Kolvhaveri på RG:n... Mycket bilder, jobbiga sådana (dvs inget för barn)

Tråkigt det där!

För lite soppa till fyran och/eller stiftet.

Har du hunnit kolla gasaren nu? *nyfiken*

BTW 1; Om du använder bränslefilter, byt det ofta och använd ett av bra kvalla. Dåliga pappfilter kan släppa ludd och sätta igen sig om du kör oljeblandat. Vissa keramiska filter sätter igen sig djävligt lätt. Jag känner mig mest trygg med nylon filter, men jag tror de filtrerar sämre.

BTW 2; Jag såg på din hemsida att du klätt piporna. Jag är säker på att du redan är medveten om det, men att klä piporna förändrar karaktären på dem något.
En varmare pipa bevarar visserligen energin i avgaspulsen något bättre (i alla fall i teorin) men flyttar också upp momentkurvan (mer högvarvig) eftersom pulsen rör sig med ljudets hastighet och denna beror av temperaturen. Det innebär alltså att den avstämda längden blir kortare med en varmare pipa.

Hoppas du får iordning din hoj! Lycka till!
 
RG500-Johannes skrev:
Och nu till hardcore hemskheter... Los kolvos locos...

/J

OH !! Fyffan!! :3freak
Skickade själv ett vevlager på min KX500 för ngt år sedan den gången slog vevstaken detsutom hål på blocket under. Den maskinen går nu mera perfekt.

Ser ut som du kört på Aceton med tillhörande avfettning. :gnissla

Går det överhuvudtaget få tag i delar till RG500 ?
Hade själv en RD500 men det vart skruvning i överkant jag fixade inte den så jag sålde. Men nöjes faktorn på 2t slår allt !
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top