Koenigsegg CCR

Köra skiten ur en superbil som inte rullat en meter *skakar på huvet*

ska skicka ett majl till gubben o tipsa om inkörning :(

[qoute]Inskickat av mossen
Nej...usch! ett UFO!
Då är min M3:a vackrare....& billigare![/qoute]

Vackrare????
Njä...tror inte det. :rolleyes:
(Gillar iof inte Koenigseggen heller)

Billigare??
Jo. Helt klart. (men "man får vad man betalar för") :7peta

Rolig bil?????
"oh lord. whon´t you give me a Koenigsegg." :banana

Last edited:
Var inte den lite knepig att köra på banan? Fick det intrycket av Top Gear snubben när han kör den.

För övrigt så får jag hänvisa till ett referat från Eurosport av okänd kommentator
"The McLaren F1 is still the car to beat"

När får vi se en Koenigsegg på banan?

Blip skrev:
Var inte den lite knepig att köra på banan? Fick det intrycket av Top Gear snubben när han kör den.

För övrigt så får jag hänvisa till ett referat från Eurosport av okänd kommentator
"The McLaren F1 is still the car to beat"

När får vi se en Koenigsegg på banan?
"Koenigsegg has received a Guinness Record for the most powerful production car in the world. Koenigsegg is replacing the Mclaren F1 for this record!"

Jeremy Clarkson: "The Koenigsegg is my new favourite supercar!"

McB skrev:
Efter att ha sett 'Gumball 3000'-filmen, så är jag inte så värst imponerad av Koenigsegg längre. Skiten gick sönder precis HELA tiden.

Jo, har också för mig att jag hörde nånstans att den hela tiden gick sönder.
Skulle nog sattsat mer på en zondac eller McLaren F1 men tills dess får jag nöja mig med Mitsubishi Colt... 0-100 på 11 sekunder!!! :D

KOne skrev:
Jo, har också för mig att jag hörde nånstans att den hela tiden gick sönder.
Skulle nog sattsat mer på en zondac eller McLaren F1 men tills dess får jag nöja mig med Mitsubishi Colt... 0-100 på 11 sekunder!!! :D

Varför välja en Zonda framför den svenska superbilen? :confused:

McLaren lirar ju prismässigt i en annan division och tillverkas inte längre...

Sen det om att bilen gick sönder i Gumball, som tidigare sagt, ägaren hade inte funderat på att köra in den först?

Kraftfull säger ju inte ett skit. Om en zonda svänger ifrån den så har den väl inte mycket att hämta mot en McLaren ändå.

kajlyl skrev:
"Koenigsegg has received a Guinness Record for the most powerful production car in the world. Koenigsegg is replacing the Mclaren F1 for this record!"

Jeremy Clarkson: "The Koenigsegg is my new favourite supercar!"

395 i toppfart på denna nya leksaken är ju också trevligt. Jag får nog byta växellåda på min då den varvade ut på 6:an i 260. Så man har ju lite kvar...

kajlyl skrev:
Japp, men det är skillnad på "most powerful" och snabbast :fakta.
I den senare kategorin har *Ägget" (eller hönan?) fortfarande en del att bevisa.
/F.

Foggy skrev:
Japp, men det är skillnad på "most powerful" och snabbast :fakta.
I den senare kategorin har *Ägget" (eller hönan?) fortfarande en del att bevisa.
/F.

Japp, hoppas de åker till Nardo/Prototipo high-speedovalen igen och verkligen stannar där tills max är nått...

Meissner skrev:
Japp, hoppas de åker till Nardo/Prototipo high-speedovalen igen och verkligen stannar där tills max är nått...
Jo, är bilen bara lika snabb som det påstås lär det inte vara några problem. Vore ju inte fel med en svensk rekordhållare - iaf till Veyron (i ottan) kommer igång på riktigt...
/F.

Foggy skrev:
Jo, är bilen bara lika snabb som det påstås lär det inte vara några problem. Vore ju inte fel med en svensk rekordhållare - iaf till Veyron (i ottan) kommer igång på riktigt...
/F.

Veyron i ottan ja :D

Den kommer ju bli toppfartsbegränsad pga. för sopig aerodynamik...

Meissner skrev:
Veyron i ottan ja :D

Den kommer ju bli toppfartsbegränsad pga. för sopig aerodynamik...
Ja, inte alls omöjligt - det har ju hänt andra. Var det inte CLK-GTR som gjorde en snygg baklängesvolt på Le Mans för ett par år se'n :eek:? Mycket hk e ju en sak - att få ned dem (och hålla bilen) nere en annan...

Porsche Carrera GT eller Ferrari Enzo är bilar jag tar före Koenigseggen varje dag.

Foggy skrev:
Ja, inte alls omöjligt - det har ju hänt andra. Var det inte CLK-GTR som gjorde en snygg baklängesvolt på Le Mans för ett par år se'n :eek:? Mycket hk e ju en sak - att få ned dem (och hålla bilen) nere en annan...

Jo även Porsche GT1 gjorde ju en flip på en bana i USA.

Men vad faaaan har dom klistrat på för fälgar? Ser absolut inte klokt ut på nåt sätt, näpp Ferraris är fortfarande mina älsklingar :yoparty

Avdelningen för värdelöst vetande undrar om någon vet vad spöket gör här? :va

Jag vet! :tungan

Bifogat

• 00000005363.jpg
    00000005363.jpg
    20 KB · Visningar: 53
Back