Knudan inregnad !

Regn på bandag är guld!
Alla finvädersåkare står i under tak, det är öppen depå och man får köra så mycket man orkar!!! :)

Jag håller med dig.

Att köra i regn är som att stå i duschen och riva sönder tusenlappar :D

Kågeröds svarta regnmoln har förhindrat min framfart på knutstorp mer än en gång.

Kör du med knäskrap på autobahn så har du nog helt andra problem...

Känns som vi glider ifrån ämnet. Din ståndpunkt är att TS borde skämmas för att han inte var sugen på att förbättra sina skills på att köra i regn på semestern. Ok, vi har olika åsikter om det.

<spåra ur>Som en trogen kristen borde han istället ha tackat gud för att han fick möjligheten att lära sig detta</spåra ur>

Känns som vi glider ifrån ämnet. Din ståndpunkt är att TS borde skämmas för att han inte var sugen på att förbättra sina skills på att köra i regn på semestern. Ok, vi har olika åsikter om det.

<spåra ur>Som en trogen kristen borde han istället ha tackat gud för att han fick möjligheten att lära sig detta</spåra ur>

Som din vana trogen måste du fortsätta käfta.
Jag har bett om ursäkt till TS som du kan se i inlägg #20 högre upp.

Angående Autobahn så var det ju du som drog diskussionen dit. Inte för att jag förstår varför?

Om du sen inte kan se nån nytta med att få öva på att köra i regn/vått underlag så får du väl ha den synpunkten då. Då är det väl även meningslöst att testa köra grus? Eller att ens gå en smc-kurs? Man kan ju alltid puttra fram...

Köra i regn med regndäck är ju nästan roligare än att bomba med slicks, mina 5 cent...

Var pissförbannad idag över regnet som föll över Knutstorp, och gick med sura miner jt på banan första passet idag med mina pilot road 3.

FYFAN VAD KUL DET VAR!
Och sedan att man får f*n så mycket bättre koll på hur hojen beter sig är ju bara plus. Mer regn åt folket!

Totalt fick vi 4 pass blött och 2 torra, och denna bandagen går till minnet som den bästa.

Köra i regn med regndäck är ju nästan roligare än att bomba med slicks, mina 5 cent...

Nästan man blir lite ledsen när det bara stänker lite och blir fuktigt på backen,bränna regndäck eller halka på slicks är ett besvärligt val.......intermediate kanske måste införskaffas.... :)

jag råkade ut får samma sak inte alls roligt men säkerligen jättelärorikt, men jag klandrar ingen utom mig själv som körde hem fast där var fler pass kvar

FYFAN VAD KUL DET VAR!
Och sedan att man får f*n så mycket bättre koll på hur hojen beter sig är ju bara plus. Mer regn åt folket!

Grepp kontra inget grepp, eller vad menar du? :va

Aningens längre inlägg..

Var TS bara ute efter en bandag så kan jag förstå vissa som proklamerar att det är nyttigt att öva nedlägg i regn.

Men var TS ute efter att få bättre kontroll och säkerhet i trafik,
något som SMC startade dessa kurser för så skulle även jag varit pissed och förlorat 1400kr (eller vad det kostar), jag skulle inte riskera hälsan för att bli bättre på att behålla hälsan.

Regnar det i trafik så kör man lugnt, svänger lugnt och bromsar lugnt, thats it!

Svårt att tro att en bandag gör att man klarar vitmålade linjer bättre på landsväg eller som i Norrköpings fall, får bättre grepp på kullesten.

Last edited:
Den som kört i regn och kunnat slappna av och hitta flytet förstår. Den som inte gjort det förstår inte... ;)

Och ja, man får en bra känsla för greppet när man kör i regn. Det bästa är ju att det släpper mjukt och fint. Skitmysigt helt enkelt :)

Dra ett varv på nya rudskogen, det var jättebra grepp där i regnet :gnissla:D

Har hört att dunlop är outstanding. Själv har jag provat Conti och Bridgestones nya modell. Contidäcken fick jag grymt förtroende för snabbt. Jag upplevde det som att dom gav mycket feedback. Bridgestonedäcken verkar ha fett bett men ger inte lika mycket info om hur mycket grepp det finns (eller så har jag inte varit i närheten av gränsen än). Har aldrig haft minsta tendens till släpp med dom vilket gör mig lite orolig. Kommer dom toksläppa eller säger dom till i tid???

Får nog provocera fram lite släpp nästa gång så man vet ;)

Grepp kontra inget grepp, eller vad menar du? :va

Jag vet inte hur det är med alla andra, men jag försöker hela tiden hitta nya utmaningar för att utvecklas och bli bättre. Regn hade jag inte provat för att jag tidigare var som TS. Nu tycker jag nästan att det är roligare eftersom att man känner hojen på ett helt annat vis, dessutom måste du slappna av och hitta flytet mer än vad du behöver på torrt. Sen får alla andra tycka vad de vill, och gärna stå och posera under tak i depån, mer körtid åt mig!

Sorry men det verkade mest som gnälll och att du just INTE gjorde nåt bra av det. Köra bana i regn är grymt lärorikt sålänge man inte är en köra-enbart-i-fint-väder-korvmoj-posör.
Det kommer att regna o va blött även utanför banan.

har man inställningen att ha kul så är regn inget allternativ....

visst kan man köra när de regnar men de är fan inte roligt.. nyttigt ja men inte roligt alls..

har man inställningen att ha kul så är regn inget allternativ....

visst kan man köra när de regnar men de är fan inte roligt.. nyttigt ja men inte roligt alls..

Varit på Rudskogen och kört i tre dagar denna månaden.
Regn varje gång.

Och jag har haft skitkul.

Det är ju störtskönt att komma ur Långböjen innan start och mål på tvåan och ge järnet och hela hojen går på kontrollerad sladd.

Att säga att greppet inte finns är bara osant, även med blankslitet Supercorsa gick det fint att hålla bra tempo

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT