Komma i form tråden

...möter sabotören i dörren....

/J

Kul skrivet, och bra att du fick i lagren :tummenupp
Ingen träning idag för mig, har rest hela natten kom hem runt lunch.
Men "sabotören" i detta hushåll har hajat galoppen.
Så nu ikväll blev det tonfisksallad. Mums.
Grovt mörkt bröd från Finska Hembageriet, med egengjort vitlökssmör.
Varsitt (ja ETT) glas vitt vin.

Å visserligen köpte jag med Champagne och praliner...
Men de är ju mer "verktyg" än mat va? ;)

Imorrn blir det nog nåt pass...frågan är vad.

Jag hoppar med, inte för att jag tror att något kommer hända i rätt riktning - men vafan, rätt typ av grupptryck o falla för :).

Dagens soundtrack på löpbandet, Mnemic - The Audio Injected Soul, rekommenderas å det grövsta.

Trevlig helg på er!

/J
Bra jobbat :tummenupp

Kul skrivet, och bra att du fick i lagren :tummenupp
Ingen träning idag för mig, har rest hela natten kom hem runt lunch.
Men "sabotören" i detta hushåll har hajat galoppen.
Så nu ikväll blev det tonfisksallad. Mums.
Grovt mörkt bröd från Finska Hembageriet, med egengjort vitlökssmör.
Varsitt (ja ETT) glas vitt vin.

Å visserligen köpte jag med Champagne och praliner...
Men de är ju mer "verktyg" än mat va? ;)

Imorrn blir det nog nåt pass...frågan är vad.
Jag vet hur det känna att resa hela natten, bra kost är halva jobbet :tummenupp

Jag hoppar med, inte för att jag tror att något kommer hända i rätt riktning - men vafan, rätt typ av grupptryck o falla för :).
U R IN:yoparty

Bra jobbat alla som flåsat idag :banana

Last edited:
fan va najs, då kan jag ju uppdatera - deckad i influensa i en vecka, pressade kroppen med 20st 'kärring'armhävningar ;)
(mål - åter till bjj-träning nästa vecka).

Ryggbekymmer har fuckat upp den här veckans träning:gnissla men imorgon då jäfla skall det trampas så svänghjulet glöder:brinnerup
Btw är det någon som har tips på en vettig pulsmätare, distansmätare som inte kostar en förmögenhet.

5 minuter cykel som lätt uppvärmning idag - höll på att somna av tristess, så det blev lite vikter innan man fick tillgång till löpbandet.

Samma upplägg som igår, 20 minuter, 5 minuter jogging/5 minuter löptempo - tog hårt idag (det hjälpte inte att det var varmt som i avgrunden i det lilla gymmet av någon anledning), 3,2 km / 311 kcal - men målet att svettas som en gris nåddes.

Lite frulle nu, finmek på Husan, garagefika med teamet - sedan blir det till att vila sig i form till endurotävlingen imorgon. :)

/J

5 minuter cykel som lätt uppvärmning idag - höll på att somna av tristess, så det blev lite vikter innan man fick tillgång till löpbandet.

Samma upplägg som igår, 20 minuter, 5 minuter jogging/5 minuter löptempo - tog hårt idag (det hjälpte inte att det var varmt som i avgrunden i det lilla gymmet av någon anledning), 3,2 km / 311 kcal - men målet att svettas som en gris nåddes.

Lite frulle nu, finmek på Husan, garagefika med teamet - sedan blir det till att vila sig i form till endurotävlingen imorgon. :)

/J
Bra kämpat... en annan har soffdag och gör ingenting, mjä iof det blev en prommis på 1 timme men väldans sakta.

Bakslag.
Tunnbrödrulle med chorizo och RÄKSALLAD! :huvet

Men det blir ~3 timmar enduro i tävlingstempo imöra', så det rätar nog ut sig på det stora hela..

/J

36 131 Jerry Arvidsson SMK S 3 00:44:48 3 00:43:27 6 01:28:15

Det blev kortare varv än det varit tidigare, men kul som fan var det - hyfsat flyt i körningen, man blev inte sist...och det gick fortare i andra heatet.
Träningen i veckorna gör underverk för återhämtningen efter ett pass på geggmoppen, man var i stort sett helt återställd efter ~20 minuters paus med lite vatten, druvsocker och en banan.

Det ger en skön bekräftelse på att det gör nytta, blir lättare att släpa sig till svettpalatset i veckan. :)

/J

Jag har kört hårt hela helgen.:rolleyes: :rolleyes:
Kom hem idag från Tallinn efter kryssningsturné med övernattning på spahotell.

Jag har planer på att besöka gymmet i morgon. Måste försöka komma igång så smått.

Back to the grind...

Åter till livet efter ett par veckor i sotdödens famn...Hamnade i ett redigt stim vad gäller krämpor. Lightversion av influensan, ryggpaj och en smarrig ögoninflammation som grädde på moset. S.K.I.T.!.!.!

Blev en timmes långfärdsgriller idag (går) iaf, alltid något!:tummenupp

Innebandy 1h - helt ok ur motionssynpunkt.
Helt åt helvete ur sportslig synvinkel:
Förlorade ALLA matcher!!! :mad:

Efter fyra dagar i en bil i Norge så kände jag att fläsket behövde röra på sig lite. Morgonen började med 40 minuters powerwalk och snart ska jag iväg och köra 75 minuter intensiv yoga.

Bara att kämpa...

En timme gav 31 km samt -670 kcal på dampsykkeln idag... ont i röven :gnissla

En timme gav 31 km samt -670 kcal på dampsykkeln idag... ont i röven :gnissla

Det där är energislöseri!
Koppla in en generator istället och ladda ett hojbatteri eller nåt!
Och hur exakta är de där kcal-räknarna egentligen?
Jaja, man får ju NÅT mått att jämföra sig själv med iaf mot tidigare, sålänge man håller sig samma djävulsmanick.

Och en annan fråga till auditoriumet: Varför säger vi numera Powerwalk?
Låter det fränare än rask promenad?

Är rask promenad ett begrepp som asoccierar till medelålders och pensionärer?
Skulle yngre inte ta en "promenad" utan att det hette nåt fränt amerikanskt??

Kraftgång, kraftyoga, power hit och power dit...

Rask promenad i fettförbrännartempo heter det!
Max 66% av maxpuls!
Remember mitt långa inlägg!? ;) Ey?

Back