Kombi max 80'

Inte helt omöjligt. Har alltid gillat BMW :tummenupp

Hur är det med servicekostnaderna på en tysk pansarvagn då?
Intervaller, stora/små servicar, modellrelaterade fel?

Drar iväg o kikar på en 530 -02 med 16700 mil på mätaren i eftermiddag så får man känna på en i alla fall.

Annars har du ju 523/525.
Otroligt trevlig motor som drar ganska bra, fastän den knappt drar soppa.

Vi har en 323IA (2,5l, 6 cylindrar) och den drar, trots automaten lätt under 0,8, även när man hårdkör den.
När jag en gång riktigt meskörde kom jag under 0,7.
Fantastiskt trevlig motor. Dock står jag i flaggstånd när det gäller BMW:s sexor. Jag är inte ett dugg sugen på en fyra längre.

Än så länge har det inte blivit någonting alls.
Men har testat en hel del olika och bestämt att det blir komforten som får bestämma....d.v.s. jag hoppar ytterligare ett steg på Svenssontrappan :tungan

Av Octavia, Passat, BMW, Avensis, Mazda 6, Audi A4 & A6 så satt jag absolut bäst i Volvo V70. Ingen skoj bil att köra och säkert inte lika driftsäker som en japskombi men nu får komforten bestämma. När ska förresten asiaterna lära sig göra stolar och stoppa i lite ljuddämpning :rolleyes:

Ska kika på en -05 ikväll. Iofs bara lilla 140hk men vill jag köra fort tar jag hojen :D
Känns som om det kvittar om man väljer 140 eller 170. Ska det hända något lite mer rejält måste man upp på 2.4T eller 2.5T
T5:an skippar jag pga att försäkringen blir 3000:- dyrare och att jag sällan nyttjar kraften.

Kikat lite på lyxigare bilar av andra märken också men det är som någon skrev att då får man vara beredd på att det kan kosta också. Annars är det enormt mycket bil man får för pengarna.

För sakens skull skall jag i så fall nämna att skillnaden mellan 2.4 140 och 2.4i 170 på Volvo enbart är mjukvarubaserat. En "chippning" ger dig en 170 hästare utan att påverka hållbarheten alls.

Däremot så säger ju många att just 2.4t och 2.5t är de bästa motorerna Volvo gjort tills d5:an kom.

För sakens skull skall jag i så fall nämna att skillnaden mellan 2.4 140 och 2.4i 170 på Volvo enbart är mjukvarubaserat. En "chippning" ger dig en 170 hästare utan att påverka hållbarheten alls.

Däremot så säger ju många att just 2.4t och 2.5t är de bästa motorerna Volvo gjort tills d5:an kom.

Fick höra det också så får se hur man gör framöver.
Blev i alla fall en V70 -05 140Hk med en hel del lull-lull. 8300 mil, 2 tidigare ägare och i bra skick vad jag har sett än :tummenupp

Sverige måste fanimig vara det enda landet i Europa där Volvo får högst betyg av alla bilar... Helt sjukt är det.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti