Konditionsträning. Varför så oerhört trååååkigt?

Miss_Orchidee skrev:
Jo iof sant, men alltid när jag bestämmt mig för att träna så kommer det nått ivägen, och sen när man får tid över så har man tappat lusten att träna.... då är det inge kul längre :)

Kommer det nåt ivägen hela tiden, så beror ju de på att du från början inte ställt in dig på & träna, har man bestämt sig så har man väll?
Jo, de e inte ofta man har lust..
Jag gör det bara ändå.. :tummenupp

Viss typ av träning ska vara tråkig bara för att man ska bevisa för sig själv att man är disciplinerad nog att utföra den. Struntar man i den för att den är tråkig är man en svag dålig människa( som jag :näsblod )

Jennka skrev:
Kommer det nåt ivägen hela tiden, så beror ju de på att du från början inte ställt in dig på & träna, har man bestämt sig så har man väll?
Jo, de e inte ofta man har lust..
Jag gör det bara ändå.. :tummenupp

Nej jag bestämmer aldrig mig för att träna, däremot kan jag känna för det ibland och då ska man ju häls sticka ut med en gång, om man gör något annat då innan så kanske man inte känner för det längre sen när man är klar med det man gjorde innan.... :3freak Hoppas du fatta

Köp en Cross och förena nytta med nöje.

Konditionsträning går bra..det är väl bara ut o springa och koppla bort hjärnan. Funkar för mig iaf. Sedan när det så småningom smakar blod i munnen så är det dags att vända hem igen...brukar bli lagom.

/KaliZ

Längdskidåkning är en bra motionsform.
Enduro är också väldigt krävande och kul.

valmers skrev:
Äsch, att gå är för sossar.
Jo, man måste ju spara ihop till en moderatmage så man kan gå bakåtlutad och utstråla pondus i korridorerna :D

Så kan man spela lite moderatbandy också på eftermiddagarna :tummenupp

mb skrev:
Jo, man måste ju spara ihop till en moderatmage så man kan gå bakåtlutad och utstråla pondus i korridorerna :D

Så kan man spela lite moderatbandy också på eftermiddagarna :tummenupp
Tränar gör man på därför avsedd plats; ett gym. Dit tar man bilen. Man parkerar i flashläge precis utanför ingången. Slut. Frågor?

mb skrev:
Ta bilen till gymet; är det inte lite som att snusa tepåsar?
Vi lever i ett I-land. Där åker man bil. Om man åker mycket korta sträckor med bil, blir Birger Schlaug arg. Det är utmärkt.

Att skaffa ett hemgym är ett bra alternativ om man vill bygga och inte har så nära till något "riktigt" gym. Finns begagnade att köpa för en spottstyver.

Detta verkar vara ett motionsinriktat gym, i USA naturligtvis :arsele

Bifogat

• rulltrappa.jpg
    rulltrappa.jpg
    57.8 KB · Visningar: 45
Det svåra tycker jag är att hitta motivationen till att träna, vad det än gäller för träning.
När man väl har kommit igång så är de oftast bara skönt men innan man kommit så långt så är de väldigt lätt å hamna framför teven el datorn istället

sandstream skrev:
Att skaffa ett hemgym är ett bra alternativ om man vill bygga och inte har så nära till något "riktigt" gym. Finns begagnade att köpa för en spottstyver.
Problemet är inspirationen; det krävs järnvilja för att ligga hemma och frusta själv. Jag måste ha folk (läs kvinnor i tights) runt mig för att hitta någon motivation.

Som några sagt tidigare, köp en gammal cross eller en enduro och ett par isdäck så har du både nöje och kondis ordnat för ett bra tag!!

Jo, nu ska ni få höra.

När naturen skapade människan blev det fel utav bara helvete någonstans.
Människan gjordes alldeles för smart...med vissa måndagsexemplar.
För att rätta till detta, förhoppningsvis innan jorden går under, så gjordes nyttiga saker, som ger ett långt och friskt liv, outhärdligt tråkiga.
På lång sikt försvinner människorna helt, hoppas naturen.

Men, en del gillar ju att träna, tänker ni.
Japp, jag nämde ju måndagsexemplaren ovan.

Eller jag vet inte...

FreddaAbborre skrev:
Som några sagt tidigare, köp en gammal cross eller en enduro och ett par isdäck så har du både nöje och kondis ordnat för ett bra tag!!

Men det blir en del utgifter om man skall skaffa exakt all utrustning. Jag är aspank...hehe :näsblod

Sen kan man ju vara orolig att få mer mekjobb än motion.

Jag har inget garage heller, men det kanske hade varit rätt pondusingivande med en cross i lgh. :banana

Josafan skrev:
Kom med förslag på vad man skulle kunna göra istället, ngt ovanligt och relativt ekonomiskt. :)
Se till att få jobb som tidningsutdelare så tar du åt dig ett distrikt där det inte finns hissar i husen. Du hinner med detta innan ditt ordinarie jobb och så blir det extrapengar.
Nu får du motion, extra inkomst, frisk luft, långa dagar, tidiga kvällar. Som grädde på moset så delar du ut reklam på söndagar. :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT