Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Tycker sällan det varit några problem med att få tid hos besiktningen. I synnerhet inte efter man började skicka ut ett förslag på tid med ett inbetalningskort. Är man sent ute kan det vara problem med tid. Även om man sagt att nästa tid är en månad borta har det ofta löst sig genom att man kollar om det blivit återbud. Ibland har jag fått tid samma dag, ibland har jag fått vänta ett par dagar. I det stora hela ser jag inga problem med att besiktningen är ägd av staten (samt några fler). Det är ju ett kontrollorgan som syftar till att hålla fordonsparken på en viss nivå.
Enda gången på året jag önskat att besiktningen vore smidigare är när vi ska besiktiga ett par bilar uppåt landet sommartid. Kan det vara problem med tider eftersom vi aldrig riktigt vet när vi åker upp. Lagom till vårkanten ska alla besiktiga sina husvagnar, sommarbilar, motorcyklar etc. Har flertalet gånger kört förbi besiktningsstationen och frågat snällt om de har möjlighet att klämma in en under dagen och det brukar för det mesta lösa sig. Mentaliteten är något annorlunda uppåt landet än söderut när det gäller sådana saker.
Enda gången på året jag önskat att besiktningen vore smidigare är när vi ska besiktiga ett par bilar uppåt landet sommartid. Kan det vara problem med tider eftersom vi aldrig riktigt vet när vi åker upp. Lagom till vårkanten ska alla besiktiga sina husvagnar, sommarbilar, motorcyklar etc. Har flertalet gånger kört förbi besiktningsstationen och frågat snällt om de har möjlighet att klämma in en under dagen och det brukar för det mesta lösa sig. Mentaliteten är något annorlunda uppåt landet än söderut när det gäller sådana saker.