Har hört att dunlop är outstanding. Själv har jag provat Conti och Bridgestones nya modell. Contidäcken fick jag grymt förtroende för snabbt. Jag upplevde det som att dom gav mycket feedback. Bridgestonedäcken verkar ha fett bett men ger inte lika mycket info om hur mycket grepp det finns (eller så har jag inte varit i närheten av gränsen än). Har aldrig haft minsta tendens till släpp med dom vilket gör mig lite orolig. Kommer dom toksläppa eller säger dom till i tid???
Får nog provocera fram lite släpp nästa gång så man vet![]()
Du måste vara den första förare i historien som gillar Contis regndäck. Grattis! Du lär kunna köpa gott om nya däck på begmarknaden.
Dunlop är mycket riktigt outstanding men ack så dyra. Är man gatåkare så köp det du kommer över...
Nästan man blir lite ledsen när det bara stänker lite och blir fuktigt på backen,bränna regndäck eller halka på slicks är ett besvärligt val.......intermediate kanske måste införskaffas....![]()
Intermediate är inte lönt att skaffa. Ta ett fräscht supersoft slicks och skär lite mönster i så psyket känner det ökade greppet.....
Last edited: