Konstant fartblindhet

Så länge en Honda från 87 håller så kör du nog rätt soft enligt mig :fakta..

42 år så har man lite förstånd innanför pannbenet hoppas jag så du respekterar 30-50 vägar. Pressa 160 på 70 vägar så kan det NÅGON gång kännas bra, men inget att rekommendera, som en vana och rutin så är du snart historia...

Japp, lär hamna i statistik för tokdöda!

42 år så har man lite förstånd innanför pannbenet hoppas jag så du respekterar 30-50 vägar. Pressa 160 på 70 vägar så kan det NÅGON gång kännas bra, men inget att rekommendera, som en vana och rutin så är du snart historia...

Kom igen och kör hårt när det svänger rejält istället på bana, det brukar tystna från de flesta håll då....

Beträffande rakt fram så på avlyst bana så ska jag hänga av dig med min standard retta alla dagar, lovar du blir besviken på dina 25 år gamla trimmade shetlandsponnys i motorn :hihi

gÄSP!!! Komsi komsi

Min fråga var fortfarande om andra upplever en konstant fartblindhet? Vad andra tycker är upp till dom...

Kul med 800 ensamhopp? Jag har för övrigt ändrat mig i banåkningsfrågan. Jag tycker du ska sätta Sportis på plats och jag bjuder på kaffe med bulle var och när som helst för att få se på.

Kom igen och kör hårt när det svänger rejält istället på bana, det brukar tystna från de flesta håll då....

Beträffande rakt fram så på avlyst bana så ska jag hänga av dig med min standard retta alla dagar, lovar du blir besviken på dina 25 år gamla trimmade shetlandsponnys i motorn :hihi

Blir lite sur på dig! Du kanske inte har kört hoj så länge sådu fattar? Min CBR va det snabbaste du kunde köpa för gata på den tiden. Det kräver respekt, för det höjde gränsen för alla gathojar. Ja en Retta är snabbare idag. Men en gammal 87:a hänger fortfarande med upp till 240 utan problem. Så med tanke på ålder så är det en hoj med klös i!

Kul med 800 ensamhopp? Jag har för övrigt ändrat mig i banåkningsfrågan. Jag tycker du ska sätta Sportis på plats och jag bjuder på kaffe med bulle var och när som helst för att få se på.

Har ju aldrig kört bana. Så en shysst dive med liten skärm kanske kan vara något för honom? Låta skärmen tryckutlösa sig själv pga. närhet av mark ger en kick... :) Det ställer jag upp på när som helst! Tullinge nästa eller?

Fartblind, inte ett dugg, jag håller komforthastighet men Tingvalls polare tycker inte som mig :fyllisar

Blir lite sur på dig! Du kanske inte har kört hoj så länge sådu fattar? Min CBR va det snabbaste du kunde köpa för gata på den tiden. Det kräver respekt, för det höjde gränsen för alla gathojar. Ja en Retta är snabbare idag. Men en gammal 87:a hänger fortfarande med upp till 240 utan problem. Så med tanke på ålder så är det en hoj med klös i!

Vem bryr sig om ålder när det finns hk vrid och bänkar att bevisa med?
En hoj med 150 hk är allid en hoj med 150 hk ovasett om den är byggd 1980 eller 2010!!!

Kom in i matchen och köp dig en literklubba från början på 10 talet så piskar du säkret skiten ur betydligt bättre piloter med 80 talshojar.

You race what you got och den som hinner först över mållinjen vinner!!!

Vem bryr sig om ålder när det finns hk vrid och bänkar att bevisa med?
En hoj med 150 hk är allid en hoj med 150 hk ovasett om den är byggd 1980 eller 2010!!!

Kom in i matchen och köp dig en literklubba från början på 10 talet så piskar du säkret skiten ur betydligt bättre piloter med 80 talshojar.

You race what you got och den som hinner först över mållinjen vinner!!!

Jag piskar många, är bara frågan om när dom slår av på gasen! Jag bjussar alla på SH på sovplats om ni har vägarna förbi. Kan visa riktigt sköna vägar här uppe att köra, och väldigt bra fiskevatten för öring!

Int prata skit om min honda! Jag bär revolver när jag kör!!! hahaha Men en slö Retta kan man ju börja med, för att sedan gå över till en Ducce.. :)
Han menade ju att det är jävligt mycket tuffare att köra om rettor på bana med din honda, än vad det är att köra om rettor med en modern sporthoj..:7peta

Jag piskar många, är bara frågan om när dom slår av på gasen! Jag bjussar alla på SH på sovplats om ni har vägarna förbi. Kan visa riktigt sköna vägar här uppe att köra, och väldigt bra fiskevatten för öring!

Säg inte att du känner till goda flugfiske vatten med öring och harr i för då vet du inte vad du gett dig in på med din gästfrihet nästan så att mandomen ställer sig upp. Är övertrött på fiskecampingar i både stöten,sysslebäck,härjedalen och älvdalen!!!

:popcorn

Han kan väl sätta mig på plats utan din hjälp? Kom och gör det själv vettj, jag kan bjuda på bullarna och kaffet :fakta

Last edited:
Vadå? Är jag ensam om att inte uppleva eller känna av farter? Är faktiskt inget skämt, för jag känner ej av det!

Kanske dags att sluta köra hoj på vägar helt och hållet? O du nu känner så så har du världens varningssignal för dig själv.

Han som jag köpte cbr:en av hade samma problem. Nu hade han köpt en gammal fzr 600 och kunde fortfarande inte gasa lugnt. Igår var jag och hälsade på han på sjukan. En bruten arm, punkterad lunga en sjuhelsikes vansinnig fru på det. Jag sa bara till han att han får skylla sig själv och det vet han om. Hojjen är skrot och jag hoppas att han alldrig kommer köra på hoj på väg igen. Jag sa till han när jag köpte hojjen av honom att han kommer inte på provköra pga hans sätt att köra och det accepterade han.

Säg inte att du känner till goda flugfiske vatten med öring och harr i för då vet du inte vad du gett dig in på med din gästfrihet nästan så att mandomen ställer sig upp. Är övertrött på fiskecampingar i både stöten,sysslebäck,härjedalen och älvdalen!!!

Jo jag älskar ju att fiska själv ju. Har kanon ställen för harr, och fina tjärnar för öring här uppe. Öringarna ligger på 2-3 kilo så är inga havsöring..

Det är effektivt att slå sig ordentligt nån gång per säsong, det brukar hämma framfarten en månad eller så.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien