Kompressor hjälp!(aisin amr 300)

går skit:( :tummenner får inte tag på nån kolv.... har fan varit runt överallt nu! förutom 2st ställen... som jag ska åka förbi när farsan kan köra...
 
går skit:( :tummenner får inte tag på nån kolv.... har fan varit runt överallt nu! förutom 2st ställen... som jag ska åka förbi när farsan kan köra...

Hoppad du får tag i nån passande kolv.. men vad hade du laddtrycket till? kör du med de där 1-2 bar? Tycker det låter lite väl högt, du kanske ska testa ett lägre tryck o få den att gå bra med det o sen stegvis arbeta dig uppåt?

Eller så säljer du kompressorn billigt till mig? ;)
 
Hoppad du får tag i nån passande kolv.. men vad hade du laddtrycket till? kör du med de där 1-2 bar? Tycker det låter lite väl högt, du kanske ska testa ett lägre tryck o få den att gå bra med det o sen stegvis arbeta dig uppåt?

Eller så säljer du kompressorn billigt till mig? ;)

Hahah:P

Ska man ÖVERLADDA SÅ SKA MAN GÖRA DET RIKIGT PÅ EN GÅNG:D :yoparty
höhöh
 
Jadu, säg det till kolvarna istället. :rolleyes:

hehe japp snart ska jag göra det:)
Har typ hittat ett ställe som fixar kolv nu! Dyrt som brännvin bara:mad: och tar ca 4veckor:huvet :mad:
Har lämnat in kolven till ett gjuteri som ligger nåra km bort ifrån mej oxå så ska vi se vad dem kan skaka fram för nått... dock oxå dyrt som as:( men men man lever ju bara en gång så det får la gå:P
 
ohh länge sen nu, har typ glömt bort sidan^^ haha

Men det har stått still under vintern lite granna, tills för 2-3veckor tillbaks!

Jag har inte fått tag på någon kolvjävel fortfarande:(

Så nu har jag gjort en "distans" packning som är ca 3mm tjock som skall sänka kompet till 6,5:1 vilket bör bli bra för runt 1-1,5bars ladd!
har även köpt en andra remskiva nu för att sänka laddet till 1-1,2bar!

Har byggt nya insugs rör osv då dem gammla var mest provisoriska och redigt fula^^!

Förhoppnings vis så skall jag ha med den på Elmia och jag har lite lack jobb och fixa dit en bra remspännare som inte brinner upp och bygga ett avgasrör =)
Och självklart testkörning så att den håller! men det tror jag att den gör nu(kanske skall visa upp den på uppvisnings plan)!

Skall köpa slicks till den oxå! Har jag tid över så skall jag bygga en wheeliebar till den! haha

Har ni några bra tips på vad jag skall lacka ramen samt kåporna i för färg:D?
samt vad jag skall göra med insugs rören? kroma,eloxera(om det nu går på järn?), lacka eller ja kom med förslag!

Jag funderar på vit pearl på ramen, och sedan motivlacka "äkta" flames på kåporna så att det ser ut som att det brinner bakåt med "blåsten" och i allt det så skall det vara en döskalle som liksom dras med mer och mer!

vad tror ni :)?

Och som sagt om jag får den att gå och hålla i helgen så blir det väl till att lacka och putsa som en liten blå :gnissla
Så det lär hända rätt mkt nu på kort tid nu!
Avgasrör skall byggas i runt 35mm rostfritt rör, skall vara klart fredag kväll/natt senast!

Lägger upp ett par bilder på insugs rören tills och länge ;) tycker det blev rätt fränt med föggen sådär!





 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top