Kolla vad jag fick hem idag.. HIHIHI

Herkules

FUCK IT
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
Cbr600rr 04
Fan nu är vintern räddad. :yoparty

Nån som vet var man kan chippa playstation eller vad det nu heter :va (Malmö)

Bifogat

• lexxf71b_f_blue_l.jpeg
    lexxf71b_f_blue_l.jpeg
    17.5 KB · Visningar: 189
  • big_39730.jpeg
    big_39730.jpeg
    22.1 KB · Visningar: 150
  • SE82228.jpeg
    SE82228.jpeg
    14 KB · Visningar: 1,589
Vad är det för ett hembiosystem?

Krattis fresten. :)

Orka PS2. XBOX äter upp det alla dagar i veckan. I synnerhet om du är ute efter en chippad konsol. Gör om, gör rätt!

Ser bra ut annars. Jag blir ärligen galen av den skara som försvarar PS2. Klart jämförbart med de som försvarar Ford, vilket belystes i en annan tråd.

FreddaGädda skrev:
2569081 Orka PS2. XBOX äter upp det alla dagar i veckan. I synnerhet om du är ute efter en chippad konsol. Gör om, gör rätt!

Ser bra ut annars. Jag blir ärligen galen av den skara som försvarar PS2. Klart jämförbart med de som försvarar Ford, vilket belystes i en annan tråd.

Ps2 har jag bara tills ps3 kommer ut :yoparty

Ford rockar :tungan

Herkules skrev:
2567985 Fan nu är vintern räddad. :yoparty

Är det F71:an?

Tänkte hämta hem en sådan nästa månad. Du får gärna lägga upp lite vad du tycker om den, Kanske med en bild då datorn är inkopplad.

:tummenupp

FreddaGädda skrev:
2569081 Orka PS2. XBOX äter upp det alla dagar i veckan. I synnerhet om du är ute efter en chippad konsol. Gör om, gör rätt!

Vill man ha kvalitets-spel så är det ju PS2 som gäller. Kolla bara hur lång tid det tog innan VC och SA kom till Xbox jämfört med till ps2. Men visst, vill man ha många spel coh lite smidigare funktioner så är det ju xbox som gäller.
Själv är jag mer åt ps-hållet, mestadels för GTA-liren samt GT-spelen (finns ju inga bra bilspel till xbox) men även för att man inte kan ställa upp ett xbox i hyllan utan att skämmas. Världens fulaste konsol :näsblod

Santo skrev:
2569362 Är det F71:an?

Tänkte hämta hem en sådan nästa månad. Du får gärna lägga upp lite vad du tycker om den, Kanske med en bild då datorn är inkopplad.

:tummenupp
vad kostar en sån? f71? å är de en nyare modell än r7x serien?

om du vill ha bra bild från PC så kör med en VGA kabel eller DVI kabel..
finns inget som slår det :)

synd bara att analoga & digitala sändningar ser ut som bajs.. på min TV iaf (40" r73b).. har parabol å ändå är bilden .. "inte bra" .. ser ut typ som en analog sändning på vissa kanaler.. nån som vet?
+att när små saker rör sig snabbt.. typ ögin som blinkar, bilar långt borta etc.. så blir bilden "streckad" dvs varannan "linje" av objektet är typ svart å den andra ljus.. men de händer inte på bilder från datorn som e kopplad med VGA kabel.. å från parabolen kör jag med scart..

amma är at bilden från PS2 som är kopplad med vanliga lågnivåkablar (röd vit gul) till AV ingången så är all text suddig.. blir samma om ja kör med scarten..

sorry att jag hijackade tråden

Last edited:
Dee_cati skrev:
2569377 Vill man ha kvalitets-spel så är det ju PS2 som gäller. Kolla bara hur lång tid det tog innan VC och SA kom till Xbox jämfört med till ps2. Men visst, vill man ha många spel coh lite smidigare funktioner så är det ju xbox som gäller.
Själv är jag mer åt ps-hållet, mestadels för GTA-liren samt GT-spelen (finns ju inga bra bilspel till xbox) men även för att man inte kan ställa upp ett xbox i hyllan utan att skämmas. Världens fulaste konsol :näsblod

Jag instämmer till fullo angående utseendet. Otymplig, ganska högljudd och ful. Men vad menas med kvalitetsspel? De flesta spel som finns till ps2 finns ju även till xbox. Inklusive gta-spelen som med fördel spelas på krysslådan. Prestandan ligger ju i en helt annan klass. Bilspel finns det gott om. http://www.webhallen.com/list.php?avd=1&konsol=8&genre=1300
Inklusive Burnout 3 som jag tycker är det överlägset roligaste. Realistiskt? -Nej. Roligt? -Ja. Gran Turismo gråter jag inte en endaste liten tår över. Jag förstår inte vad som är så fantastiskt med det. Det måste ju vara för att det är så verklighetsbaserat man kan komma, roligt är det ju inte. Det är ganska lustigt, det där. När jag tänker efter bland alla jag känner så tycker dom med Xbox att GT suger, och dom med PS2 älskar det. Samma sak med Need for speed underground.

Last edited:
Forza spöar ju Gran Turismo i alla grenar, har både ps2 och xbox men ps2:an står undanplockad i nån garderob. Skönare handkontroller till krysslådan också.

FreddaGädda skrev:
2569577 Jag instämmer till fullo angående utseendet. Otymplig, ganska högljudd och ful. Men vad menas med kvalitetsspel? De flesta spel som finns till ps2 finns ju även till xbox. Inklusive gta-spelen som med fördel spelas på krysslådan. Prestandan ligger ju i en helt annan klass. Bilspel finns det gott om. http://www.webhallen.com/list.php?avd=1&konsol=8&genre=1300
Inklusive Burnout 3 som jag tycker är det överlägset roligaste. Realistiskt? -Nej. Roligt? -Ja. Gran Turismo gråter jag inte en endaste liten tår över. Jag förstår inte vad som är så fantastiskt med det. Det måste ju vara för att det är så verklighetsbaserat man kan komma, roligt är det ju inte. Det är ganska lustigt, det där. När jag tänker efter bland alla jag känner så tycker dom med Xbox att GT suger, och dom med PS2 älskar det. Samma sak med Need for speed underground.

Det är ju just det, GTA-liren får man ju vänta ett år på innan de släpps till xboxen. Och även om burnout 3 underhåller en så är GT bra mycket roligare. Det är hela grejjen med att börja från scratch och sedan köra upp sig konstant. Men som sagt, har man inte ett ps2 så förstår man inte. Att prestandan är i en helt annan klass håller jag med om, men endast på papper. I verkligheten så tycker jag knappast att det stor skillnad dem emellan dock med vissa fördelar xbox.
Men givetvis så ska man ju ha båda om man ska vara helt nöjd. Själv väntar jag på PS3 och kommer även ha ett 360 ståendes bredvid för det är ju ganska snyggt ändå.

FreddaGädda skrev:

PS2 går inte sönder om du stöter till den, eller när man trycker på ON, eller när man tittar på det...

Solid snake skrev:
2573035 PS2 går inte sönder om du stöter till den, eller när man trycker på ON, eller när man tittar på det...

Garanti?

Polarns PS2 har gått sönder, det har stått där det alltid har stått och ingenting kan stöta till det. Däremot känner jag 5-6 folk som har chippade krysslådor, varav de flesta köpte beggat, och dom har då aldrig krånglat förutom för en av dom. Strömkabeln hade ett fabrikationsfel, han fick en ny kabel skickad.
Vad som också är intressant är att de polare som har PS2 har inte använt det på år och dar, medan de som har Xbox fortfarande använder det dagligen.
Vi kan argumentera i all evighet. En gång i tiden hade jag stått på eran sida.

Last edited:
FreddaGädda skrev:
Vad som också är intressant är att de polare som har PS2 har inte använt det på år och dar, medan de som har Xbox fortfarande använder det dagligen.
Vi kan argumentera i all evighet. En gång i tiden hade jag stått på eran sida.

Playstation ska det vara, inget annat. :fatta!

Har haft PSX och PS2 sen dom kom ut, har testat många Xbox spel.. Inget byte på g än så länge iaf.

Tänk att ni Microsoft nördar har missat något så underbart som Metal Gear Solid 1,2 & 3. Det jävlar anamma är spel som heter duga. :yoparty Sen har vi ju Tourist Trophy och Gran Turismo och många andra titlar ni inte har, men visst Xbox har många roliga spel som inte finns till Playstation.

Förresten, någon som vet ungefärligt riktpris på PS3?

Men det var en fin anläggning du skaffat dig. :)

H3dlund skrev:
2573677 Playstation ska det vara, inget annat. :fatta!

Har haft PSX och PS2 sen dom kom ut, har testat många Xbox spel.. Inget byte på g än så länge iaf.

Tänk att ni Microsoft nördar har missat något så underbart som Metal Gear Solid 1,2 & 3. Det jävlar anamma är spel som heter duga. :yoparty Sen har vi ju Tourist Trophy och Gran Turismo och många andra titlar ni inte har, men visst Xbox har många roliga spel som inte finns till Playstation.

Förresten, någon som vet ungefärligt riktpris på PS3?

Men det var en fin anläggning du skaffat dig. :)

Preliminära priset på PlayStation3 är i dagsläget 6290 kr

http://www.onoff.com/online/se/inet...ment&markID=Spel_KonsolerPlayStation3Konsoler

Har bokat redan :tuttar

har ett xbox360 och det är riktigt kul. massor skojiga spel släpps snart

skönt att man slipper chippa. bara plugga in det till datorn och köra ett program så funkar "backups" :)

ps3 lär rocka, men jag tyckte det va lite dyrt

Ljunghusen skrev:
2574898

ps3 lär rocka, men jag tyckte det va lite dyrt

Jag tror den blir billigare när den släpps. Efterssom den är så försenad måste Sony ta ifatt försäljningen. Detta kommer de att göra genom att dumpa priserna något. Jag gissar att den kommer att kosta 5000-5500 sek.

Herkules skrev:
2567985 Fan nu är vintern räddad. :yoparty

Kör nu bra kvalitetskablar till dina fina prylar :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...