Kolla vad jag fick hem idag.. HIHIHI

Santo skrev:
2575391 Jag tror den blir billigare när den släpps. Efterssom den är så försenad måste Sony ta ifatt försäljningen. Detta kommer de att göra genom att dumpa priserna något. Jag gissar att den kommer att kosta 5000-5500 sek.
Det är 1 år gammalt redan när det släpps typ.. :tummenner

Köpte också mig ett ps2 härromdagen i brist på annat. Men glömde köpa minneskort, vad ska man ha för något? Hittat något flashigt 16mb "piratkort" el. räcker det med orginal 8mb?
Och dethär med chippning, vad innebär det?

Herkules skrev:
2577291 Ja det får jag göra, men jag e inte så hightech på det hela.
har du några tips?
För att få ut det bästa ur din anläggning så måste du använda rätt kablar ..finns så många som köper fina grejer, och sen kör scart istället för t ex hdmi. Sen finns det mängder av olika kablar. Finns det ingen utgång för hdmi från din dvd/receiver, så kör med komponent. Och dessutom (mycket viktigt) guldplätterade, samt väl isolerade. Jobbade med hifi-grejer förut, och testade alla möjliga kombinationer/kablar etc. Det är jättestor skillnad om man jämför olika kablar av samma typ, men ännu större skillnad om man kör med guldplätterad kabel eller ej.

Jag har liknande paket som du har. Dock har inte min dvdreceiver någon hdmi utgång, men det blir nästintill lika bra med komponent. Testade nångång med gammal scart bara för att se hur bilden blev, helt kass. Grynig, dålig svärta, all text såg ut att vara målad i paint ungefär.

Jag tycker att profigold är helt ok för pengarna. Finns värre men det ger knappt märkbar skillnad i bildkvalitet/ljudet. http://www.profigold.com/index?act=productgroups&division=Vision (finns nästan överallt, onoff etc)

IronMike skrev:
2578262

http://www.profigold.com/index?act=productgroups&division=Vision[/url] (finns nästan överallt, onoff etc)

Ok nu fattar jag lite :tummenupp

Jag har hdmi o polaren sa att mer behöver man inte...

Fast jag har lärt mig en till läxa kolla aldrig på nån skräckis ensam med alla högtalarna igång :skrämd :skrämd

Herkules skrev:
2580027 Nej ingen projje eller plasma utan lcd-tv.

Jag funderade på projektor men det blev aldrig av :va vet inte varför
Det funkar ju med. Vi har en stor vit tom vägg så jag funderar på att köpa en projje till min sambo i julklapp, det är ju a och o med bild och ljud tycker jag iaf.

Starfighter skrev:
2578247 Köpte också mig ett ps2 härromdagen i brist på annat. Men glömde köpa minneskort, vad ska man ha för något? Hittat något flashigt 16mb "piratkort" el. räcker det med orginal 8mb?
Och dethär med chippning, vad innebär det?
Original räcker, ska du chippa så fixar en på mitt jobb det.

Herkules skrev:
2579951 Ok nu fattar jag lite :tummenupp

Jag har hdmi o polaren sa att mer behöver man inte...

Fast jag har lärt mig en till läxa kolla aldrig på nån skräckis ensam med alla högtalarna igång :skrämd :skrämd
Du kan ju bygga vidare med t ex en digitalbox som har hdmi-utgång, istället för att använda stenålders antennsladd som gör att bilden på vanliga tv-kanaler suger, fast du har fin tv...jag har ju testat lite olika, och det kan vara jävligt stor skillnad i bildkvalitet, beroende på vad man kör med för kablar.

Kan ju vara värt med några hundringar till för att utnyttja tv'n fullt ut :) ..annars är det ju som att köra en sporthoj med asdåliga däck.

:tummenupp

Herkules skrev:
2567985 Fan nu är vintern räddad. :yoparty

Nån som vet var man kan chippa playstation eller vad det nu heter :va (Malmö)
Tjena! Jag har exakt samma paket som du, men har riktigt kass bild från ps2:an, blir liksom "svarta maskar" på bilden, samma för dig eller?

Freddola skrev:
2678629 Jag hade köpt Wii om jag varit du.
Verkar galet kul !!:yoparty
Spelat Wii sports non stop i 3 dar nu. Min axel är i sämre skick nu än när jag delvis slitit av ett ledband i den. Det är good shit:yoparty

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg