Har du eget garage så ställ av bågen.
Kolla med FB vad de tar för "garageförsäkringen"
är det ett FB som du inte kan ha garageförsäkrat (aka helårs försäkrat)
så sälj bågen till flickvännen/farsan etc (de kan teckna garageförsäkring då) och köp tillbaka den nån vecka/månad senare
(då tecknar du garageförsäkringen)
Och ja... till en hoj vill man ha garageförsäkring. Finns för mycket kreti & pleti där ute som kan få nys om att det står en hoj i ett garage o sen få för sig att "Den ska ja "prova"(sälja/stripa på delar/etc)"
Jävla gissel detta med helårsförsäkring om man flyttar
PS då du ringer runt o kollar om en bra garageförsäkring så
1) Skaffa en app till mobilen o spela in samtalet. Detta är ett måste.
2) Kolla även vad premien blir på din nya adress blir nästa år.
3) Låter det för bra för att vara sannt ... så ställ frågan specifikt
"Är det helt korrekt att premien för motorcykeln med reg nr XXX-111 är ZZZZZkr för 2011 för adressen Min_nya_gata 2, 12345 Nånstans"
Blir svaret ja ... Grattis!
Jag gjorde precis detta med spela in samtalet o ställa en specifik fråga om premie för nya adressen och fick ja som svar.
Sen då jag flyttade tyckte FB ... höja premien... ringde då o sa
"Har inspelat samtal där jag har löfte om 5700 i premie för min nya adress, inte 13400 som ni hävdar på det nya försäkringsbrevet. Så antingen skickar ni ut ett försäkringsbrev med rätt premie eller så kan vi ta det via ARN eller mötas i rätten, där jag kommer att spela upp det inspelade samtalet. Mutliga avtal ni vet ..... Kan om ni vill skicka inspelningen till er redan nu så ni får se att jag inte bluffar"
FB bad att få återkomma varvid ja sa visst, inga problem
3 timmar senare ringde nån chef från FB o sa
"Vi har missat o du kommer att få premien 5700 för ett år. Den gäller bara ett år. Då den förfaller kommer du inte att kunna få samma bra premie. Den kommer att bli MYCKET högre"
jag: "visst inga problem. tack"
Så att spela in samtalen med FB kan löna sig