Kom ifatt en Ferrari

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
R1
Var ute på min förmodligen sista tur för året, så kommer jag ifatt en fett Ferrari F430 F1 -05. Hmmmm kanske blir det en liten rolig tur detta tänkte jag (se om man kan hänga på eller t.o.m köra ifrån han i accelerationen).
Men vad fel jag hade, han kanske bara var grymt mogen och inte jag. Har man en sådan Ferrari hur kan man ligga i 80km/h på en 90 väg:confused: .

Hade jag suttit i ferrarin så hade jag kört så asfalten krullade sig. Å andra sidan så om man vet att det finns pulver under huven så lugnar man ner sig lite. Shit vilket tristo :näsblod

Vissa har inget att bevisa längre...
Han måste ha haft ett brett leende därinne i allt det italienska.

Fan då har man blivit gammal när man inte vill hetsa när man blir uppbjuden :näsblod

Eller så hade han lånat pappas ferrari och pappan hade inte fullförsäkrat för de under 25 så det kanske var därför ha inte vill rejsa.

Vad sa du att det var....en Kia Sportage Formula Uno :D

Det händer säkert så ofta när man har en sådan bil att man inte orkar leka varje gång.

Han hade väl en sådan glädje och tänkte att han inte kan låta dig förstöra den ifall din hoj går som ett djur.
Sen blir han säkert utmanad hela tiden så han har lärt sig att stå emot annars blir det att tanka hela tiden

Jag tycker det blir ganska drygt när bilar ska ligga och hetsa och tro att man rejsar mot dem när man sitter på hojen, eller när tuffingar i sina bilar med Biltema-vinge och hål i avgassystemet ska göra det när man sitter i bilen. Han är nog också ganska trött på att folk ständigt ska ligga och bjuda upp till race han inte är intresserad av.

Du måste varit väldigt närgången om du till och med såg vilken växellåda han hade iaf. :näsblod

Med östermalmston säger jag följande.

Jag tror han var på väg att köpa kött......... Von Lidl

Går en del "supersportbilar" i trakterna.
Utmärkande draget är att de körs löjligt måttfullt.
Kapitalförstöring.

En ferrari måste köras lugnt till motorolja, växellådsolja samt spolarvätskan har uppnått ideal driftstemperatur :mattias

Tre timmar senare började han gazza som en galning :D

Det händer säkert så ofta när man har en sådan bil att man inte orkar leka varje gång.
Tänkte samma sak, hade en gång en duktigt ombyggd bil som under bygget inte hade en fullt så häftig motor men det visste ju inte omgivningen, för jäklar vad folk skulle rejsa hela tiden och det var inte bara snabba bilar utan bara uppenbarelsen gjorde att ta mej f*n alla möjliga gjorde "sitt bästa" för att köra om en, vilket ju ibland inte var så svårt. (även blårykande fiat uno's)

De måste tyckt jag var ett riktigt surkart/jättemogen.
Desto tråkigare för dem de dagar turbomotorn satt i :D

Kan bara tänka mej vilken "uppvaktning" man lär få om man kör runt i ett stycke supersportbil, hehe, fy vad mycket soppa man skulle köra upp :yoparty
Alternativt antidepresivt man skulle få käka, kan ju knappt hålla igen om jag blir omcyklad! Det avtar lyckligtvis lite med åldern. :D

Last edited:
Som sagt, han visste att han satt i en ganska potent bil, som spöar dom flesta hojar. Om inte annat kan man strunta i att oroa sig för grus, sand å annan bröte. Och den gör 0-100 på 4 sek, snabbare än vad dom flesta klarar av med sina litershojar, det ska ju rätt mycket till innan en Ferrari slår över :hihi
Så varför ska han ens bry sig i den sjuttitolfte den kvarten som försöker racea med sin Fiat Mulitpla, CB400, Messersmidt, Hornet eller pappas 1,6l V40?

...eller så var den hyrd.
...eller så var han med i den där klubben för folk som vill låna extrema sportbilar.
...eller så var frun med i bilen.

Tänkte samma sak, hade en gång en duktigt ombyggd bil som under bygget inte hade en fullt så häftig motor men det visste ju inte omgivningen, för jäklar vad folk skulle rejsa hela tiden och det var inte bara snabba bilar utan bara uppenbarelsen gjorde att ta mej f*n alla möjliga gjorde "sitt bästa" för att köra om en, vilket ju ibland inte var så svårt. (även blårykande fiat uno's)

Du har löst det.:tummenupp
Det kanske inte var en äkta Ferrari då utan en sån däringa byggsatsbil med alltför klen motor. :fakta :D

Han var nog bara lika trött på hojåkare som vill rejsa som jag är på förortsmopprfuckon i sänkta Skoda som man måste steka vid varje rödljus.

Det är nog sant att många inte gasar för att dom vet om att dom inte behöver bevisa något. Det trista är att majoriteten som kör sådana bilar som Lambo, Ferrari osv oftast kör som f****r alltid. Vad fan är poängen med en sådan bil om man inte pressar den då och då? Som att köpa en R1 och alltid hålla sig under hastighetsgränsen.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back