Komma i form tråden

80 min rask långprommis i det gråa geggvädret, ikväll blir det mer idrott, Biljard och Lyft med sejdel, brukar bli en del reps med sejdeln innan man kroknar.

Trevlig helg :banana

Trevlig helg på dig med, tänker inte dra på mig otur genom att säga tack. :D

Jag är faktiskt lite trött i mössan efter 4 timmar på mässan idag, men det blev en hel del torrbryt, och bara köpsuget lär ha bränt en bunt kalorier...

RC8orna i alla dess färger - är det bland det ballare man kan hitta?
Duccarna såg tama ut i jämförelse (men jag är svag för den kantiga designen från Mattighofen).

1st Aprilia RSV och en välanvänd njure bytes mot en RC8R?

Det blev en pilsner att varva ned med i soffan ikväll igen, men det tar vi igen imorgon, är körsugen som få, jag tror det lutar åt två pass a' 1 timme vardera imorgon, brukar ha varit så hittills på Västerås vinterserie..

/J

Last edited:
Fan vad duktiga ni alla är då! :)
Själv har jag hamnat i ett oturs-stim av "opåverkbara" händelser när folk tvingar i mig sprit och restaurangmat härnere... Vad ska man göra? "Jag lydde bara order ju"
Känner oxå igen SGM´s beskrivning av "sabotage i hemmet" med skräpmat och semlor* som bärs hem.
Träningen har därmed oxå uteblivit och dagens träning bestod i att ligga på beachen (bakfull som en utter) och sola, samt läsa en god bok!
;)

Nä - det får bli skärpning här!

*semlor är min hemliga last.

Urk, tungt i spåret, men inte fysiskt - axeln fick en törn tidigt (på visningsvarvet av spåret, slog ned framhjulet i ett dike, som kom helt utan förvarning när man rundade en gran...).

Inte hjälpte det att fotpinnarna är som gjorda att bli fyllda med snö, och efter ett varv var det en liten skidbacke att stå på (rutinerade killar lindar silvertejp runt fotpinnarna för att förhindra det där) - så jag fick sitta ned och köra, vilket är precis odugligt.

Öm i axeln, men inte direkt slutkörd - meeeeeeen....kul var det ändå i snöglåpet - 1 timme och 27 minuter i geggan, 4 vurpor i halkan, liten blånagel på ena lillfingret och vaden i kläm mellan bågen och en stenjävel.

Det är enduro det... :D Nu blir det skönt att svettas lite under kontrollerade former, tills på torsdag, då är det mörkerstyrning i enduroskogen igen.

/J

Urk, tungt i spåret, men inte fysiskt - axeln fick en törn tidigt (på visningsvarvet av spåret, slog ned framhjulet i ett dike, som kom helt utan förvarning när man rundade en gran...).

Inte hjälpte det att fotpinnarna är som gjorda att bli fyllda med snö, och efter ett varv var det en liten skidbacke att stå på (rutinerade killar lindar silvertejp runt fotpinnarna för att förhindra det där) - så jag fick sitta ned och köra, vilket är precis odugligt.

Öm i axeln, men inte direkt slutkörd - meeeeeeen....kul var det ändå i snöglåpet - 1 timme och 27 minuter i geggan, 4 vurpor i halkan, liten blånagel på ena lillfingret och vaden i kläm mellan bågen och en stenjävel.

Det är enduro det... :D Nu blir det skönt att svettas lite under kontrollerade former, tills på torsdag, då är det mörkerstyrning i enduroskogen igen.

/J
Ahhh låter som du haft kul i dyngan, själv så blev det en timmes promenad efter att ha sovit bort hela fm, söndagskoma är inte att leka med.

Fan vad duktiga ni alla är då! :)
Själv har jag hamnat i ett oturs-stim av "opåverkbara" händelser när folk tvingar i mig sprit och restaurangmat härnere... Vad ska man göra? "Jag lydde bara order ju"
Känner oxå igen SGM´s beskrivning av "sabotage i hemmet" med skräpmat och semlor* som bärs hem.
Träningen har därmed oxå uteblivit och dagens träning bestod i att ligga på beachen (bakfull som en utter) och sola, samt läsa en god bok!
;)

Nä - det får bli skärpning här!

*semlor är min hemliga last.
Är du deporterad till utomlandet igen, se nu till att sätta fettvalkarna i gungning, snart är det ju vår.

Last edited:
Klev upp vid 11tiden... frukost sen iväg till gymmet för 1h skrotlyftning, gick sisådär då jag troligen inte tagit in tillräkligt mycket näring samt att 5h sovande inte räcker. sömnen är nu återställd å i morgon blir det pumpa igen.

Meh! En meningslös och bortkastad vecka ur träningsperspektiv.:huvet Har varit/är småsjuk, hängig och ögoninflammerad, och till råga på eländet är jag mitt uppe i en femnätters jobbvecka.

Selfpitymode=ON.

Väcktes 8.30, på gymmet 9.45, hemma cirka 11.15.
Kändes som ett bra pass. Imorgon blir det yoga för första gången.. iiihh

Jag kör vidare med mitt bättre-va-sjuk-än-att-träna program. Back 5pannor på 4½ dag, great shit I say! En vecka till med det här så hänger jag på låset inför Beach 2009 :tuttar

Jag kör vidare med mitt bättre-va-sjuk-än-att-träna program. Back 5pannor på 4½ dag, great shit I say! En vecka till med det här så hänger jag på låset inför Beach 2009 :tuttar
Hahaha... skönt att du håller humört uppe :tummenupp

Krya på er alla ni som ligger för ankare :banana

Meh! En meningslös och bortkastad vecka ur träningsperspektiv.:huvet Har varit/är småsjuk, hängig och ögoninflammerad, och till råga på eländet är jag mitt uppe i en femnätters jobbvecka.

Selfpitymode=ON.
Snyt dig och kom in i matchen :tungan

Väcktes 8.30, på gymmet 9.45, hemma cirka 11.15.
Kändes som ett bra pass. Imorgon blir det yoga för första gången.. iiihh
Bra jobbat :yoparty

Last edited:
Hahaha... skönt att du håller humört uppe :tummenupp

Man får gör det lilla för att hålla skenet uppe.. En kost bestånde av nypon- blåbär- & den ofta underskattade saftsoppan gör under för figuren. Släng därtill på 3x12 med Dexter så händer det grejer :glömdet
Oh, BTW. Dexter.. Inget träningsrelaterat! CSI'are som mördar, spännande skit. 3 Säsonger med vardera 12st 50min avsnitt, såg allt på en gång exkl. en 10h sovpaus :lol Förbränningen har legat i de strategiska förflyttningarna mellan soffan, sängen och kylskåpet, byta snus ej inräknat.

Vila...vila...vila...det är vad jag har gjort hela helgen. Och förhoppningsvis klarar jag mig nu ifrån att bli förkyld för jag har haft en på känn.

Men jag TROR att det är OK nu. :näsblod

Ibland önskar jag att det fanns en apparat som mätte om man kan träna eller inte. Visst febertermometer ger ju en hint. Men jag blir mest förvirrad när man befinner sig där i ingenmanslandet. Inte superfrisk och inte supersjuk. Och jag inte tid att bli sjuk på riktigt för jag drar till Sälen med brudarna. :tuttar Det är förvisso inte förrän nästa vecka, men ändå!

Nåja...jag smyger nog igång idag ändå. :)

Idag SKA jag köra minst 30 km på dampsykkeln annars :mad:

Efter en helg i syndens tecken, mässan och 3-årskalas, blir det biceps och rygg ikväll.

Efter en helg i syndens tecken, mässan och 3-årskalas, blir det biceps och rygg ikväll.

Ibland måste man hota sig själv till att TR, speciellt Måndagar som denna då inte mycket verkar vilja fungera.... det får bli mental peppning för att undvika sofflocket idag.

Ibland måste man hota sig själv till att TR, speciellt Måndagar som denna då inte mycket verkar vilja fungera.... det får bli mental peppning för att undvika sofflocket idag.

Hörru din gamla slöfock....våga inte ligga på sofflocket ikväll. Du tar och trampar en mil för min räkning oxå.!!!

Vad står vågen på?? Tänk på att den ska neråt!!

KÖR HÅRT!!! :glömdet

:)

Jag har totlat tappat träningen efter juluppehållet..:( SKA träna idag, men det är oerhört irriterande att internetbokningen inte funkar idag. Brukar va lättare att släpa sig iväg till gymmet (klassen) när man redan bokat.

Lite ny i denna tråd....Har som vision att komma ner några kilon till vårkanten. Mitt sätt har blivit att: 1. Äter Krom-tabletter( slickar inte på kofångare :rolleyes: ), vilket minskar sötsuget ordentligt och småätandet.
2. Har gått över till fiberrikt och övervägande vegetariskt käk.
3. Snabba promenader så där en tre, fyra ggr i veckan.

Tänker köra detta någon månad och se vad som händer..

Ingen svett idag, ligger pall med en fot som nätt och jämnt återtagit formen av en fot - tydligen var den lilla smällen jag svor lite åt på andra varvet igår nog för att hålla mig vaken hela natten.
Hemma från jobbet idag, läkarbesök var inbokat till eftermiddagen, men svullnaden gick ned under dagen, och det är inget brutet, den är mest stel så jag valde att skippa "det är bara mjukdelsskador, ta en panodil"-pratet.

Skapligt blåmärke blev det med. :D

Meeen...imorgon får det bli lite överkropp på gymmet, och foten *är* kry senast torsdag, då är det pannlampa på igen. :yoparty

Cykla på ba' gixxer!

/J

Första yoga passet ikväll. Annorlunda, skönt, svettigt och otroligt avslappnande. Det är något befriande att stå i ett rum totalt fyllt med främlingar. Bara blunda, andas och koncentrera sig.

Blir ett roligt komplement till styrketräningen.

När instruktören säger att man kan göra övningen 26 eller 50 gånger och man redan efter 10 håller på att få kramp så känner man sig grymt stolt när man åtminstone härdade ut till 20.

Ingen svett idag, ligger pall med en fot som nätt och jämnt återtagit formen av en fot - tydligen var den lilla smällen jag svor lite åt på andra varvet igår nog för att hålla mig vaken hela natten.
Hemma från jobbet idag, läkarbesök var inbokat till eftermiddagen, men svullnaden gick ned under dagen, och det är inget brutet, den är mest stel så jag valde att skippa "det är bara mjukdelsskador, ta en panodil"-pratet.

Skapligt blåmärke blev det med. :D

Meeen...imorgon får det bli lite överkropp på gymmet, och foten *är* kry senast torsdag, då är det pannlampa på igen. :yoparty

Cykla på ba' gixxer!

/J

app app ap vi vill se bildbevis på foten :rolleyes:

Själv rivstartade jag veckan med att cykla i 30 min och simma i 45 min:yoparty vet i fan om inte jag lyckats lägga en valk på hyllan iallafall.

Back