Konspirationsteorin om hojjtjuvar

man ska skriva med UV penna på var ända pryl på hojen så om den blir stulen så får man gå med UV lampa på bandagarna å kolla delar ;)

He he läste i PB för några år sen om ett gäng man kunde "hyra" som parkade upp ett lockbete och backade upp sin van i gränden. När skurken kom fram, gled de fram och in med honom i vanen sen fick jag känna att han levde, sen dumpade de honom i något slumområde.

Som en av killarna sa, jag tänker på alla hojar som jag fått stulna "when i bury my fist in his face".

Eftersom det var "anonyma" hojar med fel regnummer osv de placerade ut blir vedergäldning svårt...

Såklart det skulle vara dödsstraff på hojstöld, med räkningen på kulan hem till hans föräldrar precis som vid rån, våldtäkt osv... kanske inte vårdslösthet i trafik, fortkörning, obsendeväckande-betende och det där som en bra helg innehåller. He he he

En sak man kan göra om man kommer på någon e ju helt enkelt. BygelLås/ketting runt halsen o i ett cyckel ställ så kan han få sitta där ett tag innan man ringer pappa blå... :hihi

Hade en polare som fixade en enorm kondensator från jobb som han riggade upp, så om någon oförsiktig öppnade garageporten fick de en REJÄL smäll!! :död

Har en annan kompis som blev av med TVÅ crossar. Polisen sket i det, men han lekte privat dektiktiv och spårade hojarna (utomlands) till ett gäng. Fixade bevis och allt, gick till domstol och fick en fällande dom på bovarna... men de behövde bara ersätta en ny YZ125, och en YZF250 med 25 000.... :kocko

Har inget förtroende för rättsväsendet.... :(

RacerX skrev:
Har inget förtroende för rättsväsendet.... :(

Inte angående stölder.
Kongos hoj hittade de ju - tur det kanske.

Man måste värna om sig själv och ens saker - går inte att luta sig mot polisen i sånna fall.

sandstream skrev:
Beklagar stölden!

En annan sak som jag har funderat lite på är vart de stulna hojarna tar vägen?
Är det kanske så att de får en ny identitet från kraschade hojar i andra länder och sedan säljs i Sverige igen?

Jag tror de rentav får en identitet från krashade hojjar i sverige och jag skulle inte bli förvånad om det finns några här som åker omkring med kåpor från nån stulen hoj...

sandstream skrev:
Beklagar stölden!

En annan sak som jag har funderat lite på är vart de stulna hojarna tar vägen?
Är det kanske så att de får en ny identitet från kraschade hojar i andra länder och sedan säljs i Sverige igen?

Kan tyvärr medela att jag tror att en de stulna hojarna finns hos endel av insändarna på sporthoj.com..
(har själv fått erbjudande om att köpa/stulna hojar av medlemmar i sporthoj.com samt att några har velat att jag ska göra bedrägeri på på min egen hoj...) Skulle tro (enligt annons svar) att ca 3 av 10 sporthojar är stulna... och då är svaren från SPORTHOJ.com!!!!!!!!!
Hur många är ärliga på Blocket.. mfl.sidor??

Stämmer rätt bra i tiden - min polares kusin ringde på en Blade och frågade lite allmänt och när han bad om regnummer så sa killen (hade en annons i Annonsbladet) att "det är ingen idé, den är stulen". Han blev hotad av snubben så han fick skaffa hemligt nummer och han och tjejen bodde borta ett par veckor.

Niklasinorr skrev:
För flera år sen, -98 tror jag, så var det en stöldvåg över hela sverige. En polare blev av med sin TLS som stod i ett garage här i Luleå tillsammans med andra hojar, det var bara hans som försvann. Den natten försvann flera sporthojar över hela stan...QUOTE]

Hygglo skrev:
Kan tyvärr medela att jag tror att en de stulna hojarna finns hos endel av insändarna på sporthoj.com..
(har själv fått erbjudande om att köpa/stulna hojar av medlemmar i sporthoj.com samt att några har velat att jag ska göra bedrägeri på på min egen hoj...) Skulle tro (enligt annons svar) att ca 3 av 10 sporthojar är stulna... och då är svaren från SPORTHOJ.com!!!!!!!!!
Hur många är ärliga på Blocket.. mfl.sidor??
Om det ligger någon sanning i detta, därmed inte sagt att du ljuger, så är det ju för djävligt! Vet att många av dem som håller på med bilar och streetracing är kriminella (de dyker upp i Bilsport då och då med bilar som finansierats av brott) så det kanske är samma sak inom hojvärlden :död

Hygglo skrev:
(har själv fått erbjudande om att köpa/stulna hojar av medlemmar i sporthoj.com samt att några har velat att jag ska göra bedrägeri på på min egen hoj...) Hur många är ärliga på Blocket.. mfl.sidor??

Häng ut dom? :banana Sen ordnar vi fram tjära och fjädrar!

har hört många historier om bil trimmarna som gör massor med skumma saker för att finasiera sina timm till bilen... skulle inte förvåna mig om det är lika hos hoj åkarna.... fast man vill gärna tro att det inte är så... som ja skrev tidigare tänk på att inte publisera bilder på era hojar med regg nummer..

Spinky Spendrup skrev:
Så de inte kan föröka sig och göra mer små tjuvar? Clever... :tummenupp

Vi kan nacskåtta (som man säger på SH) dom också. :tungan
här har du min spade *kastar över med liten snygg ninja snurr*

BalkanBoy skrev:
varför inte?? race är ganska dyr sport eller?då är det billigare med nån annans hoj

Om du hade haft lite kunskaper i ämnet så hade du vetat att kontrollen av fordonsidentitet och dylikt är ganska hård på RR-tävlingar, just för att undvika att stulna hojar och delar används. Dessutom är det lite av en "alla känner alla"-stämning, så att bli ertappad med en stulen hoj är inte något man vill göra.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman