Komma i form tråden

Jag brukar springa (jogga) lite hemma eller gå långpromenader, men på landet där mitt hus bor finns det inga gatlyktor och jag äger ingen ficklampa

Ett tips är att investera i en pannlampa. Jag bor oxå på landet utan gatlyktor, och pannlampa funkar kanon om man inte vill bli förhindrad att ta sig en löprunda trots mörkret. :tummenupp

Lycka till med "kom i formen" !!

Edit: Men pass upp för folk som är ute med sina hundar. Helt plötsligt kan dom uppenbara sig ur mörkret och skrämma slag på en. :skrämd

Last edited:
Ett tips är att investera i en pannlampa. Jag bor oxå på landet utan gatlyktor, och pannlampa funkar kanon om man inte vill bli förhindrad att ta sig en löprunda trots mörkret. :tummenupp

Lycka till med "kom i formen" !!

Edit: Men pass upp för folk som är ute med sina hundar. Helt plötsligt kan dom uppenbara sig ur mörkret och skrämma slag på en. :skrämd

Japp, ska investera i pannlampa sen. Vetetusan dock om jag hittar i skogen om det inte är dagsljus ute..*s* Hundägarna är ute är ganska duktiga på att bära reflexvästar och ficklampor, så jag hoppas man ser dem innan man fått hjärtsnurp. Tack för varningen dock. :)

44 min dampsykkel gav 21 km samt -480kcal, 2 ggr 30 reps med kärringhantlar samt 30 situps, nu kan man njuta av fredagkvällen med gott samvete kanske unna sig en liten belöning.

Snart vankas det chilliconcarne och rostiga brödbitar :)

Last edited:
44 min dampsykkel gav 21 km samt -480kcal, 2 ggr 30 reps med kärringhantlar samt 30 situps, nu kan man njuta av fredagkvällen med gott samvete kanske unna sig en liten belöning.

Snart vankas det chilliconcarne och rostiga brödbitar :)

Bra trampat! & klart man ska belöna sig själv! Läste ett bra citat nyss,
"Det viktigaste är att man ska träna för att leva bättre, inte leva sämre för att träna bättre...". Det ska vi anamma med ät-och-gör-va-fan-du-vill, en gång per vecka. Jag har vägt mig tre ggr. den här veckan och vågen talar om -2kg på två veckor :banana Hur går det för Alicia?

Idag blev det armar. 4 övningar triceps och 4 biceps
pumpin.gif

Last edited:
Bra trampat! & klart man ska belöna sig själv! Läste ett bra citat nyss,
"Det viktigaste är att man ska träna för att leva bättre, inte leva sämre för att träna bättre...". Det ska vi anamma med ät-och-gör-va-fan-du-vill, en gång per vecka. Jag har vägt mig tre ggr. den här veckan och vågen talar om -2kg på två veckor :banana Hur går det för Alicia?

Idag blev det armar. 4 övningar triceps och 4 biceps
pumpin.gif
Bra kämpat Henrik, det låter välbehövligt att köra en lata & svulla dag en gång i veckan.

:hihi

Som planerat blev det inget traskande idag, men ist ca 2 timmar på långfärdsgrillorna och en perfekt stund med kaffetermosen i solskenet...Märkligt nog känns inte skrinnandet som så mycket motion, man glider fram utam större ansträngning. Och med det sagt kommer jag att ha träningsvärk som fan i morrn...:hihi

Nu skall jag ägna resten av kvällen åt att försöka stå emot fredagsgroggen som lockar på mig från barskåpet....:gnissla

Milla !
Du har ett bra träningsprogram, tänk på att chocka krppen med tex ett gym pass eller en kortare promenad gärna innan frukost och denna chock gör du inte jämt.

Ät var 3:e timme mat, protte mat protte från det du går upp tills du går o lägger dig.
Ta bort potatis ris och pasta ur din kost så går det fort att gå ner.

Som planerat blev det inget traskande idag, men ist ca 2 timmar på långfärdsgrillorna och en perfekt stund med kaffetermosen i solskenet...Märkligt nog känns inte skrinnandet som så mycket motion, man glider fram utam större ansträngning. Och med det sagt kommer jag att ha träningsvärk som fan i morrn...:hihi

Nu skall jag ägna resten av kvällen åt att försöka stå emot fredagsgroggen som lockar på mig från barskåpet....:gnissla
Ahhhh det låter ju som en fin dag, dottern är på disk-ho-fest så det blir jour med bilen idag fram till 23.00, sen kanske man ska ta en liten stänkare i medicinskt syfte.

Skålhydrater som Arne skulle ha sagt :fyllisar

3,5 km på löpbandet. Var länge sen jag konditionsträna och eftersom man alltid vill mer än vad kroppen tål så tänkte jag att det här är ju inga problem.
Brukar springa i skapligt tempo, tråkigt att springa långsamt. Sen brukar jag alltid öka efter ett tag och tokspringa några hundra meter och sen saktar jag ner till skapligt tempo igen. Låter pulsen går ner och upprepar.

Men kondisen är inte som den var förut och det var nära att jag svimma i affären efteråt. Det är otroligt skönt att springa så det är nästan värt det =)

Jag blir lite avundsjuk på dig som har åkt långfärdsskridskor.
Det har jag många gånger tänkt att jag skulle vilja göra, men hittills har det inte blivit av.
Jag har varit på gymmet idag också. Denna vecka har jag tränat något varje dag (månd-fre)
Det är typiskt mig, jag kör 110% när jag får för mig något, jag kör stenhårt ett tag och sedan tröttnar jag.
Det är delvis den här trådens fel, jag blir hetsad att ta ut mig i förtid, jag måste lugna ner mig.
Nu blir det en öl och snart är bastun varm, sen blir det en till öl och kanske en grogg.
Vad fan, en gång lever man, en bastu med tillbehör kan aldrig vara fel innan det tar slut.
På måndag får man bita i suräpplet igen och släpa sig till jobb och gym.
Ha en trevlig helg alla.
Ta en grogg Lord Adrian.

3,5 km på löpbandet. Var länge sen jag konditionsträna och eftersom man alltid vill mer än vad kroppen tål så tänkte jag att det här är ju inga problem.
Brukar springa i skapligt tempo, tråkigt att springa långsamt. Sen brukar jag alltid öka efter ett tag och tokspringa några hundra meter och sen saktar jag ner till skapligt tempo igen. Låter pulsen går ner och upprepar.

Men kondisen är inte som den var förut och det var nära att jag svimma i affären efteråt. Det är otroligt skönt att springa så det är nästan värt det =)
Starkt jobbat! Jag gillar inte att springa.
Kinderna och magen guppar som om de var på väg att falla av ansikte och kropp.
håll får man och fötterna plaskar i asfalten.
Nä, löpträning är inget för mig.
Men vem vet, snart kanske man drar på sig joggingskorna och börjar.
Trevlig helg Alicia!

Last edited:
Trevlig helg Alicia!
Jogga går bort även för min del, jogging ger mig skavsår, värk i benhinnorna, ont i knäna och massa andra krämpor.

Unna er nåt nu när det är helg, det är vi välan värda efter allt slit:fyllisar

Jogga går bort även för min del, jogging ger mig skavsår, värk i benhinnorna, ont i knäna och massa andra krämpor.

Unna er nåt nu när det är helg, det är vi välan värda efter allt slit:fyllisar

Värken i benhinnorna hade jag lite problem med i början när man tog tag i löpträningen när man insåg att skulle man öka farten i skogen krävdes det bättre flås..
Jag gick på för hårt och ville för mycket, men det gick över och numera har jag nada problem.

Rätt skor är viktigt, och börja lite lagom - det är få träningar som är så sköna som att ta ett varv i elljusspåret en tidig sommarmorgon innan frukosten.

/J

Värken i benhinnorna hade jag lite problem med i början när man tog tag i löpträningen när man insåg att skulle man öka farten i skogen krävdes det bättre flås..
Jag gick på för hårt och ville för mycket, men det gick över och numera har jag nada problem.

Rätt skor är viktigt, och börja lite lagom - det är få träningar som är så sköna som att ta ett varv i elljusspåret en tidig sommarmorgon innan frukosten.

/J
Jo jogging funkade för ett par år sedan men nu är det för plågsamt, tar hellre en långprommis i flåstempo, det skiljer inte så mycket hellre i Kcal förbrukning, om jag vill bli riktigt flåsig så kör jag ett hårt pass på motionscykeln.

Variation och framförallt att se till att inte få så jämrans ont är rätt skönt.

Nu har jag räknat ihop veckans promenader. totalt 5,6 mil, då har jag ändå vilat två dar pga. blåsor under tårna. I kväll njuter jag av en mörk chokladkaka som belöning

Nu har jag räknat ihop veckans promenader. totalt 5,6 mil, då har jag ändå vilat två dar pga. blåsor under tårna. I kväll njuter jag av en mörk chokladkaka som belöning
Bra jobbat tikki, njut du med gott samvete.

:tummenupp

Asfalt gör bara ont, det ska vara löpbandet eller skogen.
Sug in kinderna och spänn magen så dallrar det mindre :p

Jag trodde inte heller att det var något för mig men när man väl satt igång och kommit över en viss gräns så längtar man till nästa gång.

Kämpa på!

Trevlig helg Alicia!

Dags för mig att redovisa min vecka
Måndag cykel 30 min:yoparty
Tisdag cykel 40 min:banana
Onsdag sofflocket 3tim:( och ca 4 hk lösgodis:mad:
Torsdag cykel 30 min:)
Fredag 50 min simmning:bow
Har helt klart blivit inspirerad av alla träningsfreak här, Onsdagens fadäs skyller jag på tillfällig sinnesförvirring.
Idag ska jag ut o knalla en rejäl runda sedan blir det ett par kalla bira o även ett par virrar:fyllisar det skall verkligen bli gött det.
Gott jobbat alla jag är så stolt över er:tummenupp
Btw är det någon som vet hur man ska åtgärda vader som gärna krampar??
Det är alltid vaderna som säger upp sig först oavsett om jag cyklar, simmar eller älskar:D

Dags för mig att redovisa min vecka
Måndag cykel 30 min:yoparty
Tisdag cykel 40 min:banana
Onsdag sofflocket 3tim:( och ca 4 hk lösgodis:mad:
Torsdag cykel 30 min:)
Fredag 50 min simmning:bow
Har helt klart blivit inspirerad av alla träningsfreak här, Onsdagens fadäs skyller jag på tillfällig sinnesförvirring.
Idag ska jag ut o knalla en rejäl runda sedan blir det ett par kalla bira o även ett par virrar:fyllisar det skall verkligen bli gött det.
Gott jobbat alla jag är så stolt över er:tummenupp
Btw är det någon som vet hur man ska åtgärda vader som gärna krampar??
Det är alltid vaderna som säger upp sig först oavsett om jag cyklar, simmar eller älskar:D

Bra jobbat Harvest, kramp i vaderna kan kanske bero på dålig uppvärmning eller att du borde stretcha efter passen... fast jag bara gissar, det finns säkert andra som kan ge tips.

Stumma vader som krampar löser du bäst med att stretcha, har själv samma problem om jag slarvar med det.

Back