Kompressor hjälp!(aisin amr 300)

VAd kostade kompressorn du använder!?

För jävla mkt för att ha på en liten sketen minicross:P nee men ca 12papp köpte jag den för lite mer..... jag tyckte de var bra pris för den?? eftersom dem hära kompressorkitten ligger på 60lök?
 
så nu är kolv å block utbytta å resten av motorn igenom kollad!
Ska svarva den nya remskivan idah hoppas jag sen hitta en bra mc förgasare!

Någon som har en bra MC fögge hemma på hyllan? som är runt 35mm-45mm?
 
så nu är kolv å block utbytta å resten av motorn igenom kollad!
Ska svarva den nya remskivan idah hoppas jag sen hitta en bra mc förgasare!

Någon som har en bra MC fögge hemma på hyllan? som är runt 35mm-45mm?

Vafan, bajsar du pengar eller? =D En sådan kompressor har jag icke råd att leka med iaf.. Sovida jag inte kan köpa den billigt från dig när du tröttnat. :brynad
 
Vafan, bajsar du pengar eller? =D En sådan kompressor har jag icke råd att leka med iaf.. Sovida jag inte kan köpa den billigt från dig när du tröttnat. :brynad

haha farsan payar vetöö:gnissla :D :arsele höhöhöhö
Och när kompressorn lr hojjen me kompressorn är till salu så kommer den inte vara billig när den är helt färdig :P :tungan
 
haha farsan payar vetöö:gnissla :D :arsele höhöhöhö
Och när kompressorn lr hojjen me kompressorn är till salu så kommer den inte vara billig när den är helt färdig :P :tungan

Asch, ge upp det där projektet. Är ju ingen poäng att hålla på!! Ge kompressorn till mig istället. ;)
 




Så det är lite bilder på den nya remskivan å nåra gammla bilder... å sen nåra bilder på oljekastaren som är nersvarvad osv....

vad tror ni?
Om jag får den att gå hur gött som helst med:
35mm-45mm fögge,ladda 1-2bar,köra på metanol me 10-25% nitro,mega portad topp("racing toppen") med omfrästa säten å inslipade ventiler med en sjysst trimkam me racing fjädrar, 2st underliggande 1,5tums rör med "sidepipe", tändsystemet som ger 67% kraftigare gnista,lättad oljekastare,5skivig koppling(har hårda kopplingsfjädrar nu bara), + lite annan skit...
då tror jag att den kommer gå "lagom?" höhöh:yoparty
 
Last edited:




Så det är lite bilder på den nya remskivan å nåra gammla bilder... å sen nåra bilder på oljekastaren som är nersvarvad osv....

vad tror ni?
Om jag får den att gå hur gött som helst med:
35mm-45mm fögge,ladda 1-2bar,köra på metanol me 10-25% nitro,mega portad topp("racing toppen") med omfrästa säten å inslipade ventiler med en sjysst trimkam me racing fjädrar, 2st underliggande 1,5tums rör med "sidepipe", tändsystemet som ger 67% kraftigare gnista,lättad oljekastare,5skivig koppling(har hårda kopplingsfjädrar nu bara), + lite annan skit...
då tror jag att den kommer gå "lagom?" höhöh:yoparty

Frågan är väl om motorn håller för allt det där. Låter som du tänker öka effekturtaget ganska rejält.. Seså, var snäll mot motorn. Ta dän kompressorn o ge den till mig nu! :)
 
så nu har jag testat lite till och fyfan vilket gött drag! den är sjukt äklig å köra! känns precis som att de inte går styra:P hehe tror den lyfter hela tiden ifrån backen:yoparty endå kan jag itne dra fullt lr långt ifrån fullt hehe.. behöver mkt mer soppa fortfarande! ska nog köpa en mc fuck snart...
Jag skulle precis börja filma idag men då bara den dog:/ då var det "pickup magneten" som lossnade:mad: :huvet så hojjen dog ju såklart...
Men men ska sova på en bra konstruktion under natten nu så ska vi se om jag kommer på någon bra lösning.. tyvärr så går det ju inte borra i en magnet annars hade jag gjort de å skruvat fast skiten..
Har provat med pastic padding å de funkade ett tag men inte mer. har provat konstruktsion lim, provat göra en "metall ficka" som jag lagt magneten i å skruvat fast tyvärr så funkade de inte för "metallfickan" tog upp den mesta magnetismen så pickupen kände inte av den... funderar på att gjuta in hela skiten i någon plast grej som man sedan skruvar fast i nåra "öron" eftersom plasten inte tar så mkt magnetism.. aja om någon har något bra förslag säg gärna till!
Och den laddade lagom nu!! typ 25-30psi kommer den ladda vid absolut max varv/belastning.
 
http://www.megaupload.com/se/?d=6OQKXN7V här kommer en sjukt dålig film när jag provkör med en kolv som är halv kass å ja kan bara gasa maxx 1/4 dels gas... men ni som vet hur en org fiddy går så ser ni att den ha power^^ den spinner som en katt, å på asfalt går den på slangen hela tiden! å då me jävla massa kopplings slir..
 
ne fan nu har jag bestämt mej för att hitta någon kolvtillverkare som kan tillverka en smiddkolv..
någon som vet någon som tillverkar smidda kolvar??
Annars får jag tillverka en kolv själv och sedan lämna in på behandling...
för dem jävla kina kolvarna går som löpande band...
sen om jag tillverkar en egen kolv alt ber någon som tillverkar smidda kolvar så kommer jag även sänka kompet till ca 6:1 lr 7:1 vad tycker ni är bäst?? 6:1 lr 7:1?
sen som sagt någon som vet om någon kolvtillverkare?

Jag har ett gjuteri ca 2km längre bort på gatan som gjuter volvo block,kolvar å sånt.. men då är det ju endå en gjuten kolv men då får man ju iaf lägre komp+ bättre kvalitet å man kan konstruera kolven så den blir lite kraftigare..men en smidd skulle vara perfa!

Och sen en sak till, hur fan tillverkar man en smiddkolv?? man kan ju inte direkt bonka fram en kolv hehe lr pressar man fram den lr nått?

Om jag hade tillverkat en kolv så hade jag köpt en alu klump så hade jag först svarvat den så den är 52,4mm som kolvens diameter är. sen hade jag svarvat av den så den blir så "lång" den ska vara.. sen hade jag svarvat ur domen så man får lägre komp, efter de hade jag borrat å brotshat kolvbults hål. sen hade jag svarvat kolvrings spår.
Och sedan fräst ut kolvens "undersida".. och sist hade jag gjort knaster spår.
Och lämnat in på behandling... och då får man ju inga porer i som de är fullt utav i kina kolvarna...
lr vad tror ni? kan de funka?
Tack på förhand!
///
Mikael
 
josun only have 58mm smidd kolv:S å de är lite väl bra^^ dels får jag borra,byta foder å fräsa upp motor block osv..
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top