Komma i form tråden

Så!

En timmes innebandy till ända.

Tungt... jag är lite småtäppt, men jag fick pytsa ett par tre ggr, så det uppvägde! :D :tummenupp

Så!

En timmes innebandy till ända.

Tungt... jag är lite småtäppt, men jag fick pytsa ett par tre ggr, så det uppvägde! :D :tummenupp

Pyttsa?
I pausen då?

Själv så var det debut på gymet i morse 06:30
Testade lite hur mycket man tappat i styrka på 2 år men det var inte så farligt.
Däremot sticker magen fram under tröjan emellanåt...
Inte snyggt.:hihi

Pyttsa?
I pausen då?

Själv så var det debut på gymet i morse 06:30
Testade lite hur mycket man tappat i styrka på 2 år men det var inte så farligt.
Däremot sticker magen fram under tröjan emellanåt...
Inte snyggt.:hihi

Inte pyttsa.
Pytsa.

Madhonda har rätt: chokladbitarna ingår INTE i kostcirkeln!
Om vi ska sluta se ut som två vietnamesiska hängbukssvin så är det hårda bandage f.o.m nu! :fakta

Visserligen är det ett tunt chokladskikt på mina protein-bars...men ok, jag får väl leva med det ;)

Last edited:
Viserligen är det ett tunnt chokladskikt på mina protein-bars...men ok, jag får väl leva med det ;)

Kolla energideklarationen på de däringa barsen.
Det är ofta ganska mycket kolhydrater.
Så om du ska deffa är inte proteinbars rätt diet...
Däremot kan man lyxa med godis eller något kolhydratrikt direkt i anslutning till ett hårt pass eftersom kroppen behöver socker då och bränner det utan att lägga på reserverna.

Däremot kan man lyxa med godis eller något kolhydratrikt direkt i anslutning till ett hårt pass eftersom kroppen behöver socker då och bränner det utan att lägga på reserverna.

Du hade rätt!
16g kolisar, varav 10g är sockerarter.

Förhoppningsvis är det väl inte vitt socker.
Men som ett mellanmål är det väl ganska optimalt?
Men som du säger: Ska man gå ner i vikt är kanske proteinpulver bättre?
Dock vill man ju "komma upp" lite när man tagit ut sig. Dvs en snabb energiboost.

Jag har tagit en sån här bar vid eftermiddagsfikat, och då undvikit lågt blodsocker och trötthet på eftermiddagarna.
För runt två, framåt tre står fan klockan stilla ibland! :D

Pytsade du i hinken 3 ggr :zpy

Nära nog!

Kollade upp det där.
Nej, det var inga korta kolhydrater a´la vit socker, de flesta var långa, som i gröt. Syftet var iaf att skapa en långvarig mättnadskänsla samtidigt som att sötsuget skulle dämpas. En del supersnabba kolhydrater fanns det oxå i form av fruktsocker.

Last edited:
Kollade upp det där.
Nej, det var inga korta kolhydrater a´la vit socker, de flesta var långa, som i gröt. Syftet var iaf att skapa en långvarig mättnadskänsla samtidigt som att sötsuget skulle dämpas. En del supersnabba kolhydrater fanns det oxå i form av fruktsocker.
De är tänkta att tas i samband med träning, helst direkt efter ett hårt gympass.
Fast de är ju i alla fall bättre än att trycka i sig en påse Polly som någon annan (kamikaze kid) gör...:rolleyes

De är tänkta att tas i samband med träning, helst direkt efter ett hårt gympass.
Fast de är ju i alla fall bättre än att trycka i sig en påse Polly som någon annan (kamikaze kid) gör...:rolleyes

Ska försöka att inte äta dem som mellanmål då... :(

Men efter ett innebandypass måste de vara bra!?
Det var hela 10g protein i dem iaf!

Men efter ett innebandypass måste de vara bra!?
Det var hela 10g protein i dem iaf!
Jupp!:tummenupp
Fast pruttedrinkar med 50 g är för mycket.
Man brukar känna när man får i sig för mycket protein, förutom mökarna så luktar det ägg när man pissar...

Idag ska det bli minst 22 km på sykkelhelvitet annars :mad:

En fråga till er träningsfreaks.

När tränar man för mycket??

KAN man träna för mycket??

Hmm....jag har lite svårt att inte höja ribban hela tiden för att känna mig "nöjd" Att träna en gång om dagen känns ibland för "lite" :näsblod

På en vecka:
3 löppass á ca: 6,5 km
3 yogapass á 50 min
2 simningspass på 1500 m / 2000 m

Detta är minimidos för mig. Och klämmer jag in ett par powerwalks och lite långfärdsskridsko på det här såå...en ännu nöjdare Mad!!

Men å andra sidan känns viss träning mer som rekreation än träning Då gills det ju inte riktigt som träning...eller??

Och självklart faller det bort ett pass då och då p.g.a dagsform.

//M

När kroppen säger ifrån tränar man för mycket.
Om det alltid gör ont och känns inflamerat, motigt m.m. är tecken på överträning som kan leda till skador.
Det bästa man kan göra är att slänga sig på soffan om man har en hög träningsdos och det börjar kännas tadigt och tungt.
Softa en vecka och vips så går träningen som en dans igen.

Såg precis på aftonbladet en 72 årig dam med muskler som få och dessutom klämde hon fram 55 armhävningar framför kameran. Helt otroligt!

På mitt gym har jag två äldre par som tränar tillsammans. Dom är mer vältränade och har bättre solbränna än mig och dom är säkert 25 år äldre än mig. Det är motivation om något :p

Musik, har ni några bra förslag? Har tröttnat på allt på mp3:n.

Såg precis på aftonbladet en 72 årig dam med muskler som få och dessutom klämde hon fram 55 armhävningar framför kameran. Helt otroligt!

På mitt gym har jag två äldre par som tränar tillsammans. Dom är mer vältränade och har bättre solbränna än mig och dom är säkert 25 år äldre än mig. Det är motivation om något :p
QUOTE]

Det är inte en solbränna du ser utan det är leverfläckarna som växt ihop.

skämt åsdio.

Tycker det är jäkligt strongt att börja träna när man är 45 och hålla på till 72 med dom resultatet hon har uppnått. Var ju inte direkt så hon behövde nån rullator.

Ingen som har förslag på grymt peppande musik att ha på gymmet?

Back