Konspirationsteorin om hojjtjuvar

vad säger polisen om ja minerar min hoj? så den smäller i luften om nån försöker starta den på fel sätt??

borde det inte gå att sätta in nån form av gas så tjyvarna tuppar av i typ 10h?? som aktiveras när man startar hojen utan att göra något speciellt?? som en gömdströmbrytare??

Mr B skrev:
Tyvärr har nog nästan alla stulna hojar en köpare redan innan dom stjäls ... skulle tro att många stölder beror på att någon vill köpa en ram/motor/kåpor billigt. Tänk på det när ni ska köpa billiga prylar ... kräv ordentliga papper/kvitton på allt för att undvika att stödja tjuvarna och hälarna. Lätt hänt att man faller för frestelsen om någon erbjuder nåt man vill ha tokbilligt. Tänk bara på att någon annan stackare oftast blir lidande pga "ditt" köp.

En hel del "stulna" hojar är FB:n pga att man klotat hojen och inte haft rätt försäkring.

Tragiskt att era hojar blivit stulna ! Lider med er ... ogillar verkligen tjuvar !
Jo, det är väl det vi misstänker lite... att de har spanat in att det står en storm och en sprint i ett garage... Sett till att skaffa köpare och sedan åkt på "upphämtningstur"... Sedan stod inte min i garaget så då kollade de in bilregistret var de kunde hitta den...

ething skrev:
Jag har namn och personuppgifter... Men det är skillnad på folk och folk i Sverige. Med vittnen läggs åtal ner i brist på bevis men om jag publicerar ett namn blir jag dömd enligt PUL - allt för att skydda våra medborgare. Enda skälet att inte två personer saknar knäskålar idag är att jag vill kunna sova om natten utan risk för hämndattacker, värderingarna idag om "mitt och ditt" skiljer sig ganska kraftigt från de om "heder och respekt"...
ah va synd att du vill kunna sova om nätterna ;)

Fluxir skrev:
vad säger polisen om ja minerar min hoj? så den smäller i luften om nån försöker starta den på fel sätt??

borde det inte gå att sätta in nån form av gas så tjyvarna tuppar av i typ 10h?? som aktiveras när man startar hojen utan att göra något speciellt?? som en gömdströmbrytare??
Då har du gjort dig skyldig till brott. Osäker på benämningen men nåt i stil med "misshandel", "skapande av fara" eller vad det nu heter.

En polare tröttnade på att få sina extraljus snodda på jobbet och satte rakblad under. Tjuv försökte stjäla och skar sönder fingrarna. Polarn fick betala böter och skadestånd till tjuven.

Intressant samhälle vi har.

Fluxir skrev:

en riktigt Bond hoj... men den får nog smälla ordentligt... så snuten tror att killen som försvann i atomer å lämna vänster skon kvar var den som apterade bomben ;)

Det som hjälper bäst är nog att låsa fast hojen med kedjor och köpa en arg hund och kedja fast den i hojen också.

Annars funkar säkert nakcskåt rätt bra också. :)

sudda ut regg nummret på bilden när ni lägger ut bilder på nätet så minskar ni risken för att bli av med hojen...

idioterna sitter säkert å kollar på detta forum efter hojar att sno... :gnissla

Tjuvar

"Haken" är att tre personer i liknande gäng hittats döda inom ett halvår på Hisingen (självsanering...). Tyvärr är det fel sorts klientel att leka stöddig mot om man inte är beredd på konsekvenserna. Dessvärre tycker fegissverige att det är så hemskt varje gång polisen faktiskt gör sitt jobb så de kan fortsätta som vanligt.

Robban_C skrev:
Då har du gjort dig skyldig till brott. Osäker på benämningen men nåt i stil med "misshandel", "skapande av fara" eller vad det nu heter.

En polare tröttnade på att få sina extraljus snodda på jobbet och satte rakblad under. Tjuv försökte stjäla och skar sönder fingrarna. Polarn fick betala böter och skadestånd till tjuven.

Intressant samhälle vi har.

Är det sant!!!?! Helt otroligt juh!
Tjuven anmälde alltså killen för att han hade rakblad på extraljusen?? Behövde han inte förklara varför han var där och pillade?

PacMan skrev:
Är det sant!!!?! Helt otroligt juh!
Tjuven anmälde alltså killen för att han hade rakblad på extraljusen?? Behövde han inte förklara varför han var där och pillade?
Jag vet inte detaljerna men kan tänka mig att dom började fråga på akuten varför han var utan fingertoppar eller nåt sånt.

Jävla PACK!!! fy fan!

Jag kom på ett par "mindrebegåvade" som stod & slet i min garageport en natt...grannfrun larmade mig!

Jag var så förbannad att jag tog bilen & åkte runt i området i en halvtimma, men dom gömde sig väl som små råttor i skogen....

Min hoj har förmånen att stå uppe vid villan....den syns ej från allmän väg...så det känns tryggt.
Jag tycker så synd om er som måste ha pärlan på gatan eller i parkeringsgarage på nätterna...måste vara jobbigt att orora sig hela tiden.

Om jag skulle komma på en tjuv, så vet jag ärligt talat inte vad jag skulle göra.... :machinegu

Jag hade min R1 utomhus hela förra året, ingen som pillade på den
Men äh, ta skiten om de vill ha den.
Materiella ting som är försäkrade

hållundan skrev:
Ingen stöld men blott ett försök. Iofs i L.A (Landvetter), men ändå. Mitt larm, med startspärr räddade mig nog. Smarta killar försökte dra loss massa kablar från larmet och pajjade massa plastdetaljer.

Jävla as :mad:

Gott o se att larmet fungerade åtminstone.
När de var på min hoj hade jag ännu inte fått monterat larmet.

Hojtvuvar skall slås på halsen och man ska fullkomligen knäcka deras handleder samt alla deras fingar - en efter en :)

Mavve skrev:
Gott o se att larmet fungerade åtminstone.
När de var på min hoj hade jag ännu inte fått monterat larmet.

Hojtvuvar skall slås på halsen och man ska fullkomligen knäcka deras handleder samt alla deras fingar - en efter en :)

Japp, sen ska de som sagt nackskottas.

sandstream skrev:
Beklagar stölden!

En annan sak som jag har funderat lite på är vart de stulna hojarna tar vägen?
Är det kanske så att de får en ny identitet från kraschade hojar i andra länder och sedan säljs i Sverige igen?

kanske finns några av dem på bandagar???

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman