Kolla din anonymitet

Att dölja sin IP-adress hjälper inte mycket. Det finns programvaror som kan öppna som , msn mesenger, Yahoo, Skype, FreeCall m fl. Man kan t o m skriva i personens nick till andra som finns i din kontaklista. Skicka SMS från din mobil m m.

Att dölja sin IP-adress med program som t ex Tor, invaggar användarna i falsk säkerhet/trygghet.

Haha, jag skulle visst vara i Kalix. Spännande, jag sitter på morsan o farsans grannes öppna trådlösa i Landskrona. Det var bara sådär 150 mil fel. Fast spela roll, jag fattar inte va folk är så rädda för.

"Bara för att jag är paranoid betyder inte att de inte är ute efter mig."

Att dölja sin IP-adress hjälper inte mycket. Det finns programvaror som kan öppna som , msn mesenger, Yahoo, Skype, FreeCall m fl. Man kan t o m skriva i personens nick till andra som finns i din kontaklista. Skicka SMS från din mobil m m.

Att dölja sin IP-adress med program som t ex Tor, invaggar användarna i falsk säkerhet/trygghet.

Vad menar du egentligen ?
Vad är ex: MAN kan öppna ??
Skicka SMS ?

Förklara gärna vad du menar.

Vad menar du egentligen ?
Vad är ex: MAN kan öppna ??
Skicka SMS ?

Förklara gärna vad du menar.

Du kan göra följande med detta program:

Gå in på ett chattforum med detta program Windows live messenger.
Gå in på valfri registrerad medlem, och chatta i dennes ställe eller den personen chattar med eller båda. Man kan även skicka filer till dem båda.

ALLT man skickar, skickas i nicknamnet repektive har som chattar.
Man kan även se till till att den andre inte fårs meddelande/fil du skickar och vice versa.

Ponera att du just träffat en tjej som du är intresserad av. Ni chattar med varandra på MSN lr på något annat chattforum. Plötsligt får tjejen se på sin skärm porrbilder, och du skriver att detta år vad du skulle vilja göra med henne..givitvis.med dig som avsändare....

Enklast verkar det vara att ställa det för någon på Skype. FULLT ut möjligt "stänga" av respektives kameror och skicka på någon annan. Medans du sitter där och tror att det är dig hon ser och vice versa.

Så vitt jag vet så går inget chattforum, Dating/kontaktsidor säker för detta program.

Vad det beträffar mobilen så har jag löst det med att sätta in ett chip när jag är utomlands, t ex Peru. Inga SMS går att skicka från min mobil lr bli snodd på krediten. Senast kostade det mig nästan 6 000 SEK.

Numer använder jag bara kontantkort, går ej att ringa från Peru då det inte är ett abbonemang. men jag kan skicka SMS.

Gå in på ett chattforum med detta program Windows live messenger.
Gå in på valfri registrerad medlem, och chatta i dennes ställe eller den personen chattar med eller båda. Man kan även skicka filer till dem båda.

ALLT man skickar, skickas i nicknamnet repektive har som chattar.
Man kan även se till till att den andre inte fårs meddelande/fil du skickar och vice versa.

Ponera att du just träffat en tjej som du är intresserad av. Ni chattar med varandra på MSN lr på något annat chattforum. Plötsligt får tjejen se på sin skärm porrbilder, och du skriver att detta år vad du skulle vilja göra med henne..givitvis.med dig som avsändare....

Enklast verkar det vara att ställa det för någon på Skype. FULLT ut möjligt "stänga" av respektives kameror och skicka på någon annan. Medans du sitter där och tror att det är dig hon ser och vice versa.

Så vitt jag vet så går inget chattforum, Dating/kontaktsidor säker för detta program.

Vad det beträffar mobilen så har jag löst det med att sätta in ett chip när jag är utomlands, t ex Peru. Inga SMS går att skicka från min mobil lr bli snodd på krediten. Senast kostade det mig nästan 6 000 SEK.

Numer använder jag bara kontantkort, går ej att ringa från Peru då det inte är ett abbonemang. men jag kan skicka SMS.

Fattar fortfarande inte vad du menar.
Ta det lite lugnare när du skriver, läs igenom vad du skrivit och försök igen.
Alltså, det är INTE elakt menat, men jag begriper inte ett ord av det du skrivit.
Vad är det för program du skriver om ? Som inga chatforum går säkra från alltså.

Att logga in på någon annans MSN har ju knappast med din ipaddress att gör.
Eller vad menar du ?

Undrar vad det är för skit de vill ladda in i min webbläsare? :gnissla

http://www.auditmypc.com/adt1.asp wants to load an applet.
GNU Classpath's security implementation is not complete.
HOSTILE APPLETS WILL STEAL AND/OR DESTROY YOUR DATA!

Konstigt att man hemma i stugorna plötsligt blivit livrädda för något abstrakt som kallas IP-adress.
Men på lösa boliner installeras glatt vilka activex-kontroller och program som helst, som sedan går i användarens adminbehörighets-kontext på datorn.
Det här nyväckta säkerhets/anonymiseringstänket börjar i fel ände många gånger.

Fattar fortfarande inte vad du menar.
Ta det lite lugnare när du skriver, läs igenom vad du skrivit och försök igen.
Alltså, det är INTE elakt menat, men jag begriper inte ett ord av det du skrivit.

Vad är det för program du skriver om ? Som inga chatforum går säkra från alltså.

Att logga in på någon annans MSN har ju knappast med din ipaddress att gör.
Eller vad menar du ?

Beklagar att du inte förstår vad jag säger. Detta program finns INTE att köpa på den öppna marknaden lr att ladda ned!!!

Skulle antagligen vara snart oanvändbar.

Virusprogram som Norton, NOD, Spywaredoctor, Panda Pro 2009, Kaspersky mfl stoppar inte detta hacker-program...inte än.

Beklagar att du inte förstår vad jag säger. Detta program finns INTE att köpa på den öppna marknaden lr att ladda ned!!!

Virusprogram som Norton, NOD, Spywaredoctor, Panda Pro 2009, Kaspersky mfl stoppar inte detta hacker-program...inte än.
Vilket program?:va

Är du på riktigt ??:huvet

Vilket program ??
Vad skulle vara oanvändbart ??

Och vad har hacking med VPN att göra?
Vi diskuterade i tråden om hur man kan vara anonym och vilka tjänster som kan hjälpa dig med det.
Du är ju på en helt annan planet och diskuterar.

För att återgå till ditt "detta program"
Om det inte finns att köpa eller ladda ner så känns det inte som man behöver bekymra sig speciellt mycket. Finns programmet överhuvudtaget ?

Last edited:
Är du på riktigt ??:huvet

Vi diskuterade i tråden om hur man kan vara anonym och vilka tjänster som kan hjälpa dig med det.
Du är ju på en helt annan planet och diskuterar.

För att återgå till ditt "detta program"
Om det inte finns att köpa eller ladda ner så känns det inte som man behöver bekymra sig speciellt mycket. Finns programmet överhuvudtaget ?

Och mitt svar på det är: Det år bara inbillning att man kan vara anonym på internet genom att betala för program som döljer din identitet!

Men OK! Köp dessa vårdelösa program som Hide IP Platinium, Tor m fl och känn er "trygga och säkra".

Tror du verkligen på fullt allvar att den här typen av hacker program kan laddas ned fritt av vem som helst från internet?

Min tur att fråga vilken planet du diskuterar på?!

Anledningen till att jag talar om detta är att jag själv blivit drabbad. Med början 2005. Så jag VET mycket väl vad detta hacker program kan ställa till med!

Min målsättning är nu när jag har tillgång till denna, är att DÖDA den så INTE andra blir drabbade. Jag vet det kommer nya hela tiden och mer avancerade. Men men..

Nu lägger jag ned det här!

Och mitt svar på det är: Det år bara inbillning att man kan vara anonym på internet genom att betala för program som döljer din identitet!

Men för HE%%¤¤TE
Anonymitet har ingenting med trojaner, backdoors och andra liknande saker att göra !!

Men OK! Köp dessa vårdelösa program som Hide IP Platinium, Tor m fl och känn er "trygga och säkra".

VPN är INTE ett program !!
Det är ingen som har sagt att man är aäker från den typen av program för att man kör via VPN.
Men tanka du utan, så kan vi se vems ansikte vi först får se på mittuppslaget i SvD.

Tror du verkligen på fullt allvar att den här typen av hacker program kan laddas ned fritt av vem som helst från internet?

Jag vet ju inte ens vad det är för program du talar om !
Du har i 3 ( detta är 4:e ) inlägga talat om ett program "detta program", men inte lyckats att säga vilket.

Min tur att fråga vilken planet du diskuterar på?!
Nano nano
:huvet

Anledningen till att jag talar om detta är att jag själv blivit drabbad. Med början 2005. Så jag VET mycket väl vad detta hacker program kan ställa till med!

Det bevisar ju bara att du är tillräckligt klantig att få en bakdörr/trojan på din dator. Har fortfarande ingenting med VPN att göra.

Min målsättning är nu när jag har tillgång till denna, är att DÖDA den så INTE andra blir drabbade. Jag vet det kommer nya hela tiden och mer avancerade. Men men..
Vad bra att du ett mål.

Nu lägger jag ned det här!
Lika bra det.
Känns som du har en bit kvar innan du skall ge dig in i såna här diskussioner.

Såhär blir det när icke it-personer ska förklara varför en företeelse på nätet är farlig.

my god! :rofl :hihi stackars ice13, lugna könet nu. inte lönt att brusa upp sig pga ett par missade hjärnceller.......:rofl :rofl (inte dina då :arsele )

de va inte många kilometer fel den hade..
Sen stog det dessutom;
" Notice - Found your Private IP of 192.168.0.102! "
:gnissla

En vild gissning är att du har minst tre datorer i hushållet som alla är kopplade till samma router.. :)
Mina heter 192.168.0.100 och 101.

my god! :rofl :hihi stackars ice13, lugna könet nu. inte lönt att brusa upp sig pga ett par missade hjärnceller.......:rofl :rofl (inte dina då :arsele )

Det är lungt, men jag måste lära mig att inte bry mig om såna inlägg från början.
Har man väl börjat så kan man inte sluta, bara hoppas att dom ger upp.

Det är lungt, men jag måste lära mig att inte bry mig om såna inlägg från början.
Har man väl börjat så kan man inte sluta, bara hoppas att dom ger upp.

hahha ja tror ja förstår vad du menar. :) :tummenupp men det blir kul läsning för andra, fast man sitter o e arg på andra sidan. :D

Ja då har man läst igenom tråden och orkar inte ens svara på hur fel/bokstavligt talat dumma vissa är :).
Man undrar hur många som blivit tappade med huvet före som små, ett antal är det iaf!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg