Konditionsträning. Varför så oerhört trååååkigt?

Miss_Orchidee skrev:
har funderat på en sån, men dom kostar ju pengar vettni.... :arsele

ingenting er gratis her i livet, hvis man vil vara fit men tycker alt er tråkigt, får man enten være fet og holde kjeft eller investere noen kroner, det koster ikke så mye. Hvis man :fyllisar två gånger mindre pr månad har man råd med den sykkelen!

Men det är såklart att det blir tråkigt eftersom ni intalar er själva att det är just tråkigt.

Se till målet istället....vad är syftet med konditionsträningen...då blir det säkert roligare.

Man ska se positivt på saker o ting. Då känns det lättare. :tummenupp

Själv älskar jag löpning o långsimning... det ger mig tid att lixom bara vara för mig själv med mina tankar.

//MH

Goodstuff skrev:
Nej. Tråkigt och konditionsträning är synonymt. :fakta
Det finns ju roligare saker här i livet men sååå tråkigt behöver det inte vara. Har du verkligen valt rätt träningsform? Något man ogillar till den milda grad att man jämställer det med sin självdeklaration låter inte särskilt noga utvalt. Hur motionerar du?

Madhonda skrev:
Men det är såklart att det blir tråkigt eftersom ni intalar er själva att det är just tråkigt.

Se till målet istället....vad är syftet med konditionsträningen...då blir det säkert roligare.

Man ska se positivt på saker o ting. Då känns det lättare. :tummenupp

Själv älskar jag löpning o långsimning... det ger mig tid att lixom bara vara för mig själv med mina tankar.

//MH

What a load of crap. :gnissla :pannkyss

Nä det är sant som honda säger, it's all in your miiiind! :)
Ta med MP3-spelaren nästa gång och lyssna på lite peppande musik så blir det säkert roligare!
Springer själv alltid med musik, blir mycket tradigare utan.

När du har sprungit/tränat regelbundet i ca 2 månader så kommer du aldrig vilja vara utan det...då går det som en vana! :tummenupp

Fan va alla måste vara så onödigt positiva då... :4skrika

Musik lyssnar jag på hemma 24h... och då behöver jag inte ens röra på mig.

Bah, du tittar för mycket på din avatar... :arsele

Nä men allvarligt, visst, det kan kännas kass å tradigt i början, men efter en tid så kommer det kännas mycket bättre, bara du har lite diciplin i början...

Homer är gud... så är det.

Jo, visst är det som ni säger. Dock så är det meckigt som fan i början. Själv har jag lyckats åstadkomma det två gånger, men ramlat tillbaka av olika skäl. Men faktum är när jag tänker tillbaka på de gångerna så fick jag offra fruktansvärt mkt för att nå det målet, jag känner att det inte riktigt är värt det.

Azzurro skrev:
ingenting er gratis her i livet, hvis man vil vara fit men tycker alt er tråkigt, får man enten være fet og holde kjeft eller investere noen kroner, det koster ikke så mye. Hvis man :fyllisar två gånger mindre pr månad har man råd med den sykkelen!

Kan ju försöka supa 2 ggr mindre i månan men det blir fan inte lätt............

jag dricker nämligen inte.... :tungan

stoffer skrev:
Thaiboxning, Kickboxning, BJJ och säkert andra kampsporter som är tävlingsinriktade har grym konditionsträning.

Annars kan man alltid springa med bra musik i öronen, det är faktiskt klart underskattat.

Han bor ju nästan i Örebro så här så finns det thaiboxning och bjj, antar att dom har nybörjargrupper på thaien efter nyår, och på bjj:n så är det nog bara att hoppa in och kämpa sig upp till en nivå så att man kan överleva så fort det bara går.
Vad gäller thaiboxning och även vanlig boxning så är det otroligt vad konditionskrävande det är, alltså ypperligt för att träna kondition!

Last edited:
Jennka skrev:
Jo, ja mår bättre av träning både fysiskt & psykiskt..
Tror dom flesta gör de..? :va

Jo iof sant, men alltid när jag bestämmt mig för att träna så kommer det nått ivägen, och sen när man får tid över så har man tappat lusten att träna.... då är det inge kul längre :)

Miss_Orchidee skrev:
Jo iof sant, men alltid när jag bestämmt mig för att träna så kommer det nått ivägen, och sen när man får tid över så har man tappat lusten att träna.... då är det inge kul längre :)
Hey, tråden handlar om att det inte är kul att träna. Den handlar alltså om träning, till skillnad från icketräning.

Sex & samlag är en trevlig form av konditionsträning, dessutom får man träffa människor.

GSXR1100R skrev:
Sex & samlag är en trevlig form av konditionsträning, dessutom får man träffa människor.

Problemet är bara det att man måste konditionsträna innan för att överhuvudtaget få hem en dame i bingen.. :näsblod

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph