Nyteknik
Bannad
Knacksensorn.Exakt vad är det som gör BMWs nya hojs så annorlunda än Japanernas?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Knacksensorn.Exakt vad är det som gör BMWs nya hojs så annorlunda än Japanernas?
Javisst. En typisk DSP för flyttalsberäkningar kör i 200-300 MHz, så de snurrar på bra mycket snabbare än motorn och dess delar. Intrimningen av parametrar som påverkas av hjuldiamtern borde inte ta mer än någon sekund.Funderade lite på det här med TC och problemet som kan uppstå om man byter storlek på däcken fram och/eller bak. Eftersom S1000RR har en sensor som känner av vinkeln borde väl TC:n kunna beräkna skillnaden i fart mellan bak- och framhjul på ett par sekunder när hojen körs upprätt i början av varje körning. Inom programmering tar man ju ofta in variabler som styr vad programmet ska göra och hur beräkningar ska ske.
Ducati anger 12,8:1 för 1098R och 13,5:1 för Desmosedicin. I teorin alltså.
Bumse-förare är gamla, feta och trötta. Hoppas verkligen jag slipper rulla hojen flera meterKalibrering genom att rulla hjulen ett helt varv kanske? Alla bumseförare kommer att slå till tändningen, ta med maskinen på en liten prommenad för att sedan starta upp![]()
Hmmmmmmmmm......... "I teorin alltså"...... Ett kompressionsförhållande (För det är ju det som anges i teknikspecar) är väl en sanning? Där finns väl ingen teori och praktik? Till skillnad från ett kompressionstryck som kan variera beroende på slitage mm?
(Vill inte verka ordmärkande, är bara vetgirig)
Armstarka då?Bumse-förare är gamla, feta och trötta. Hoppas verkligen jag slipper rulla hojen flera meter![]()
Korrekt! Slarvigt uttryckt av mig.
Men om jag redan vet att den kommer att gå bättre med 99 oktan än 95 finns det ju ingen anledning att bänka och de 1000:- kan istället täcka mellanskillnaden i pris mellan oktantalenOch du: Har du inte råd med en tusenlapp för att bänka så har du inte råd att köra BMW!![]()
E85 oktantal 104Men om jag redan vet att den kommer att gå bättre med 99 oktan än 95 finns det ju ingen anledning att bänka och de 1000:- kan istället täcka mellanskillnaden i pris mellan oktantalen![]()
Men om jag redan vet att den kommer att gå bättre med 99 oktan än 95 finns det ju ingen anledning att bänka och de 1000:- kan istället täcka mellanskillnaden i pris mellan oktantalen![]()
E85 oktantal 104![]()
och nu är vi Racingforumet.
läs reglementet E85 förbjudet i roadracing i Sverige.
men den här hojjen ska ju gå i rookie 1000 så där vet jag just ni inte vad som är laglikt![]()
Den stora hemligheten.Alkylat: 92 MON...först ur böj.![]()
Tack för klippetEnl. klippet nedan så utvecklar s1000rr ytterligare 7hk med hjälp av "Ram-air". Ett sevärt klipp speciellt när han testar quickshift![]()
Tack för klippet
Han berättar också att man i Slick Mode får en "elektronisk" snabbgas, effekten kommer snabbare och man slipper som jag förstått det vrida rullen hela vägen![]()
Nån borde ringa Yamaha och förklara att de är idioter som betalar Rossi en massa miljoner i onödan. Vem som helst kan ju köra med all den elektronik som deras hoj harSnart är elektroniken så bra att du själv, inte behöver göra mer än att hålla i dej och åka med, så kommer segrarna med automatik.
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |