Komma i form tråden

DU sätter fingret på ett verkligt problem: Vikt kontra utseende.

Folk är ju hysteriskt VIKT-fixerade.

Jag säger: Skit i vad du väger!

Det spelar ju för f-n ingen roll om man håller rätt BMI, om huvuddelen av den bioniska massan är fett!

Muskler väger oxå som bekant mer än fett, så om du tränar, så kommer du i vissa fall oxå GÅ UPP i vikt.
Men samtidigt som midjemått osv går ner.
Att ställa sig på vågen för att se om man lyckas är alltså (enligt mig) fel.
Ställ dig framför en spegel ist.

Vikthysterin har ju gjort att vi får fram de här fågelskrämmeliknande modellidealen och alla keso-människor som SER sunda ut, men om man utsätter dem för lite fysiska påfrestningar, så ser man att det är just bara keso i armar och ben...
Är det så man vill vara? Svar nej.
Väl talat igen du envise man, dessutom förväntas man av somliga att ha samma kroppsform som för 30 år sedan annars är man ett fatalt misslyckande.

För min del blir det ingen svältkost, jag tänker även unna mig ett glas rött när jag känner för det, alla har olika målsättningar och kroppsideal, det får man respektera ömsesidigt, vissa vill se ut som broilers och lägger ner massor av tid på kost samt TR, andra nöjer sig med TR för att må bra, inget fel i bägge fallen anser jag.

Min träning idag har bestått i att släpa mig fram i lyan.
Fast jag hat träningsvärk i rygg samt mage av allt hostande....

Det där med att ha samma kropsform som man hade för 30 år sedan, tja svårt men man kan underhålla det man har, ju äldre man blir desto mer underhåll krävs det.

Fast jag får väl skryta lite då, jag har samma storlek på jeans nu som jag hade när jag var 27!

Det där med att unna sig får man se upp med, man unnar sig saker hela tiden och vips så är detta stadium av unnande ett normalt tillstånd!!

Kämpa på all; lite inspiration; Hur är din form?
Klara "plankan" 30 sekunder (Stå på tå samt underarmar, hela kroppen plant i lufte?
Sätta dig på huk med hela fotsulan i golvet
Spring minst 2 kilometer på 12 minuter
Hoppa jämfota från stillestående över 1 meter

Klarar du 4-5 övningar bara att gratulera
Klarar du 1-3 övningar så har du en stor förbätringspotentieal!!
Stå på ett ben och blunda i 30 sekunder

1 timme rask promenad i det gråtrista vädret, men med MP3 och lurar så känns det helt ok ändå, dampsykkeln får vila idag, nu vankas ett långt skönt bubbelbad.

Kämpa på nu alla som är på listan :yoparty

1 timme rask promenad i det gråtrista vädret, men med MP3 och lurar så känns det helt ok ändå, dampsykkeln får vila idag, nu vankas ett långt skönt bubbelbad.

Kämpa på nu alla som är på listan :yoparty

Way to go! :tummenupp 1h i tråkväder skulle jag aldrig klara av!

Jag körde mer tråkcykel idag. 1h & 30min gav strax över 5 digitala mil och nådde förbränningsmålet på 1000kcal, gick i mål på 1006kcal.
Så ikväll kan vi med gott samvete ligga helt still i soffan och kolla film :2cool

Även börjat kolla lite på vad man stoppar i sig. Igår landa vi på under 600kcal inkl. ett glas rött trots att maten var god! Ikväll går vi in på 550kcal inkl. dryck. Beach 2009 here we come! Vägrar bada i vassen, i år igen :gråta

Säger inte så mkt om du inte säger hur gammal du är nu... :)

Höll på att säga: Eller var du lika tjock då! :hoppskrat

Närå tant Izah har femme-former.

1 timme å 45 minuter rask hundprommis! Precis lagom svettigt...

Varför gick du som en hund?

Själv har jag ägnat mig åt några timmars trädgårdsarbete, sortering av ved, rensning av förråd, köra skit till tippen och där lasta ur all skit och källsortera.
Sen ska jag ut och frysbanta i garaget ett par timmar innan kvällsaktiviteterna tar över.

Blev ungsstekt röding och kokt potatis idag. Supersmaskens!

Last edited:
Säger inte så mkt om du inte säger hur gammal du är nu... :)

Storlek på jeans e 27/32 samma som för mer än 15 år sedan!

Höll på att säga: Eller var du lika tjock då! :hoppskrat

Närå tant Izah har femme-former.

Det är bara ett snällt sätt att säg att jag har fet:arsele och bör tappa några kilo för att se bra ut!:D

Last edited:
DU sätter fingret på ett verkligt problem: Vikt kontra utseende.

Folk är ju hysteriskt VIKT-fixerade.

Jag säger: Skit i vad du väger!

Det spelar ju för f-n ingen roll om man håller rätt BMI, om huvuddelen av den bioniska massan är fett!
Yes.
När det var som mest modernt med BMI, så kollade företagshälsan det på samtliga anställda.
Vid någorlunda kroppsarbete använder man företrädelsevis män i 80-100kg klassen.
Längden varierar.
Flera hamnade på "sjukligt feta".
Två bondpojkar som tidigare varit slaktare hamnade nästan utanför skalan.
Visst: De skulle nog kunna gå ner sisådär tio kilo var, men inte nödvändigt.
Råkar ofta på människor med rejäl mage och väldigt god kondition.
Men:
Övervikt är naturligtvis inte bra.
Särskilt inte på hoj.

Det är bara ett snällt sätt att säg att jag har fet:arsele och bör tappa några kilo för att se bra ut!:D

Neheheeheej-då! Det där är bara ett typiskt kvinnligt sätt att TOLKA svaret! ;)

Det står: femme-former.

Det betyder: Femme-former.

Det betyder inte: Fet.

Killar säger oftast vad de menar :fakta

:hihi

Hur mycket mer...? ;)

Dubbelt så mycket, men man skall väl aldrig fråga efter en dams ålder.

Men eftersom du gör det så förstår jag att du anser att jag inte är en dam:D

Neheheeheej-då1 Det där är bara ett typiskt kvinnligt sätt att TOLKA svaret! ;)

Det står: femme-former.

Det betyder: Femme-former.

Det betyder inte: Fet.

Killar säger oftast vad de menar :fakta

:hihi

Hahaha du får mig att le i mitt tragiska tillstånd, killar säger sällan vad de menar.......

Last edited:
Dubbelt så mycket, men man skall väl aldrig fråg aefter en dams ålder.

Men eftersom du gör det så förstår jag att du anser att jag inte är en dam:D

HAHA!!

Dels frågade jag inte...(ok indirekt) och nu tolkade du igen!

Haha, skrattar gott här. Detta med manligt/kvinnligt och tolkningar av vad ord och dess sammansättningar betyder, är great humor! :D

Nåväl - nu får vi sluta flamsa. Annars får vi en flamsvarning.
Igen.

Last edited:
Way to go! :tummenupp 1h i tråkväder skulle jag aldrig klara av!

Jag körde mer tråkcykel idag. 1h & 30min gav strax över 5 digitala mil och nådde förbränningsmålet på 1000kcal, gick i mål på 1006kcal.
Så ikväll kan vi med gott samvete ligga helt still i soffan och kolla film :2cool

Även börjat kolla lite på vad man stoppar i sig. Igår landa vi på under 600kcal inkl. ett glas rött trots att maten var god! Ikväll går vi in på 550kcal inkl. dryck. Beach 2009 here we come! Vägrar bada i vassen, i år igen :gråta
Oj jäklarns vilket pass, väl kämpat alla som är duktiga även idag, nu vankas kock & spelkväll i lagomt stort och trevligt sällskap.

HAHA!!

Dels frågade jag inte...(ok indirekt) och nu tolkade du igen!

Haha, skrattar gott här. Detta med manligt/kvinnligt och tolkningar av vad ord och dess sammansättningar betyder, är great humor! :D

Nåväl - nu får vi sluta flamsa. Annars får vi en flamsvarning.
Igen.

:krama
Nu har du förstört alla chanser jag kanske hade på söta unga män, nu när min riktiga ålder e ute.....

Jodå...att din bak är sur...det vet vi.
Alldeles för väl!
:rofl

Aha! Min Herre behagar kasta baby i kuvös! Herr Doktorn kanske ska ta sig en funderare på varför det alltid är folksamling i lovart om Herrn?:arsele

Dagens födointag: Resterna av gårdagens soppa samt bröd till lunch, 1 st taco med merparten grönsaker till middag.

Varför gick du som en hund?

Frun var med, jag måste hålla en lagom hunsad pose då, för husfriden skull.

Eller...så hade jag hundarna med på promenaden?

Last edited:
Jaha då har man fått bekräftelse på att botten är nådd :gnissla
Kom precis hem från en timma på bowlingbanan ( NEJ DET VAR INGEN ÖLBOWLING ) och jag känner att kroppen har fått sig en genomkörare var till och med lite svettig:( så nu får det vara nog nu ska träningscykeln fram och ölbacken bort, här ska det tränas.

Väl talat igen du envise man, dessutom förväntas man av somliga att ha samma kroppsform som för 30 år sedan annars är man ett fatalt misslyckande.

För min del blir det ingen svältkost, jag tänker även unna mig ett glas rött när jag känner för det, alla har olika målsättningar och kroppsideal, det får man respektera ömsesidigt, vissa vill se ut som broilers och lägger ner massor av tid på kost samt TR, andra nöjer sig med TR för att må bra, inget fel i bägge fallen anser jag.
Ja, äta är du duktig på.

Bifogat

• Matfetto.JPG
    Matfetto.JPG
    22.8 KB · Visningar: 44
Back