Komma i form tråden

Ännu en vecka att lägga till historien - kul att alla flåsar på och håller stilen. :)

Själv så halkade jag snett igår, och det fortsätter idag - en kasse newcastle, en flaska rött, och en vitt halkade med hem, tillsammans med lite fläskfile, potatis och lite blandat grönt... (och en färdig sås...någon mästerkock lär jag aldrig bli, men en klassisk hasselbackspotatis och helstekt file får man allt ihop).
Det skulle inte förvåna mig om den lilla sabotören kommer hem med något ännu värre till efterrätt.

Lite öm i mitt vingliga knä, och kände av ryggslutet en smula idag - blir nog väldigt lugnt fram till endurotävlingen på söndag, träningsvakt på endurobanan imorgon, men där promenerar man runt en del, så det blir väl ~4 timmar blandade promenader imorgon.

Trevlig helg på er!

/J - siktar på en immig newcastle

Ännu en vecka att lägga till historien - kul att alla flåsar på och håller stilen. :)

Själv så halkade jag snett igår, och det fortsätter idag - en kasse newcastle, en flaska rött, och en vitt halkade med hem, tillsammans med lite fläskfile, potatis och lite blandat grönt... (och en färdig sås...någon mästerkock lär jag aldrig bli, men en klassisk hasselbackspotatis och helstekt file får man allt ihop).
Det skulle inte förvåna mig om den lilla sabotören kommer hem med något ännu värre till efterrätt.

Lite öm i mitt vingliga knä, och kände av ryggslutet en smula idag - blir nog väldigt lugnt fram till endurotävlingen på söndag, träningsvakt på endurobanan imorgon, men där promenerar man runt en del, så det blir väl ~4 timmar blandade promenader imorgon.

Trevlig helg på er!

/J - siktar på en immig newcastle
Det låter som om det kan bli en riktigt trevlig kväll!
Det är du väl värd såsom du har legat i. Det är bara bra att trappa ner och ta det lite lugnt ibland.
Ha en trevlig helg alla.

Lås barskåpet :mad:

Det är tomt!:fakta

Jag har för dålig karaktär för att ha barskåp...finns det hemma går det åt. Min alkoholkonsumtion är "ur hand, i mun". Finns iofs en dunk Chateu Skogsstjärnan, men den är bakom lås och bom. Så det lilla kräket är nog legitimt sjuk. Jaja, inget kaskadkräkande på 6 timmar, så morgondagen ser ljus ut för motion!

Haha, du får klaga hos dina päron för de dåliga generna du fått.
Själv har jag rallarblod i mig så jag har relativt lätt att bygga svällande muskler...

Det är just det som stör mig, Far har ju överarmar som både räcker till och blir över men inte tusan är han stark för det. Allt är Mors fel :mad:

Blev bara armar idag. 4/4 Biceps/Triceps. Riktigt trött efteråt! Tog i som tusan i slutet så imorgon lär det kännas :D

Men återigen kom en sån där lite pojkspoling och reta upp mig. Vi kom samtidigt och båda körde bara armar. Så inge fusk att han var trött eller liknande. Men i denna övning satt jag med 25kg + stång (5kg?) och körde 3x8. Grabben hade säkert 10cm grövre omkrets på sina armar men han tog i så han höll på att göra i brallan av 15kg + stång :mad: Är det så att alla "fuskar" med kreatin och binder vätska i musklerna, måste vara så, annars blir jag arg på riCktigt!11!!

biceps-exercises-preacher-curls.gif

1 timmes hård motionspsyckel med en hård sadel :mad:

Nu är det äntligen helg, det blir nog sofflocket med rövkoma ikväll, siktar på att starta alla mina hojar i morgon och ta en ordentlig varmkörning, är det torrt kan man kanske ta en tokrepa med vraken.

Last edited:
Ryggfan har rättat till sig så idag blev det 45 min simning:yoparty kändes ruskigt bra efter en helkass vecka med ryggont och vinterdepression:(

Ruskigt bra tråd det här :tummenupp utan den hade nog inte en tredjedel av mina pass utförts.
Keep up the good work people.

Ruggväder skriver jag under på, satt och mös i kojan vid endurobanan hela dagen och matade pinnar i kaminen. :D För att stävja det värsta åksuget (träningsledare får inte köra själva hos oss...) så fick jag med en bärbar med topgearavsnittet där de spakar hojar genom Vietnam, underbart kul...rekommenderas å det grövsta om man gillar pajätarna annars (avsnitt 8, säsong 12).

I morgon velar jag, tävling i skogen, eller haka på teampolarna till någon crossbana och dricka kaffe...lite 50/50 just nu, tävling är alltid tävling, men dubbdäcken ser mer och mer ut som odubbat'...

/J

Kalastråd det här!

Jag sällar mig gärna till gruppen.
Mål:
Tappa ca 5 kg och framförallt minska midjemåttet innan skinnställsköpet som stundar till våren.

Har under senaste veckorna varit ute och joggat varannan dag. Kom just hem från dagens runda på ca 6km och avslutat med situps och armhävningar.

Last edited:
Dra åt h-vete vilken dag i svettens, mjölksyrans och brötandets tecken...

Det började bra med paniksnöröjning för att få fram släpet...sedan iväg på endurotävling i 2 dec nysnö som började modda till sig...
Gick rätt ok, öppnade lite för hårt, så man kroknade i slutet av 3:e varvet, så sista varvet blev ett viljeprov, klockan hintade om ~2 timmar enduro utan stopp, det är något mer än jag pallar utan vätska..

För de som inte provat, snöspår är ruskigt svårt, tänk er ett vindlande spår, något bredare än däcken som man skall försöka hålla sig i, och ändå hålla upp tempot...börjar framdäcket klättra på kanten och leta sig utanför spåret är man *rökt*. :D
Men, några av de man brukar ha före sig i resultatlistan vet jag att jag åkte ifrån idag, så det känns bara så jäkla gött! :)

...väl hemma (precis kronslut) så var det rätt tydligt att den lilla sabotören (sambon för de som missat det) har precis gett blanka fan i att skotta av uppfarten - men jag klandrar henne inte, vi pratar uppfart god för 6 bilar - så det blev avslut med en timme snöskottning.

Jävla vinter... :huvet

Nu blir det vilodag(ar) tills man får tillbaka lite ork i kroppen.

Edit - man hinner precis hinka i sig den immiga pilsnern så är resultaten ute, de är raska i Västerås MK...

36 131 Jerry Arvidsson SMK S 4 01:50:48 00:27:29 00:27:15 00:27:41 00:28:23 65

Snabb analys, jämnare varvtider än senast man körde samma slinga, och ~sammalika varvtider - då var det i snöfritt spår, så det gick nog lite fortare idag relativt sett i ett mycket jobbigare spår, 53 startanden totalt idag, 2 bröt.
3 varv förra gången, 4 idag, men nu är man på gränsen av vad man klarar. :D
Elitåkarna körde 5 varv och låg på varvtider mot 20 blank...det är svårt att beskriva deras framfart i skogen, måste upplevas. :yoparty En annan kunde lika gärna backa sig genom slingan. :D

/J - med välförtjänt kall newcastle på bordet

Last edited:
402,33 kcal i maskinen idad. En per meter av en kvarts engelsk mil m.a.o, d.v.s "strippen".
Tog en halvtimma.

Hallå allihop!
Imorgon är den stora dagen. MHS fystest... Har tränat som en idiot och hoppas det har gett resultat, så håll nu tummarna för mig imorgon att allt går vägen!

Hallå allihop!
Imorgon är den stora dagen. MHS fystest... Har tränat som en idiot och hoppas det har gett resultat, så håll nu tummarna för mig imorgon att allt går vägen!

Låter som du gjort en strong insats - du grejar det! :tummenupp

Donken idag, usch!

Ajabaja! ;)

Ett wienerbröd under en mardrömslikt lång (heldag, nästan helt utan gnäll från min sida!) shopping i ett mall med flera miljoner butiker (kändes det som...och dessutom bara kvinnokläder och jox) unnade jag mig vid fikat, men det tog jag igen (tror jag) med rodden idag.

Last edited:
Party igår och ännu en komasöndag, tog mig i kragen på em och gick 1 mil i bakfylletempo, blå himmel och gul sol, fågeljävlarna kvittrade och det blåste som vanligt iskallt.

Bra kämpat ni som orkade göra något alls idag :banana

Har fällt ett jätteträd på tomten idag.
Den där jävla röda motorsågen får svetten att spruta bara jag tittar på den.
Tre fulla tankar och några timmars snubblande bland vedpinnar och ris har gjort sitt idag.
Efter bastun och maten så fattar jag knappt hur jag orkar skriva detta.
Jag hann bara reda upp hälften, så jag har nästa helg räddad också.
Jag använder motorsågen årligen (är vedeldare)
Men en riktig skogsarbetare hade förmodligen avverkat mitt dagsverk med vänsterhanden på en kafferast.
godnatt.

Last edited:
Back