Kom ifatt en Ferrari

Fan, idag kom jag ifatt en 355:a på bulten, tänkte lite på den här tråden och smålog bakom visiret, och lade mig bakom och lyssnade på det underbara motorljudet istället. :D :yoparty

/J

Och du tror på allvar att han hade en aning om vad det var för hoj som låg bakom honom?
Killen som fått bilen av sin käre far?

Har man sämre koll på hojjar i allmänhet för man fått en ferrari av sin far?

Sen förstår jag inte varför det är så fel att få något av sina föräldrar, är dom såpass lyckligt lottade så dom kan köpa något fint åt sina barn så är det väll bara bra :tummenupp

Har man sämre koll på hojjar i allmänhet för man fått en ferrari av sin far?

Sen förstår jag inte varför det är så fel att få något av sina föräldrar, är dom såpass lyckligt lottade så dom kan köpa något fint åt sina barn så är det väll bara bra :tummenupp

Inte helt säkert, jag lider av den Svenska avundssjukan och jag har dessutom en massa fördomar. :banana

Inte helt säkert, jag lider av den Svenska avundssjukan och jag har dessutom en massa fördomar. :banana

Mjo, är nog så.
Tydligen är det värsta man kan göra att få något av sina föräldrar :confused: .
Istället borde man vara glad/stolt att man har föräldrar som kan ge en så fina saker.

Man kan ju fundera över varför i stort sett alla dyra sportbilar körs mer i 80 än 110 på vanlig 90-väg. Kanske det utmanar mer om de kör som vi andra (plussar på lite på skyltarna :rolleyes: ) och de vill undvika att hetsa till rejs. Eller så drar bilarna så mycket soppa och däck att de knappt har råd med servicen (som ju är jäkligt dyrt på en sådan bil). Statusfordon som gubbkörs och lånade/hyrda bilar kanske står för hälften av de åk man ser på vägarna, men resten.

Har en polare som äger två Porsche. Inte så farligt dyra i inköp egentligen när de har några år på nacken, men ack så jobbigt när det är dags att serva hjulupphängning, byta bromsbelägg eller sulor. Gäller att spara ihop pengar för sådana utlägg och för banåkningar på Ringen m.m.

Men egentligen kan man undra över samma sak - om än i mindre omfattning - när man ser Audi A6, Volvo V70 T5, SAAB Aero och andra bilar som har liter mer motor än vad som krävs för att köra i lagliga farter på svenska vägar och som nästan alltid fiser fram. Det räcker ju faktiskt med en 60-hästars diesel-Skoda för att ta sig till jobbet. Allt utöver det är slöseri om det inte används. Som att köra R1:a och alltid följa skyltningen...

Han hade väl vart ett varv på stan, då måste den ju på service:D
Förbannat vacker bil, synd att de har sämre kvalitet än lada:huvet
Sen, varför skulle han bli förnedrad på raksträcka där han får pisk, bättre att ta det på kurvig väg då han äter hojar till frukost om han kan ratta.
Men jag håller med om att det suger att köra alla fordon under hastighetsgränsen...

Samma sak hände mig för inte så länge sedan. Kom ikapp en orange Porsche GT3, med skyddsbur och allt. Låg bakom och försökte få till ett race. Han gav mig fingret. Snacka om tråkmåns.

Inget kan väl frustera folk så mycket som de som försöker tagga upp en lugn själ..men du kan ju vara lugn ändå, för med rätt person att spaka en sådan, så hade du varit tok-stekt:D

Blev själv omkörd av en ung kille i en ferrari efter har kört lite inspirerat och han "hängde" med i kurvorna, jag lät han försvinna framför mig på en raka, utan att hetsas upp för det.:tummenupp

Last edited:
Samma sak hände mig för inte så länge sedan. Kom ikapp en orange Porsche GT3, med skyddsbur och allt. Låg bakom och försökte få till ett race. Han gav mig fingret. Snacka om tråkmåns.

Man blir ju hetsad av allt ifån R Hojar till turretrimmade BMW's så fort man rullar ut med busbilen. Inte varje gång man orkar rejsa, det blir tröttsamt i längden plus att man ibland har passagerare med sig. Sedan så lämpar sig inte en banbil för full attack på gatan i alla lägen.
(Min är silver, men jag får ju stå upp för en Porsche broder :) )

(Sitter jag på hojen byter jag dock åsikt och tycker igentligen att sportbilarna gott och väl kan gasa)

Vi låg i ca 80km/h och trots att jag kör en hornet så hade jag nog hängt på upp till 200 km/h, rent hypotetiskt för man får ju inte köra så fort i sverige på allmäna vägar:D . Och jag vet att Hornet inte är någon värstingmaskin men klart den roligatse hojen jag kört hittills på allmänväg.

Har kört en Hornet och har ingen intention att dissa din båge bara det att vissa mc-piloter tror att ingen bil rår på en båge(sa inte att du var en av dom)! Detta stämmer ju många ggr men när superbilarna rullar upp får man passa sig!

Pitekillen:
Det hade nog inte varit ojämt upp till 200 men med tanke på vad du kör och vad jag kör vet vi båda två att 200 går lätt och det är inga större problem att hinna upp i på en liten vägsträcka! Tänk dig sen E4 mellan pite och skellefte en sommarkväll bara du och en ferrari...tror du att ni hinner upp i 300? Innan du kört förbi pitesundsbron (tror den heter så) är han förbi...

BTW: No hard feelings :) Lite kul att tjafsa lite...

Nä det är faktist sant, har precis köpt en Daytona 675 som är ett REJÄLT kliv från min Suzuki GS 500 på 25kW (tydligen inte) :P

Men som sagt, Ser man ett lyse i bakspegeln och på nån sekund är om en i 200 så tänker man typ... "JÄVLAR! ...och 2 sek senare så tänker man, "FAN va illa det kan gå". Håller man därimot ett lugnt "LITE" högre tempo och kör om så vet folk att snubben på är mogen nog att inte behöva hävda sig.

DET är mycket coolare att GLIDA förbi än att SWOOSHA förbi... det säger tjejen iallafall ;)

Okay nu kanske mitt senaste inlägg såg ut som att jag BARA ville få sagt att jag köpt en Daytona 675 -08 Special Edition............. :)

Det va INTE me meningen........ *host* :D

Last edited:
Pitekillen:
Det hade nog inte varit ojämt upp till 200 men med tanke på vad du kör och vad jag kör vet vi båda två att 200 går lätt och det är inga större problem att hinna upp i på en liten vägsträcka! Tänk dig sen E4 mellan pite och skellefte en sommarkväll bara du och en ferrari...tror du att ni hinner upp i 300? Innan du kört förbi pitesundsbron (tror den heter så) är han förbi...

BTW: No hard feelings :) Lite kul att tjafsa lite...

Då är vi ändå ganska överens?! :)
Pitsundsbron heter den, nästan rätt. Givetvis kör superbilarna ifrån i högre hastighet. Helt klart kul att tjafsa, jag gör gärna om det! :tummenupp

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!