Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Om du absolut inte kan betala försäkringen är du då beredd på att ge upp mc-åkandet för alltid?
Självklart betalar man försäkring om man kan - men anta att du inte har de pengar som krävs. Vad hade du då gjort?
Preppen skrev:2645776Tänk på att troligtvis alla här kör oföräkrat om man läser det finstilta i försäkringbrevet. Där står något i stil med att fordonet ska va E godkänt, vilket betyder att byter du så mycket som en skruv som inte är orginal så är fordonet inte E godkänt.
Detta har inget med denna tråd att göra men kul att nämna.
Jag körde oförsäkrat och avställt -05 men mest pga lathet efter en flygande besiktning 1 vecka in på säsongen.
sandstream skrev:BTW: Tänk på att de 300% framförs av ena sidan i den här frågan...
Bonne skrev:2645801Jag tror H4 är sveriges dummaste idiot.
Är du helt djävla eft**bliven eller?!
"Jag har inte råd med en ny bil så jag snor en!"
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Edit: Nu har jag lugnat mig... J***a pucko!![]()
![]()
H4 skrev:2645109Ponera att alla strejkar i Sverige och slutar att betala försäkring i och med en chockhöjning av trafikförsäkringen.
Tror ni att det hade hjälpt? Hade de sänkt försäkringen?
H4 skrev:2645825Jag kommer troligtvis inte behöva köra oförsäkrat för min hoj är såpass billig ändå.
Har du inget att tillföra i den här diskussionen kan du dra åt helvete.
Nej, det är inte samma sak som att sno en hoj. Varför drar ni sådana paralleller?
Haha ja för har man råd o köpa sporthoj så är man ju så extremt fattig så det finns bara intea_xc skrev:2645797moderaterna: JAAAAAAAAA vi gör så att vi sparkAR på alla som ligger ner! WOHO! gud va kul!
a_xc skrev:2645797moderaterna: JAAAAAAAAA vi gör så att vi sparkAR på alla som ligger ner! WOHO! gud va kul!
HanneZ skrev:2646086Haha ja för har man råd o köpa sporthoj så är man ju så extremt fattig så det finns bara inte![]()
Valen skrev:2646160Hur kommer du fram till detta i aktuell tråd? Eller svarar du på fel inlägg? Kanske t.o.m. fel forum?![]()
Men det ÄR ju en mänsklig rättighet att köra hoj?a_xc skrev:2646852tro mig, jag lever på 800 kr månad.... (mat/nöjen/kläder/böcker)
ändå jobbar jag nästan varje helg... bara för att ha råd med hojjen (student)
Detta förslag arbetades fram redan under stor-Görans tid.a_xc skrev:jag kanske missförstått men är det inte det ett av partierna som drivit på denna enorma ökning av trafikförsäkringspremien?
wheelie82 skrev:2646101Det är ju vi folket som röstat så, så det finns väl inte så mkt att välja på. Åka oförsäkrat kommer inte på fråga ens... Visst min hoj är snorbillig att försäkra så jag klarar mig antagligen undan.
Men tycker det är lite själviskt att tycka att andra ska betala min hobby. Visst kan det vara orättvist att andra sporter som fotboll osv inte betalar sjukhusvistelsen själv, men jag har inte råd med en ny Ferarri, varken inköp eller försäkring så jag låter bli. Samma sak med gsxr1000. Får helt enkelt framföra en sådan på bana eller låta bli.
Jag tror att man måste angripa det från andra hållet! Vi måste få ner olycksantalet som drar upp kostnaderna för alla andra!
Ser man på det från "icke-hojåkandes" håll så är det ju lätt att förstå att dem inte vill vara med och betala kalaset. Tänk ambulansföraren som plockar upp ett tiotal mer eller mindre skadade hojåkare om dan på vårkanten. Eller bärgningskillen/tjejen som får sopa upp kåpresterna. Klart folk tröttnar så som det ser ut nu. Lite överdrivet men ni hajar hur jag tänker?![]()
hållundan skrev:2646864Men det ÄR ju en mänsklig rättighet att köra hoj?![]()
Detta förslag arbetades fram redan under stor-Görans tid.
Jeg bemödar mig med att endast besvara ditt inlägg med några ord som du kan reflektera över. Precis hur du vill.a_xc skrev:utan tvekan ja =)
![]()
tycker det mest är sorgligt när fler saker blir anpassade efter de rikas vilkor, jag har arbetat som en gnu sen jag var 15 år, nästan varje helg och varje sommar, lever snålt som fan... men har ändå inte råd p.g.a. att jag inte föddes med rika föräldrar
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |