Konspirationsteorin om hojjtjuvar

wdac skrev:
sitter nog en hel del idioter å läser om våra hojar på detta forum.. sitter å gluttar bilder å råkar se reg nummer eller delar utav det.. för att sedan gå på tiger jackt efter hojen.... :mad: :gnissla :kocko

Vem är Jack och varför är han tyst? :va

Mavve skrev:
Gott o se att larmet fungerade åtminstone.
När de var på min hoj hade jag ännu inte fått monterat larmet.

Hojtvuvar skall slås på halsen och man ska fullkomligen knäcka deras handleder samt alla deras fingar - en efter en :)
Ja det var förjäkla bra faktiskt. Har iofs fått byta sirenen och lite andra pryttlar men vaffan, nu funkar det igen.

Fick köpa en ny plastmojäng (innerskärm) igår oxå. 50 spänn på skroten. Göttkött. Nu funkar aset igen.

McB skrev:
Om du hade haft lite kunskaper i ämnet så hade du vetat att kontrollen av fordonsidentitet och dylikt är ganska hård på RR-tävlingar, just för att undvika att stulna hojar och delar används. Dessutom är det lite av en "alla känner alla"-stämning, så att bli ertappad med en stulen hoj är inte något man vill göra.
Som jag förstått det är den inte ett dugg hård.

Om det nu inte är nåt nytt förstås.

Det måste dessutom vara mycket svårt att kontrollera lösa delar.
Jag är ganska övertygad om att en hel del stulet går till banhojarna.

Men berätta gärna hur det är.

Silwer skrev:
Som jag förstått det är den inte ett dugg hård.

Om det nu inte är nåt nytt förstås.

Det måste dessutom vara mycket svårt att kontrollera lösa delar.
Jag är ganska övertygad om att en hel del stulet går till banhojarna.

Men berätta gärna hur det är.

Varje hoj har ett s.k. "machine card", där ramnr. och motornr. och liknande siffror står antecknade. Detta finns registrerat hos Svemo, och samkörs mot ett register över stulna hojar. Inga metoder är ju idiotsäkra, så givetvis finns möjligheten att folk kör med stulna hojar fast med "rena" siffror på, som är egenhändigt instansade.

d1ce skrev:
Jag gör så gott jag kan! :arsele

Nope, var uppe kl 07 och drack kaffe med svärmor, det går bara utför? :tummenupp

//@

'what the f**k pingisrack de är då man går upp för att ta sig till jobbet.. inte dricka kaffe när man e ledig FFS :fatta!

Gör som jag skaffa en rejäl hund, är aldrig orolig för tjuvar längre!
Har en blandras mellan Schäfer, Munsterlander och rottweiler...Skulle vilja se den tjuv som försöker ta sej in i mitt garage! :D

kamikaze skrev:
Gör som jag skaffa en rejäl hund, är aldrig orolig för tjuvar längre!
Har en blandras mellan Schäfer, Munsterlander och rottweiler...Skulle vilja se den tjuv som försöker ta sej in i mitt garage! :D
Har du hunnstackarn i garaget om nätterna?

ahh en lösdrivare ;)

går sina vaktpass som hon ska hör ja :)

wdac skrev:
ahh en lösdrivare ;)

går sina vaktpass som hon ska hör ja :)

Ja, hon tar sina rundor, går och luktar lite, skäller ut ett rådjur och lite så...hon har det för jävla bra egentligen.... :)
Snäll som fan mot oss och vår dotter. Men känner man inte henne så är hon farlig om man kommer innanför staketet (hunden alltså :tungan )!

kamikaze skrev:
Ja, hon tar sina rundor, går och luktar lite, skäller ut ett rådjur och lite så...hon har det för jävla bra egentligen.... :)
Snäll som fan mot oss och vår dotter. Men känner man inte henne så är hon farlig om man kommer innanför staketet (hunden alltså :tungan )!
brukar vara så.. känner igen de där med våra hundar... fast ja tycker dem är rå töntiga.. men andra säger att dem är väldigt vaktiga å vill skydda familjen från andra.. men som sagt det är ovanligt att dem gör ljud av sig... men de kan ta en å annan fågel ;) det är det farligaste ja sett hos de 2 trollen ;)

så det är bara skaffa hundar om ni vill ha hojarna ifred ;)

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...