Komma i form tråden

Jag är betydligt mer hungrig när det tränas regelbundet, och försöker äta med max 4 timmar mellan målen, gärna frukt som mellanmål - men inte räknar jag kalorierna.
Hungrig som en varg ibland, men inget illamående, det är ett tecken på att blodsockret spökar och man inte äter rätt. :)

/J

Jag är betydligt mer hungrig när det tränas regelbundet, och försöker äta med max 4 timmar mellan målen, gärna frukt som mellanmål - men inte räknar jag kalorierna.
Hungrig som en varg ibland, men inget illamående, det är ett tecken på att blodsockret spökar och man inte äter rätt. :)

/J
Jag vill ju inte behöva gå upp mitt i natten och äta... ska jag käka mer innan jag går i bingen?

Jag vill ju inte behöva gå upp mitt i natten och äta... ska jag käka mer innan jag går i bingen?

INGEN mat efter kl 21.00.
Tryck i dig en gainomax eller frukt och ostmacka.
Direkt efter träning, max 20 minuter, behöver du fylla på lite snabba kolhydrater och protein.
Kolhydraterna gör ingen skada utan bränns direkt när blodsockret stabiliseras och proteinet behövs för muskeluppbyggnaden.
Sedan startar du morgonen med en stadig frukost.

Last edited:
INGEN mat efter kl 21.00.
Tryck i dig en gainomax eller frukt och ostmacka.
Direkt efter träning, max 20 minuter, behöver du fylla på lite snabba kolhydrater och protein.
Kolhydraterna gör ingen skada utan bränns direkt när blodsockret stabiliseras och proteinet behövs för muskeluppbyggnaden.
Sedan startar du morgonen med en stadig frukost.
Ehhh en stor stark och en näve jordnötter före 21.00 då?

Kul och se att ni håller ångan uppe! Jag är äntligen av med min feber, bara hostan och snorandet kvar.. Räknar med att vara tillbaka igen på Måndag!

Idag blev det roddmaskin igen... *kändes sådär efter gårdagens heroiska insats*
Sen - smakade jag försiktigt på löpbandet! DET var länge sedan.
Ja öht sen jag sprang alls... (nu vet jag en som kommer med bannor...:hihi)
Så jag tänkte: Kul att prova.
Och hehe, joo, man har ju lite "utvecklingspotential" upp till sin gamla nivå, om man uttrycker sig diplomatiskt. ;)

Imorrn kommer jag hem med lite sol åt er!
Tjohooo!

Kan du trycka i dig efter säsongen...:fyllisar

Men...jordisar innehåller ju 21% protein!!

Last edited:
Undrar hur det funkar med kroppen när man TR på kvällen och tex bränner 700 kcal på en timme och sedan äter 350 kcal nån timme senare.

Jag blir hungrig som satan nästa morgon, nästan illamående ibland, får typ käka frulle långsamt och sedan tar det en stund innan det stabiliserar sig.

Gissar att det är blodsockret som stökar ibland?
Det är nog blodtrycket som är lite stökigt på farbror. Du kanske kan ansöka om pacemaker?

Valmers, hur är själv med formen?
Kör du pilsner å jordisdieten?
:hihi

Hwilodag denna dag, väl utkämpat ni tappra som avfettades denna afton.

:banana

Titta in i den här tråden med jämna mellanrum. Jag känner mig motiverad när jag läser hur duktiga alla är och då kan ju inte jag vara sämre :p

Synd att du bodde så långt bort, jag skulle behöva en träningskompanjon här uppe. Mina vänner är inga soffpotatisar däremot har dom barn eller barn på väg som stjäl all värdefull träningstid.

ja det va ju typiskt! hade varit kul å träna med någon=P

Imorrn kommer jag hem med lite sol åt er!
Tjohooo!

Ja tack, den jäveln har lyst med sin frånvaro bra länge. :tummenupp

Löpning sker utomhus i ur och skur. :fakta

Summa träning denna vecka.

2 löppass
2 simmpass
2 yogapass
2 pw

2 dagar kvar...och inte tänker jag ha 2 vilodagar. Funtar på en i morrn.. men på söndag så lär jag nog behöva en endorfin kick igen.!! :)

Tjing, och kör hårt alla.

//M

40 min sykkel och 22 km blev det....lite som Road Racing är det att motionssykkla, going fast nowere.... nu är det äntligen helg.

Styrlagermeck igår efter lång dag på jobbet, nada träning, kände mig seg i kroppen så det var kanske lika bra (Husan ihop igen, till söndagens tävling :yoparty ).

Idag, tung dag som alltid på fredagar, hem via hojaffärn' (slut belägg...), röja lite i den värsta smutsdisken - och ned till gymmet vid sexrycket.
5 minuter fjollgång, sedan nollställning av bandet och 20 minuter i halvaggressivt tempo med lite intervall på hastigheten med femminutersindelning, 3,9 km & 362 kcal - JÄVLAR så gött det känns när man får flyt på löpbandet, hade ork kvar att gå upp i full fart sista två minuterna. :)
Sedan provade jag att gå upp ett pinnhål på maskinerna (bara överkropp idag), räckte till 3x8 där de senare gick på vilja.

Skönt darrig...2 minuter rask promenad hem, möter sabotören i dörren som skall iväg och handla kebab, beställde en i bröd...
Skitsamma, löpbandet är bokat imorgon innan frukost - skall bli galet gött, efter det skall "sabotören" ut och leka med havremoppen, så det blir lite finmek med Husan så den är raceready.

Dagens soundtrack på löpbandet, Mnemic - The Audio Injected Soul, rekommenderas å det grövsta.

Trevlig helg på er!

/J

Last edited:
Back