Kom ifatt en Ferrari

Detta var lite lustigt, jag såg en Ferrari F355 i Gävle för ett par timmar sedan. Dock stod den alldeles stilla och skulle svänga vid väjningsplikt.

de flesta gatubilar med lite krut i går på tomgång.....Det handlar om status, inte fart eller motorintresse

Ärligt så kanske han inte såg någon idé med att tävla med en hornet 900 han steker dig oavsett...
En ny 1000cc är iaf en utmaning upp till 300!
Jag fick häng av en ny gt3rs på nynäsvägen med min k5 och det är en av dom få RIKTIGA sportbilar jag sett köras som dom ska...

Ärligt så kanske han inte såg någon idé med att tävla med en hornet 900 han steker dig oavsett...
En ny 1000cc är iaf en utmaning upp till 300!

Och du tror på allvar att han hade en aning om vad det var för hoj som låg bakom honom?
Killen som fått bilen av sin käre far?

Och du tror på allvar att han hade en aning om vad det var för hoj som låg bakom honom?
Killen som fått bilen av sin käre far?

Stog ingenstans om att han fått den av pappa så det kan knappast du veta...
Sen var det antagligen inte första hojen som försökte så han kan nog skilja på dom lite iaf... En modern 1000 ser snabb ut, ferrarin ser snabb ut och hornet ser inte snabb ut!

Vet inte vad du åker men en naken hornet 900 är ju knappast något man utmanar en sån bil med och hoppas på vinst!

Stog ingenstans om att han fått den av pappa så det kan knappast du veta...
Sen var det antagligen inte första hojen som försökte så han kan nog skilja på dom lite iaf... En modern 1000 ser snabb ut, ferrarin ser snabb ut och hornet ser inte snabb ut!

Vet inte vad du åker men en naken hornet 900 är ju knappast något man utmanar en sån bil med och hoppas på vinst!

Vad jag "åker" står lite till vänster.
Jat tror (<-- obs) att det inte är så många Ferrarisnubbar som köper en slik för att använda dom till annat än att posera i.
Är det utsidan som räknas? Hur mycket skiljer det 0-200 km/h mellan en hornet 900 och en Cbr 1000rr? en sek? Nåja, jag bor ju i Pite så jag har inte sett så många Ferrari i mina dagar.. :)

F430 Kvartsmilen 12.3 sek. http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=132099

Hornet 900 kvartsmilen 11.1 sek http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_cb900_hornet02.htm

Last edited:
Skillnaden mellan honom och dig är att du får chansen att rejsa med en sådan som honom kanske två gånger om året, han blir uppbjuden till rejs två gånger om dagen av sådana som dig. Förstår om han inte ids varje gång.

Se det från den ljusa sidan, du hade förmodligen inte kunnat hänga med speciellt länge, så det var väl ändå bättre så här? ;)

Jasså det går inte bättre än så på 402m?
Då hänger man ju av han med Saaben :D

Hmm, sen vad väljer man.... en Saab eller Ferrari "suck" :huvet
Jo men de flesta av oss har ju inte råd med en Ferrari, eller är i vilket fall inte beredda på att leva så knapert för att ha råd med det att en vass SAAB ändå är bättre än inget, eller hur? :tummenupp

Jag antar att du har sett videon där en S40 haka på en Gallardo, undrar just exakt hur det kändes i det ögonblicket att sitta i en +1milion kr bil och få rast av en "familjebil"? Hehe.
http://www.youtube.com/watch?v=q9ZNJlbsjdw

Vad jag "åker" står lite till vänster.
Jat tror (<-- obs) att det inte är så många Ferrarisnubbar som köper en slik för att använda dom till annat än att posera i.
Är det utsidan som räknas? Hur mycket skiljer det 0-200 km/h mellan en hornet 900 och en Cbr 1000rr? en sek? Nåja, jag bor ju i Pite så jag har inte sett så många Ferrari i mina dagar.. :)

F430 Kvartsmilen 12.3 sek. http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=132099

Hornet 900 kvartsmilen 11.1 sek http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_cb900_hornet02.htm

Tror du missförstod mig då utsidan spelar mindre roll och jag inte bryr mig det minsta vad du kör(och jag vet att det står i kanten) utan mer vill påpeka att du inte vill sitta på en naken hoj i farter 200++
Betydelsen av stripptider på motorvägen är ganska liten då du har betydligt mer än 402m på dig! Sen steker nog ferrarin dom flesta bågar 250 och uppåt!
Det skiljer 0,7 sek på blade och hornet på strippen vilket känns som det kvittar...

Till och med stekarna kan gasa på motorväg men kanske inte nog för att hänga av en 1000cc men hornet gör ca 240km/h....

Tror du missförstod mig då utsidan spelar mindre roll och jag inte bryr mig det minsta vad du kör(och jag vet att det står i kanten) utan mer vill påpeka att du inte vill sitta på en naken hoj i farter 200++
Betydelsen av stripptider på motorvägen är ganska liten då du har betydligt mer än 402m på dig! Sen steker nog ferrarin dom flesta bågar 250 och uppåt!
Det skiljer 0,7 sek på blade och hornet på strippen vilket känns som det kvittar...

Till och med stekarna kan gasa på motorväg men kanske inte nog för att hänga av en 1000cc men hornet gör ca 240km/h....

Om du inte bryr dig, varför skriva det då?
Jag har provat att köra en bit över 200 med kåplösa hojar och jag håller med, det är inte så skönt.
Nu var det ju inte så att Horneten låg och slipstreamade bakom Ferrarin i 250 blås utan dom låg och fes i 80.
Så ojämt tror jag inte det hade varit 80-200 iaf.

Inga sura miner va?

Last edited:
Precis

Om du inte bryr dig, varför skriva det då?
Jag har provat att köra en bit över 200 med kåplösa hojar och jag håller med, det är inte så skönt.
Nu var det ju inte så att Horneten låg och slipstreamade bakom Ferrarin i 250 blås utan dom låg och fes i 80.
Så ojämt tror jag inte det hade varit 80-200 iaf.

Inga sura miner va?

Vi låg i ca 80km/h och trots att jag kör en hornet så hade jag nog hängt på upp till 200 km/h, rent hypotetiskt för man får ju inte köra så fort i sverige på allmäna vägar:D . Och jag vet att Hornet inte är någon värstingmaskin men klart den roligatse hojen jag kört hittills på allmänväg.

Känns som det kvittar om bilen är snabbare över 250, det är ändå sällan man över dessa hastigheter på våra svenska landsvägar.

I 95% av fallen så kör man ändå under 250km/h.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!