Kommer KTM överleva?

För nån Örebroare inom försäljning kanske?
:fakta

Möjligheten att vara med och forma framtiden för en av Europas mest framgångsrika motorcykeltillverkare

En unik företagskultur präglad av sammanhållning, motivation och laganda”

Jättekul faktiskt!

Ansvarig för kommunikation med kunder, support, ekonomi osv.

De har uppenbarligen inte haft någon sådan tidigare… vilket förklarar en del.

Men det ordnar vi, jag har en perfekt kille för jobbet.

”-Trasig? FAKE NEWS! Och vi går med störst vinst av alla; röda siffror är snabbare än svarta - ni är bara avundsjuka!”

a3239be564db5cf8c1ac93b1817379a5.png

Med vänlig hälsning,

Bara för att man kör en gräsklippare två timmar per år och den ”klarar” 10 år utan att rasa betyder fortfarande inte att det är högre kvalitet än att den inte ens startar på fjolårets bensin. Alla andra fordon hade skrotats om de var så dåliga.

Med vänlig hälsning,
Och ska man justera ventilerna, efter sisådär 50 timmar, då måste man fila på ventilskaftet...så....att.... :va

Och ska man justera ventilerna, efter sisådär 50 timmar, då måste man fila på ventilskaftet...så....att.... :va

Och varvtalet ställs genom att böja på ståltråden till ”varvtalsregulatorn” bestående av plastflärp i fläktblåset…

Det är snarare så att det är fantastiskt att motorn kan vara så erbarmligt dålig trots den extremt enkla konstruktionen och låga litereffekten.

Med vänlig hälsning,

Jättekul faktiskt!

Ansvarig för kommunikation med kunder, support, ekonomi osv.

De har uppenbarligen inte haft någon sådan tidigare… vilket förklarar en del.

Men det ordnar vi, jag har en perfekt kille för jobbet.

”-Trasig? FAKE NEWS! Och vi går med störst vinst av alla; röda siffror är snabbare än svarta - ni är bara avundsjuka!”

a3239be564db5cf8c1ac93b1817379a5.png

Med vänlig hälsning,
Ja....han löser nog det, självsäkert och med folkets stöd....

DT_KTM.png

Jag trodde att de hade hittat en lösning på kamaxelproblemen.
:(

Man vet ju inte vad som gjordes första gången, var det en av problemhojarna från början, och de bara satte i "nya" kammar från en tidig serie så är det ju klart att samma problem dyker upp på nytt.

Men det är ju inte en hoj jag hade valt att åka jorden runt på, eller ens kontinenten.

Och de senaste kanske 30-åren idag så har vi ju alla vant oss med att hojar inte går sönder. Så att jättemumma reklam är det ju inte för KTM.

Vad var felet ursprungligen, var det nockar av mjukost eller var det den där modellen dom hade glömt att dra oljekanaler till kammarna på?

Är det bara material/härdningsfel i kammarna så ska det ju bli till sig när man har fixat det, saknas det smörjning så lär ju samma fel uppstå så länge man inte fixar det på något sätt (externa oljerör till ventilkåpan med munstycken över kammarna?)

Vad var felet ursprungligen, var det nockar av mjukost eller var det den där modellen dom hade glömt att dra oljekanaler till kammarna på?

Är det bara material/härdningsfel i kammarna så ska det ju bli till sig när man har fixat det, saknas det smörjning så lär ju samma fel uppstå så länge man inte fixar det på något sätt (externa oljerör till ventilkåpan med munstycken över kammarna?)
Har väl varit en kombo av dåliga kammar/lågt oljetryck i 790/890 ktm är ju inte kända för att ändra dåliga grejer när slavcylindern som alltid varit dålig hänger med än idag och dom flesta byter till en oberon när garantin gått ut

Visst har alla greppat att Bajaj köpt KTM?

Det spekuleras nu om vilka modeller som blir kvar och var de i så fall kommer att tillverkas. Skall se om en trålning ger resultat.

Med vänlig hälsning,

Det spekuleras nu om vilka modeller som blir kvar och var de i så fall kommer att tillverkas. Skall se om en trålning ger resultat.

Med vänlig hälsning,
Ska bli intressant att se hur det blir framöver.
Personligen har jag svårt att se vitsen med 3 i stort sett likvärdiga cross/enduro märke.
En kund som köper en GasGas skulle garanterat köpa en KTM eller Husqvarna om det märket försvann istället för någon de japanska konkurrenterna.

Personligen har jag svårt att se vitsen med 3 i stort sett likvärdiga cross/enduro märke.
En kund som köper en GasGas skulle garanterat köpa en KTM eller Husqvarna om det märket försvann istället för någon de japanska konkurrenterna.

Men kommer dom att köpa Bajaj eller blir det Bye bye?

Man kommer över etablerade och inkörda distributionskanaler i respektive land och region.

En GasGas-handlare får sätta upp två nya skyltar, vinner ett bredare sortiment och därmed nya kundkategorier.
Kanske kommer dom in och kollar på en Super Duke. Blir det inte affär direCkt så kanske dom kliver ut med ett par nya handskar i vart fall.

Win-win för båda sidor, och faktist även för kunden.

I teorin. Om det sköts ordentligt.
Och om tillverkaren inte gör kunderna förbannade med arrogant hantering av precis allting.

I praktiken tror jag nog att ett hard core GasGas-afecionado hellre handlar Sherco eller tillochmed Vertemati än att rulla ut en dekaltrimmad KTM ur EPA-varuhuset.

Men jag kan ha fel.

Med vänlig hälsning,
Det hade jag missat. Intressant att europeiska tillverkare nu behöver hjälp av fd u-länder för att få fart på produktion och ordning i ekonomin.

Men då blir ju läget för KTM dessto bättre, det blir ännu fler "märken" än Huskvarna och Gasgas från KTM, .. vilka fler nedlagda bortglömda gamla hojar har vi sett genom åren som indierna kan tänkas ha köpt upp?

Indier verkar köpa bolag som fått svårigheter och konkar här i väst, och skapa nya och spännande produkter under dom klassiska namnen. Görs inte nya JAVA också i Indien?

Där borta verkar dom ta hand om resurserna bättre. Billigare arbetare och snävare vilkor gör att vi får bättre, billigare, coolare, fler varianter, och helt nya inkarnationer av våra historiska favoriter. Undrar hur Silverpilen 2029 kommer se ut, .. tror jag.

Återigen, jag har frågat detta tidigare. Ingen här som märkt att det blivit en massa indier som jobbar på mcDonalds? Jag har varit på flera MD resturanger runt stockholm, så jag har sett det med egna ögon.

Back