70 i verkligheten!
![]()
Just 87

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju cykeln det är fel på! Just 87rna är kända för att visa 50% fel, så 140 på mätaren är 70 i verkligheten!
![]()
![]()
Är inte det 100% fel eller har jag varit borta från matten för länge?
Fäll ner passagerarfotpinnarna, hörde av någon oldie här på SH att det skulle hjälpa![]()
Om du kör i 140km/h mätarfart och hastighetsmätaren visar 100% fel. Hur fort kör du då?![]()
Är nog vanligare än du trorJAG upplever 50 km/h som man står still, 70/80 km/h då paddlar jag nästan med benen för att komma upp i styrfart. 100 km/h är vad JAG känner vad andra förmodligen upplever på en 30 väg. Kollar att man fått med sig allt i packväskor mm.
Vadå? Är jag ensam om att inte uppleva eller känna av farter? Är faktiskt inget skämt, för jag känner ej av det!
Gör några hopp med fallskärm ... jag kan nog lova dig att du upplever fart och acceleration i det fria fallet![]()
Med en sporthoj blir man fartblind, ju vanare du blir med hojen desto mer kramar du ur den. När sedan det alltid finns lite mer kraft att ge nöjer du dig inte förrän klämt ur det sista av power. Du tar kurvorna med lite mer nedlägg & högre fart än gången innan. Det enda kända botemedlet är en nära döden upplevelse eller att du smäller/kör av vägen alt. snuten tar dit körkort. Det hjälper en tid har jag hört.
Jag vill inte vara elak men hur kan du uppleva det på en hoj som din? Prestanda mässigt ligger den i nivå med min andra hoj, som jag hade en säsong innan jag kramat skiten ur den & var tvungen att byta upp mig. Men vad vet jag du kanske har turbo/kompressor konverterat din hoj?
http://www.bikez.com/motorcycles/honda_cbr_1000_f_1987.php
,4 alltså.Låter som en rätt hårig trimning.
Eftersom du blir så fartblind, ut och bomba apex på bana?![]()
Ja, jag kör hellre bana än gata! Blivit mer och mer sugen för bankörning. Tänkte köpa mig en Retta för bana..
Fem triljoner gånger hårigare att brassa helvetet om rettorna med gammelhyndan isf!
Jag har förståelse för din situation. Körde sommaren 2011 i dina trakter och mötte mellan Bräcke och Kälarne ca 40km 4 bilar. En vanlig eftermiddag. För mig var det läskigt. Kör jag av här och hamnar 10 meter ut i skogen hittas jag väl i bästa fall vid älgjakten.
Och mellan Sundsvall och Östersund så räcker väl polisen till att kolla lite på E14.
Det är ju så att norr om en linje genom Östersund bor ca 2% av Sveriges befolkning och kanske 2% av Sveriges trafikpoliser.
Söder om den linjen bor 98% av Sveriges befolkning och troligen 98% av Sveriges trafikpoliser.
Så då kan du tänka dig hur vi har det här nere.
Har kört saker med motor sen jag var liten, och alltid kört skiten av allt under huv eller i ram. Kört cross sen jag va 4 och fick en 750 stelbenare när jag fyllde 11. Körde bil när jag va 13 etc, etc. Så är van med att framföra fordon på allmän väg då jag nu nästa månad fyller 42! Är man född med blyfot eller konstant vrid i handleden?
![]()
Jag förstår din fråga. Jag har ju har en gammal touring/sport hoj med verklig fart på 257 km/h. Är bara ett Hurrican trim som ger 182,4 hk trim med kam, kolv och förgasarbyte som sitter på. Ger en fart över 300 iaf. Orginal va det 140 hk i den. Den går att pressa med bra tryck i fortfarande när man ligger vid varvstopp. Just 87rna var mer sport än touring. Och klanka ej på hojen, då den var världens snabbaste serietillverkade hoj på den tiden. Snabbaste du kunde ha!! Så även om den är gammal så kräver den respekt!
Vet ej vad du kör? Men min orginal gjorde 0 - 100, 3 sek. 0 - 215, 8 sek. Ganska hårig än idag tycker jag!
Och den du hänvisar till är den strypta versionen, tror inte det finns några sådana kvar längre!
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |