Kom ifatt en Ferrari

Jag upplever att väldigt många vill räjsa när jag kör min Ducce. Det är saftigt tröttsamt när det dyker upp nån hottad vardagsbil tre centmeter bakom i hopp om ett räjs. För min del är det inte så spännande då jag vet att det är få bilar som kan köra ifrån en sporthoj med 160 hästar.

Den senaste som jag nappade på var en flång ny MB C63 AMG. Visst jag fick bemöda mig med att växla ner något steg men så hade jag skjuts också...

Det är nog sant att många inte gasar för att dom vet om att dom inte behöver bevisa något. Det trista är att majoriteten som kör sådana bilar som Lambo, Ferrari osv oftast kör som f****r alltid. Vad fan är poängen med en sådan bil om man inte pressar den då och då? Som att köpa en R1 och alltid hålla sig under hastighetsgränsen.

Jag tycker att det flesta med dyrare prestandabilar som Porsche och Ferrari mm har lyckats med det som sporthojarna borda ta till sig. Ngt sorts hederskodex att gasa där det inte märks eller irriterar så mycket.

Dessa bilmärkesklubbar ordnat ju tex mycket körningar, fabriksbesök samt banåkningar för sina ägare tex. Men man ser dem sällar köra om folk i 200 i bussfilen i morgonköerna.

För att vara on topic så tror jag att Ferrariägaren var bög, han ville självklart inte mista den fina utsikten av en läderklädd yngling på sporthoj genom att lägga sig först.

/J

Jag tycker att det flesta med dyrare prestandabilar som Porsche och Ferrari mm har lyckats med det som sporthojarna borda ta till sig. Ngt sorts hederskodex att gasa där det inte märks eller irriterar så mycket.
Sen brukar det inte vara vilket patrask som helst som kan köpa en Ferrari heller. :rolleyes:

Sen brukar det inte vara vilket patrask som helst som kan köpa en Ferrari heller. :rolleyes:

Då känner du tyvärr inte dom med ferrari i FBG........det är värre än pattrask.....

Det trista är att majoriteten som kör sådana bilar som Lambo, Ferrari osv oftast kör som f****r alltid.
Det kan ju även bero på att dom flesta som köper såna där bilar är brats som varken har intresse av, eller kunskap om bilen. Dom köper den bara för att skryta, å för att pappa har pengar :huvet Antagligen skulle en Ford Fiesta med annan kaross å ett kraftigt ljugande datablad sälja lika bra i dom kretsarna... :fakta

Dessa bilmärkesklubbar ordnat ju tex mycket körningar, fabriksbesök samt banåkningar för sina ägare tex. Men man ser dem sällar köra om folk i 200 i bussfilen i morgonköerna.

Kan bara hålla med. Diskretion är underskattat i sporthojskretsar...

/Stefan M

Ooo jag åkte en F430 Spyder för 4veckor sen.

Jävlar i gatan vad dom bilarna går.
Blev som en liten sexåring när jag blev avlämnad hemma med den halv tre på morgonen och hela villaområdet vaknade när han vände och drog iväg.

Jag hörde honom hela vägen till motorvägen, ca 6-7km bort.

Så det kan ju varit så att han pratade i telefon eller liknande, gick faan inte att prata med varandra överhuvudtaget över 90-100km/h

va fan bempas säg det...

jag känner till 2 ferrariförare här i stan, den ena är vd och ägaren till hannells industrier så där e det ok, han har råd... sen har vi en nolltaxerande ALBAN som glider omkring i sin ferrari på regskylten står det REXHEPI så han hymlar inte med vad han heter:va vi får inte glömma bort att nämna att han äger 3 hus åsså, så kom inte å säg att sverige inte är fantastiskt:näsblod

Låter som nån livsfarlig sjukdom.

-Ledsen men du har fått rexhepi!
-Noooooo!!!

:D

det är ju så uppenbart att det svämmar över här av avundssjuka,
det är nästan pinsamt o läsa att så fort inte sportbilen gazzar helvete så är dom dum i huvudet !!!!!! pinsamt ,,

jag har flera bekanta som har skojjsiga åk o dom väljer sina platser att gazza bananz på och det är verkligen något vi borde ta lärdom av,
inte för inte att politiker o polis jagar oss med blåslampa :huvet

frågan kvarstår ju om vem som är mest puckad att köra ett spontanrace i full trafik bil eller mc föraren ?

// Jocke i köping

Det kan ju även bero på att dom flesta som köper såna där bilar är brats som varken har intresse av, eller kunskap om bilen. Dom köper den bara för att skryta, å för att pappa har pengar :huvet Antagligen skulle en Ford Fiesta med annan kaross å ett kraftigt ljugande datablad sälja lika bra i dom kretsarna... :fakta

det är nästan pinsamt o läsa att så fort inte sportbilen gazzar helvete så är dom dum i huvudet !!!!!! pinsamt ,,

jag har flera bekanta som har skojjsiga åk o dom väljer sina platser att gazza bananz på och det är verkligen något vi borde ta lärdom av,

frågan kvarstår ju om vem som är mest puckad att köra ett spontanrace i full trafik bil eller mc föraren ?

// Jocke i köping

det är så mycket lättare att spontanräjsa med hoj än med bil!

Samma sak hände mig. Den föraren visste däremot vart gaspedalen satt på bilen så det var kul, härligt ljud i den bilen. :tummenupp

Dock var det en Ferrari 348 från tidigt nittiotal. Inte speciellt snabb med dagens mått mätt, 0-100 på 5,5 sek och 280 i toppfart. Men jag körde å andra sidan min Kawasaki GPX 750R från -88 som inte heller är särskilt snabb med dagens mått mätt. Det blev inte speciellt jämt för det ändå tyvärr i de farter vi körde. :glömdet

// Jocke i köping

När kommer nya avsnitt av "en annan del av köping" ut ?

Att köra sportbil och få någon att hetsa en kan ibland ge motsatt effekt.

Jag får sådana uppmaningar ibland av andra bilister att rejsa med min bil o jag brukar sällan försöka eller haka på.

Det är bara jäkligt drygt att dras med det ena ålbetet efter det andra som tycker han/hon har rätt till ett race...den allmänna uppfattningen verkar vara att har man ett ballt fordon så måste det piskas till bristningsgränsen vid varje tillfälle.

Själv gled jag runt i en rätt hårig Impreza innan det blev 30-årskris-motorcykel, den användes fullt ut när jag själv ville och ansåg det lämpligt, inte när bygdens hårdingar dök upp i sina avgastrimmade Honda Civics vid rödljusen (min Silverpil med responsen på gjorde 0-100 under 4 på en halvmiss).

Detsamma gäller nu med Millen, den körs för min egen skull, inte för andras.

Njut av godbitarna istället, visa uppskattning. :yoparty

/J

Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!