Kolla din anonymitet

Jag känner mig mer safe iaf. Precis testat Ivacy.

Your computer is connecting to the internet at Moscow, 48, in the RU, with an ip of 213.232.208.21

Your UserAgent is being reported as:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 3.0.04506.30; .NET CLR 3.0.04506.648; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.21022)

Your Referer is being reported as:

Your IP Address is 213.232.208.21

We could not find your Host Name, this is good!

A trace to your phone comes back with an area code of: 0

Below is a map of where your computer is connecting to the internet.

Av ren nyfikenhet undrar jag på vilket sätt Ivacy är säkrare än Relakks?

Jag har kört Relakks några år nu, och visst de har inte längre L2TP, men annars funkar det ganska bra. Tycker dock att det har gått segt att ansluta under april och jag har inte fått samma hastighet som tidigare, men man får hoppas att det förbättras.

Av ren nyfikenhet undrar jag på vilket sätt Ivacy är säkrare än Relakks?

Jag har kört Relakks några år nu, och visst de har inte längre L2TP, men annars funkar det ganska bra. Tycker dock att det har gått segt att ansluta under april och jag har inte fått samma hastighet som tidigare, men man får hoppas att det förbättras.

Jag vet inte riktigt faktiskt. Jag har inte kollat upp skillnaderna så exakt än. Det jag hört är dock att Rellakks funkar bra för vanlig privatsurf typ. Men att det inte är klockrent om man gillar att tanka grejer.
För övrigt jäkligt drygt att man får smyga som en vessla om man vill vara på den säkra sidan.

Det får stå för dig. Jag har skrivit om tor det jag har lärt mig genom att läsa mig till via olika forum etc. Jag fick inte nys om Ivacy förrän jag började googla i samband med att jag skrev i tården ifråga. Och Jag tycker Inte det är meningslöst att testa nya/olika programvaror. Tvärtom tycker jag det är intressant, om det rör något ämne jag är intresserad av.
Jag har märkt åtminstone två fördelar med Ivacy gentemot Tor. Det är att Ivacy funkar bättre med explorer samt att browsern inte laggar lika mycket.
Jag har aldrig betalat för något program, och jag har inte särskilt stor lust att börja göra det heller. Jag är övertygad om att det kommer gå att köra även dessa program gratis i sinom tid, om det inte redan går. Så långt har jag inte kommit än.

Vad skall stå för mig ?? Att Tor var det säkraste som fanns ??
Det var ju du som skrev det, eller har du förträngt det redan ?
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4117273&postcount=120

Om du tror att ivacy(vpn) bara är ett program som du kan ladda ner så skall du nog läsa på lite om vpn. Jag har svårt att tro att du skulle hitta någon som bjuder på bandbredden och maskinparken som behövs.
Vad gäller ditt svar i denna tråden: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4117672&postcount=13
så skall du även läsa p ålite om bl.a FRA.
Iom att du kör Ivacy så kommer FRA att spana på just dig, inte på mig.
Vad tror du att FRA & IPRED är egentligen ? Har du en susning om vad du pratar om ?

Nice, jag behöver tydligen inte bry mig för enligt det där sitter jag i uppsala och surfar. :yoparty

Your computer is connecting to the internet at Trollhättan, 28, in the SE, with an ip of 85.227.140.222

Your UserAgent is being reported as:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 2.0.50727)

Your Referer is being reported as:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?
.php?t=202314

Your IP Address is 85.227.140.222

Your Host Name is c-de8ce355.192-11-64736c11.cust.bredbandsbolaget.se

A trace to your phone comes back with an area code of: 0

inte så jävla safe :/

de va inte många kilometer fel den hade..
Sen stog det dessutom;
" Notice - Found your Private IP of 192.168.0.102! "
:gnissla

Vad skall stå för mig ?? Att Tor var det säkraste som fanns ??
Det var ju du som skrev det, eller har du förträngt det redan ?
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4117273&postcount=120

Om du tror att ivacy(vpn) bara är ett program som du kan ladda ner så skall du nog läsa på lite om vpn. Jag har svårt att tro att du skulle hitta någon som bjuder på bandbredden och maskinparken som behövs.
Vad gäller ditt svar i denna tråden: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4117672&postcount=13
så skall du även läsa p ålite om bl.a FRA.
Iom att du kör Ivacy så kommer FRA att spana på just dig, inte på mig.
Vad tror du att FRA & IPRED är egentligen ? Har du en susning om vad du pratar om ?

Det som får stå för dig är huruvida det är meningsfullt att testa olika program eller ej. Du tyckte det var meningslöst, det får stå för dig.
Beträffande att läsa på lite så trodde jag det framkommit att det är precis det jag håller på med.
Och självklart vet jag vad FRA och IPRED är. Jag må se dum ut. Men skenet kan bedra. Lägg ned dina personliga påhopp och skriv saker som hör till Ämnet istället. Om inte annat kanske man tar in mer av innehållet i dina inlägg om de är mindre otrevliga. Vad sjutton har jag gjort dig?

Last edited:
Det som får stå för dig är huruvida det är meningsfullt att testa olika program eller ej. Du tyckte det var meningslöst, det får stå för dig.
Beträffande att läsa på lite så trodde jag det framkommit att det är precis det jag håller på med.
Och självklart vet jag vad FRA och IPRED är. Jag må se dum ut. Men skenet kan bedra. Lägg ned dina personliga påhopp och skriv saker som hör till Ämnet istället. Om inte annat kanske man tar in mer av innehållet i dina inlägg om de är mindre otrevliga. Vad sjutton har jag gjort dig?

Alltså, om du inte minns, så kan du ju kolla i den andra tråden och se att det var DU och inte jag som sa att Tor var det bästa. Därför fanns heller ingen anledning att testa andra program. Skulle aldrig falla dig in att vetala för något sådant när Tor finns.

Personliga påhopp ??
Jag tyckte bara att du skulle läsa på om ämnet innan du uttalar dig om saker.
Det verkar ju inte som du riktigt har koll på ex: FRA när man läser ditt svar på:
halogen skrev:
Inskickat av Halogen Läs Inlägg
Därför att folk plötsligt har insett att de *flämt* har en IP-ADRESS PÅ NÄTET! Som vem som helst kan få reda på! Oh noes!
MissHelly skrev:
Nej. Pga IPRED och FRA.

Och efter det så går du och testar en VPN-tjänst utanför sveriges gränser !!
Du verkar desutom tro att Ivacy, ipredator, relakks, mm endast är en programvara som du installerar och kör på din dator.

Inga personliga påhopp alls. Man måste ju kunna säga till folk som inte riktigt vet vad dom pratar om att läsa på. Eller ?
Nu har jag inte tid med dig längre, så du får fortsätta på egen hand.

Trevlig Påsk

Undrar vad det är för skit de vill ladda in i min webbläsare? :gnissla

http://www.auditmypc.com/adt1.asp wants to load an applet.
GNU Classpath's security implementation is not complete.
HOSTILE APPLETS WILL STEAL AND/OR DESTROY YOUR DATA!

Det får stå för dig. Jag har skrivit om tor det jag har lärt mig genom att läsa mig till via olika forum etc. Jag fick inte nys om Ivacy förrän jag började googla i samband med att jag skrev i tården ifråga. Och Jag tycker Inte det är meningslöst att testa nya/olika programvaror. Tvärtom tycker jag det är intressant, om det rör något ämne jag är intresserad av.
Jag har märkt åtminstone två fördelar med Ivacy gentemot Tor. Det är att Ivacy funkar bättre med explorer samt att browsern inte laggar lika mycket.
Jag har aldrig betalat för något program, och jag har inte särskilt stor lust att börja göra det heller. Jag är övertygad om att det kommer gå att köra även dessa program gratis i sinom tid, om det inte redan går. Så långt har jag inte kommit än.

Ivacy är värt att betala för, Tor är inte värt den tid det tar och installera på datorn ens. Dold.se och Relakks funkar också sämre än ivacy, till största delen pga att du inte kan öppna portar med de tjänsterna, det kan du med ivacy.

Alltså, om du inte minns, så kan du ju kolla i den andra tråden och se att det var DU och inte jag som sa att Tor var det bästa. Därför fanns heller ingen anledning att testa andra program. Skulle aldrig falla dig in att vetala för något sådant när Tor finns.

Personliga påhopp ??
Jag tyckte bara att du skulle läsa på om ämnet innan du uttalar dig om saker.
Det verkar ju inte som du riktigt har koll på ex: FRA när man läser ditt svar på:

Och efter det så går du och testar en VPN-tjänst utanför sveriges gränser !!
Du verkar desutom tro att Ivacy, ipredator, relakks, mm endast är en programvara som du installerar och kör på din dator.

Inga personliga påhopp alls. Man måste ju kunna säga till folk som inte riktigt vet vad dom pratar om att läsa på. Eller ?
Nu har jag inte tid med dig längre, så du får fortsätta på egen hand.

Trevlig Påsk

Tor var ett exempel ja. Och det är enligt vad jag hört av datorfolk jag känner, samt läst mig till på datorforum det bästa i sin genre. När jag inledningsvis fick anledning att skaffa ett sånthär program satt jag och sökte på google för att få information om diverse program, därinnan var det bara Relakks jag kände till. Jag har det på andra datorn. Och Jag har Inte betalat för det iaf.
Och ja, jag ser ingen mening med att betala för program om det finns program gratis, som tex Tor. Jag har hört väldigt positiva saker om Tor och kommer fortsätta tro på de orden tills jag får motsatsen bevisad eller förklarat med bra fakta + argument. Det innebär dock inte att jag inte tycker det är intressant att upptäcka ännu fler program. Och ja, jag är fortfarande helt övertygad om att det komemr gå att komam över VPN tjänsterna gratis också. Precis som med alla andra sorters program lär det finnas ett gäng inbitna datorhajjar som listar ut även detta.

Det är väl ingen som blir förvånad över att ens IP adress finns på nätet. Det har den ju alltid gjort. IP adressen är ju ens ID så att säga. Det vet väl de flesta om. Det som är skillnaden, som gör att man stundom har behov av att vara anonym, är ju de nya lagarna. Vilka ju är de två nämnda.

"Även om det för många människor är svårt att tro att det är sant så har faktiskt staten fått laglig rätt att spionera på oss medborgare. De kan läsa våra mail, de kan se vad vi skriver på ett forum på Internet, de kan se vad du säger till kompisen när ni snackar på MSN. Om vi lämnar datorn så kan de faktiskt lyssna på vad du säger när du talar i telefonen och läsa de SMS du får och skickar."

Källa: http://www.fraskydd.se/

Det nya handlar mao inte om huruvida man har en IP adress eller ej. Utan riskerna med att det man gör på nätet används emot en. Om jag som privatperson sitter och söker information i ett suspekt ämne för att lära mig mer om detta, tex hacking, hur det går till osv osv, är det då inte troligt att jag löper större risk än någon som söker på en sorts hundras eller går in på ICAs hemsida, att fastna i signalspanings"nätet"?
Givetvis är det så. Och det kan jag vilja undvika, Konstigt?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg