Konditionsträning. Varför så oerhört trååååkigt?

Bingo skrev:
Hey, tråden handlar om att det inte är kul att träna. Den handlar alltså om träning, till skillnad från icketräning.

Precis....!!

Och har man lite diciplin och gör det man föresatt sig. Alltså ut på det där löppasset som kändes motigt så kommer välbefinnadet som sen infinner sig bli belöningen.

Man mår bra i själen av att träna...och förhoppningsvis leder det till en bättre hälsa när man blir lite åren. Och då menar jag äldre än att fylla 35. :brinnerup

Man kanske slipper högt blodtryck o sånt där skit som jag ser en 50-årig dam här på jobbet lida av. Det är allsköns krämpor hon klagar över. O hon har aldrig rört på döfläsket.

//Madfriskokry

Konditionsträning är inte tråkigt annat än i början innan man kommit över den sk tröskeln (personligt men ca 2 månader tre gånger i veckan tar det för mig). ca 1 timmes löpning i skogen rensar hjärnan på allt tråkigt som hänt under dagen. Att sedan midjemåttet kanske inte minskar beror på allt det "goda" man proppar i sig efteråt.

Anders R skrev:
Konditionsträning är inte tråkigt annat än i början innan man kommit över den sk tröskeln (personligt men ca 2 månader tre gånger i veckan tar det för mig). ca 1 timmes löpning i skogen rensar hjärnan på allt tråkigt som hänt under dagen. Att sedan midjemåttet kanske inte minskar beror på allt det "goda" man proppar i sig efteråt.

Prövade dylikt i 1,5 år... inte en jävla skillnad skall jag säga att det är, vad sägs om det?

Miss_Orchidee skrev:
Ge förslag på nått vettigt då som inte redan nämnts?
Mitt förslag är att du sticker och spammar i någon annan tråd.

Josafan skrev:
Prövade dylikt i 1,5 år... inte en jävla skillnad skall jag säga att det är, vad sägs om det?

Samma för mig, sprang regelbundet förut.
Blev aldrig roligare eller lättare, blev bara lite snabbare på samma runda. Sen passade jag på att ha sönder lite kroppsdelar och blev borta tre månader och har aldrig funnit motivation till att börja igen. Så satans tråkigt helt enkelt.

Nu finns det dessutom inte tid, och säg inte att man ska kolla mindre på tv för jag har inte haft igån TV'n sedan i april.

Anders R skrev:
Jepp, det tar ett tag innan de positiva effekterna börjar märkas. Fram tills dess är det jobbigt och tråkigt.

Josafan skrev:

Mitt midjemått minskar inte heller men de övriga positiva effekterna hjälper upp. Eller att man kanske unnar sig sånt som man hade sett ut som en större spärrballong av om man inte motionerat regelbundet.

Anders R skrev:
Mitt midjemått minskar inte heller men de övriga positiva effekterna hjälper upp. Eller att man kanske unnar sig sånt som man hade sett ut som en större spärrballong av om man inte motionerat regelbundet.

Jag syftade inte på midjemåttet, jag syftade på det som tråden handlar om.

Josafan skrev:
Jag syftade inte på midjemåttet, jag syftade på det som tråden handlar om.

Hitta nåt du tycker om att göra som motion, spela boll eller skaffa crosshoj. Det viktigaste är att man rör på sig och någorlunda regelbundet. Vad man gör spelar mindre roll om man nu inte skall hålla på med nåt på elitnivå.

Anders R skrev:
Hitta nåt du tycker om att göra som motion, spela boll eller skaffa crosshoj. Det viktigaste är att man rör på sig och någorlunda regelbundet. Vad man gör spelar mindre roll om man nu inte skall hålla på med nåt på elitnivå.

Har du läst hela tråden, om inte, gör det. Om du har det, läs den en gång till. :tummenupp

När du ändå håller på, läs trådrubriken med. :rolleyes:

Josafan skrev:
Det står inte "Spamma så mycket du orkar om dig, du och ditt" i den.

Josafan skrev:
Har du läst hela tråden, om inte, gör det. Om du har det, läs den en gång till. :tummenupp

Jo det har jag och inget i mina inlägg var menat som något elakt mot dig men du verkar ta det så. I så fall ber jag dig om ursäkt.

Anders R skrev:
Jo det har jag och inget i mina inlägg var menat som något elakt mot dig men du verkar ta det så. I så fall ber jag dig om ursäkt.

Jag har inte tagit ngt som elakt alls, du behöver inte ursäkta dig. Men jag tycker att de motionsformer som jag har prövat på och som finns att tillgå för en rimlig peng är tråkiga. Så när du skrev att jag skulle hitta ngt jag tycker om så kändes det som att poängen försvann.

Kom med förslag på vad man skulle kunna göra istället, ngt ovanligt och relativt ekonomiskt. :)

Josafan skrev:
Jag har inte tagit ngt som elakt alls, du behöver inte ursäkta dig. Men jag tycker att de motionsformer som jag har prövat på och som finns att tillgå för en rimlig peng är tråkiga. Så när du skrev att jag skulle hitta ngt jag tycker om så kändes det som att poängen försvann.

Kom med förslag på vad man skulle kunna göra istället, ngt ovanligt och relativt ekonomiskt. :)

Jaga tjejer ?? :banana

Morgonpromenader (eller annan tid om du inte är morgonmänniska) minst 30min, helst runt en timme.. Lyssna på radio eller nån trevlig ljudbok..
Det kommer göra många sköna kilo lättare samt bättra på kondisen, lägg även till sundare kost så är du i hamn...

Jag kan inte springa eftersom mitt vänstra knä inte vill vara med och leka (troligtvis en åkomma från en gammal vurpa på gamla goda 125-tiden). Däremot går jag mycket istället. Försöker gå en mil om dagen när jag har möjlighet och jag går riktigt fort också. Tar jag följe med nån så brukar de bli andfådda så de inte kan prata tydligt :hihi

Vet ni förresten att det går fortare att gå till jobbet än att ta bilen? I absoluta tal alltså och nästan oberoende av sträcka. Det beror på att den extra tid man lägger ner på promenaden i regel överskrids av tiden som läggs ner på jobb som krävs för att ha råd med bilen, hålla den i trim osv.

mb skrev:
Vet ni förresten att det går fortare att gå till jobbet än att ta bilen? I absoluta tal alltså och nästan oberoende av sträcka. Det beror på att den extra tid man lägger ner på promenaden i regel överskrids av tiden som läggs ner på jobb som krävs för att ha råd med bilen, hålla den i trim osv.

Om någon ser en stackare längs Bergshamraleden imorgon bitti i snöstormen som liftar så är det jag som tröttnat halvvägs till jobbet. Jag kommer gå i bussfilen, har en stor svart jacka på mig.

Tack för kapitalist-tipset i alla fall. :hihi

Markus skrev:
Om någon ser en stackare längs Bergshamraleden imorgon bitti i snöstormen som liftar så är det jag som tröttnat halvvägs till jobbet. Jag kommer gå i bussfilen, har en stor svart jacka på mig.

Tack för kapitalist-tipset i alla fall. :hihi
Äsch, lite väder har ingen dött av. Eller kanske förresten... :D

När det drar sig neråt minus 20 börjar det bli friskt tycker jag. Här var dock bara minus 15 imorse.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph